//
کدخبر: ۴۵۶۴۱۱ //

تهران چه دیدنی هایی دارد؟

تهران شهری بسیار شلوغ است و ماه فروردین به دلیل خلوتی خیابان‌ها، کاهش ترافیک و هوای خوب بهاری، بهترین زمان برای بازدید از آن محسوب می‌شود.

تهران چه دیدنی هایی دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

پادشاهان در شهرهایی که به‌عنوان پایتخت انتخاب می‌کردند، بناهای متعددی می‌ساختند که امروزه به دیدنی‌های شهری تبدیل شده است. تهران هم به دلیل پایتخت‌‌بودن برای مدتی طولانی، دارای بناهای تاریخی بسیار است که هر کدام داستان مخصوص خود را دارند.

برای سفر به تهران از اصفهان تنها به بلیط اصفهان تهران، کارت بانکی و یک فهرست از جاذبه‌های آن نیاز دارید! با ما همراه شوید تا شما را با دیدنی‌های اصلی تهران آشنا کنیم.

دیدنی‌های تهران، از کاخ‌ها تا موزه‌ها

همیشه این تهرانی‌ها نیستند که در تعطیلات مختلف برای سفر به گیلان، مازندران، تبریز، شیراز، همدان، اصفهان یا شهرهای دیگر می‌روند و شهر را حسابی خلوت می‌کنند. تهران هم همیشه پذیرای مهمانان از شهرهای دیگر بوده است. جاهای دیدنی تهران که حتما باید ببینید:

مرور تاریخ درکاخ گلستان

بازدید از گلستان که در نزدیکی بازار بزرگ تهران قرار دارد، می‌تواند نقطه شروع خوبی برای تماشای تهران باشد. این مجموعه وسیع، کاخ‌ها، موزه‌ها و باغ زیبایی را در خود جای ‌داده است. در تالار آیینه، مسحور آیینه‌کاری‌های خیره‌کننده، گچ‌بری‌های بسیار زیبا و معماری هنرمندانه خواهید شد. در این کاخ، تابلوهای نقاشی زیبایی از نقاشان معروف از جمله کمال‌الملک و وسایل دکوری خاص و استثنایی وجود دارد.

از غارنشینی تا شهرنشینی در موزه ملی ایران

در موزه ملی ایران اشیا باستانی زیادی وجود دارد. در این موزه می‌توانید مجسمه داریوش بزرگ، بقایای مرد نمکی، استخوان‌های به‌جامانده از دوران قبل از میلاد و اشیای باستانی دیگر را از نزدیک تماشا کنید. این گنجینه ارزشمند آثار کشف شده از دوران غارنشینی تا دوره اسلامی را در برمی‌گیرد. مطمئنا شما هم از تماشای لوح‌های طلای نفیس هخامنشی، سفال‌های باستانی و یافته‌های باستان‌شناسی احساس شگفتی و غرور خواهید کرد. موزه ملی ایران، تصویری واضح را از گذشته غنی ایران ترسیم می‌کند و حسی وصف‌ناشدنی در علاقه‌مندان به تاریخ ایجاد خواهد کرد.

مجموعه کاخ نیاوران و سعدآباد

محل زندگی پادشاهان در مکان‌های بزرگ و سرسبز بنا شده و کاخ نیاوران از شاهکارهای معماری دوران قاجار است. مجموعه کاخ نیاوران شامل کاخ‌های متعددی است که برخی فعالیت‌های دولتی در آن‌ها صورت می‌گرفت و محل زندگی و استراحت شاهان بود. در این مجموعه می‌توانید در باغ‌های سرسبز و زیبا قدم بزنید و از تماشای حوض‌ها، کاشی‌کاری، گچ‌بری‌ و تزیینات متنوع لذت ببرید. موزه‌هایی که یادگاری‌های سلطنتی را به نمایش می‌گذارند و کوشک احمدشاهی از دیدنی‌های دیگر این مجموعه بزرگ محسوب می‌شود.

مجموعه سعدآباد هم مانند نیاوران، دارای کاخ‌های بسیار زیبا، تزییناتی تماشایی و فضایی بسیار بزرگ برای قدم‌زدن در میان طبیعتی سرسبز و صدای پرندگان مختلف است.

تجربه خریدی متفاوت در بازار بزرگ تهران

بازار تهران آن‌قدر بزرگ است که می‌توان ساعت‌ها در آن قدم زد و قسمت‌های مختلف را کاوش کرد. هر آنچه لازم دارید در این بازار می‌توانید با قیمتی مناسب خریداری کنید. بسیاری از مغازه‌داران در سایر شهرها برای خرید اجناس خود به بازار تهران می‌آیند و بازار بزرگ روزهای پنجشنبه شلوغ‌تر از همیشه است. مردم بسیاری برای خوردن ته‌چین مخصوص مسلم صف می‌کشند و دست‌فروشان بسیاری در نقاط مختلف اجناس خود را به فروش می‌رسانند.

فرار از شلوغی شهر در دربند

برای فرار از شلوغی شهر و کمی کوهنوردی و طبیعت‌گردی به دربند بروید. این دره خوش‌منظره و خوش‌آب‌وهوا، گوهری پنهان در شمال تهران است. در میان‌کوه‌های سرسبز پیاده‌روی کنید، در چایخانه‌های سنتی در میان آبشارها، چای بنوشید و از مناظر خیره‌کننده شهر لذت ببرید.

بازار تجریش و امام زاده صالح

این بازار بسیار کوچک‌تر از بازار بزرگ است؛ اما اگر به دنبال خوراکی‌های متفاوت هستید، اینجا بهترین مکان برای شماست. از میوه‌ها و سبزی‌های کمیاب و عجیب گرفته تا انواع ادویه و روغن، تنوع خوارکی‌ها در این بازار بسیار زیاد است. سمنو و حلیم در تمام فصول سال در تجریش به فروش می‌رسد و در بازار رستوران‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها حدود نیم‌قرن قدمت دارند. بعد از گردش در بازار، به سمت امامزاده صالح بروید و خستگی خرید و راه‌رفتن را با استراحت و زیارت در امامزاده صالح از تنتان بیرون کنید.

جشنواره نوروزی برج میلاد

در نوروز جشنواره‌های متنوعی در برج میلاد برگزار می‌شود. با رفتن به بالکن برج می‌توانید تهران را به‌صورت منظره‌ای پانورامایی مشاهده کنید. اگر هوا صاف و تمیز باشد، شاهد میلیون‌ها ساختمان خواهید بود که در شهری نه‌چندان بزرگ کنار هم ساخته شده‌اند. غذاخوردن در رستوران گردان می‌تواند یکی از تجربیات شیرین شما در بازدید از برج میلاد باشد.

موزه فرش ایران

فرش‌های ایرانی شهرت جهانی دارند و هنر و زیبایی فرش‌های ایرانی در موزه فرش بیش‌از هر جای دیگری به چشم می‌آید. این موزه منحصربه‌فرد مجموعه وسیعی از فرش‌های مناطق مختلف ایران را در خود جای‌داده است که تکنیک‌ها و سبک‌های متنوع بافت را به نمایش می‌گذارد. این تکنیک‌ها و روش‌های متنوع در طول قرن‌ها به کمال رسیده و به نماد هنرمندی ایرانی‌ها تبدیل شده است.

نمایش زیبایی، هنر و ظرافت در موزه آبگینه

ساختمان موزه آبگینه دارای معماری متفاوت و مدرن است و به دستور فرح پهلوی ساخته شده است. این موزه دارای مجموعه‌ای چشمگیر از ظروف شیشه‌ای دوره‌های مختلف، از قطعات ظریف دوران ساسانی تا شیشه‌کاری‌های پیچیده دوران اسلامی است. شما در مکانی زیبا می‌توانید شاهد تکامل این هنر باستانی باشید و از دیدن این همه زیبایی، هنر و ظرافت شگفت‌زده شوید.

کاخ مرمر نماد شکوه معماری ایرانی

گنبد این کاخ زیبا به دستور رضاشاه و از روی مسجد شیخ لطف‌الله ساخته شده است. با دیدن این گنبد باعظمت و باشکوه غرق در شگفتی و زیبایی خواهید شد. معماری و تزیینات بسیار زیبای این کاخ به‌خوبی هنر ایرانی را به نمایش می‌گذارد و در این کاخ می‌توانید علاوه‌بر تماشای آثار باستانی از نقاشی‌های دیواری بسیار زیبا هم دیدن کنید.

تهران، شهری برای تمام سلیقه‌ها و سنین

تهران دارای بناهای تاریخی، گالری‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و تفریحات بسیار است. در پارک چیتگر می‌توانید هم قایق‌سواری و هم دوچرخه‌سواری کنید یا همراه خانواده از فضای سبز و بازی‌کردن لذت ببرید. باغ کتاب، همان سرزمین عجایبی است که کتاب دوستان باید قدم‌زدن در آن را تجربه کنند. در ایران مال علاوه‌بر انجام تفریحات متنوع و تجربه خوب خرید می‌توانید تماشای فیلم به‌صورت سه‌بعدی را تجربه کنید. پل طبیعت، برج آزادی، تئاتر شهر و موزه زعفرانیه از دیگر دینی‌های تهران محسوب می‌شوند. پس اگر دلتان برای سفری به‌یادماندنی تنگ شده، به سایت فلای تودی بروید و بلیط اصفهان تهران را خریداری و ماجراجویی خود را آغاز کنید. در فلای تودی تنوع بلیط زیاد و روش خرید بسیار ساده و آسان است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۴۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان