//
کدخبر: ۴۵۴۶۵۹ //

قبل از سفر به شیراز به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

قبل از سفر به شیراز به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

قبل از سفر به شیراز به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

مهمترین نکات قبل از سفر به شیراز چیست؟ شیراز از زیباترین شهرهای ایران است که قدمتی تاریخی طولانی دارد و به فرهنگ و ادب خود شهرت زیادی دارد. آرامگاه حافظ از مهمترین جاهای دیدنی شیراز به‌شمار رفته و هرساله هزاران نفر به آرامگاه حافظ سفر می‌کنند.

علاوه‌براین، شیراز جاهای دیدنی زیادی داشته و شما می‌توانید از صرف غذای خوشمزه و سنتی در این شهر لذت ببرید. اما قبل از سفر به این شهر زیبا باید حتماً به نکات مهمی توجه کنید. در ادامه به بررسی این نکات مهم می‌پردازیم.

رزرو بهترین هتل های شیراز

شیراز، یکی از زیباترین شهرهای ایران و پایتخت فرهنگی این کشور، هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر ایران و جهان است. به دلیل محبوبیت بالای شیراز، تقاضا برای اقامت در این شهر همیشه بالا است. به خصوص در فصل‌های بهار و تابستان که تعداد گردشگران به اوج خود می‌رسد، پیدا کردن هتل مناسب بدون رزرو قبلی می‌تواند دشوار باشد.

اما یکی از بهترین هتل هایی که در سفر به شیراز می توانید انتخاب کنید، هتل آریو برزن شیراز است. هتل آریوبرزن شیراز، هتلی 4 ستاره در شهر شیراز است که در سال 1379 ساخته و در سال 1395 بازسازی شده است. این هتل در خیابان زند، یکی از خیابان‌های اصلی شهر شیراز، واقع شده است.

نحوه سفر به شیراز

از مهمترین نکات قبل از سفر به شیراز انتخاب شیوه سفر است. از مهمترین روش‌های سفر به شیراز، استفاده از قطار، هواپیما، خودروی شخصی و اتوبوس است. مدت زمان سفر با هواپیما بسیار کوتاه بوده و شما در کمترین زمان ممکن به شیراز می‌رسید؛ اما قیمت بلیط هواپیما نسبتاً بالا است. قطار از دیگر وسایل نقلیه بوده که قیمت مناسبی دارد و مسافران در آن احساس راحتی می‌کنند.

اما مدت زمان سفر با قطار نیز طولانی بوده، ولی امکانات پذیرایی و رفاهی مانند تختخواب در قطار برای رفاه مسافران وجود دارد. اتوبوس از دیگر وسایل نقلیه بوده که قیمت فوق‌العاده مناسب و ارزانی دارد؛ اما مسیر سفر با اتوبوس طولانی بوده و وضعیت نشستن مسافران نیز به‌گونه‌ای است که بیشتر دچار کمردرد می‌شوند. بعضی از افراد نیز خودروی شخصی را به سایر وسایل نقلیه ترجیح می‌دهند. در هرحال، انتخاب وسیله نقلیه به بودجه، سلیقه و راحتی افراد بستگی دارد و همه افراد با توجه به این موارد باید وسیله نقلیه موردنظر خود را انتخاب کنند.

انتخاب محل اقامت از مهمترین نکات قبل از سفر به شیراز

مکان هتل از مهمترین مواردی است که در هنگام سفر به شیراز باید به آن توجه کنید. در شهر شیراز به‌دلیل تعداد بالای مسافران، هتل‌های زیادی وجود دارد. هرکدام از این هتل‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای هرکدام باید هزینه متفاوتی بپردازید. همچنین، مسافرخانه‌ها و هتل‌آپارتمان‌هایی وجود دارند که در صورت نداشتن هزینه بالا می‌توانید از این مکان‌ها برای اقامت استفاده کنید.

آشنایی با جاهای دیدنی شیراز

از مهمترین نکات قبل از سفر به شیراز، شناسایی جاهای دیدنی شیراز است. در شهر شیراز جاهای دیدنی زیادی وجود دارد و شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید هرکدام از این مکان‌ها را انتخاب کنید. حافظیه شیراز که آرامگاه حافظ بوده و بسیاری از افراد در این مکان کتاب حافظ را بازکرده و به اصطلاح برای خود فال می‌گیرند.

از دیگر مکان‌های تاریخی شیراز، سعدیه آرامگاه شاعر بزرگ ایران زمین یعنی سعدی به‌شمار می‌رود. ارگ کریم‌خان از دیگر جاهای دیدنی شیراز بوده که در شمال شرق میدان شهدا واقع شده و قدمت آن به دوره زندیه برمی‌گردد. تخت جمشید نیز در فاصله 60 کیلومتری از شیراز واقع شده و هرساله پذیرای هزاران گردشگر است. حتی بسیاری از افراد از کشورهای خارجی برای دیدن تخت جمشید به شیراز سفر می‌کنند.

شناسایی رستوران‌های خوب

پیداکردن رستوران‌های خوب برای داشتن تغذیه سالم و لذت‌بردن از سفر اهمیت زیادی دارد. افرادی که از قبل هتل رزرو کرده و یا به فکر اقامت در هتل هستند، می‌توانند در هتل محل اقامت خود به صرف غذا پرداخته و از سالم‌بودن غذا مطمئن باشند. همچنین، مهمترین و بهترین رستوران‌های شیراز عبارت‌انداز:

  • رستوران هفت خوان :دارای هفت بخش بوده و شما در هر بخش آن می‌توانید غذاهای مختلف را میل کنید. به‌عنوان مثال در یکی از قسمت‌های این رستوران، کله پاچه سرو می‌شود. همچنین، در سایر قسمت‌های آن می‌توانید انواع نوشیدنی و غذاهای مختلف دیگر ار میل کنید. در هرحال تنوع غذایی در این رستوران بسیار بالا است.

  • رستوران صوفی: این رستوران زیبا ظاهری لوکس و زیبا دارد. از تاسیس این رستوران حدود نیم قرن گذشته و بهترین غذاها با بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌شود.

  • کافه رستوران سنتی قوام: قیمت‌های این رستوران بسیار مناسب بوده و در آن انواع غذاهای سنتی مانند کشک و بادمجان و دیزی را می‌توانید میل کنید. همچنین، این رستوران کافه داشته و می‌توانید از صرف انواع نوشیدنی نیز لذت ببرید.

سخن آخر

آشنایی با مهمترین نکات قبل از سفر به شیراز به شما کمک می‌کند تا سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. درواقع، بسیاری از مشکلات سفر به خاطر این است که بسیاری از افراد بدون برنامه‌ریزی و توجه به نکات مهم سفر به این شهر می‌روند. برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما وارد وب سایت فلای تودی شوید. امیدواریم شما عزیزان نکات گفته شده را رعایت کنید تا لذت سفر شما چند برابر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان