//
کدخبر: ۱۵۰۳۸ //

راهنمای سفر به شهر زیبای آمستردام

آمستردام از آن شهرهایی است که مهم نیست در چه فصلی از سال مهمان ان باشید، همیشه کاری برای انجام دادن و جایی برای دیدن در آن وجود دارد.

راهنمای سفر به شهر زیبای آمستردام
به گزارش فرتاک نیوز،

این شهر، علیرغم کوچک بودنش، یکی از مهم ترین شهرهای دنیاست. از کانال های مشهور آن تا موزه هایی با شهرت جهانی، آمستردام، یکی از زیباترین شهرهای اروپاست.

آمستردام شهری هیجان انگیز برای تمام سلیقه ها

شهری که تمام ویژگی‌ های شهرهای بزرگ را دارد: فرهنگ غنی، شب‌های پرشور و هیجان، رستوران‌ های بین‌المللی و شبکه‌ ی حمل‌ونقل مناسب؛ شاید فکر کنید پس آمستردام باید شهر شلوغی باشد اما اشتباه نکنید، هیچ کدام از این‌ها نتوانسته آرامش شهر را به هم بزند و حتی به خاطر کانال‌ های متعددی که دارد، ترافیک شهر هم بسیار سبک است. در این شهر هیچ ‌وقت شما از مقصد دور نیستید، هیچ وقت دیر نمی رسید و حتی با یک دوچرخه هم کارتان راه می‌افتد.

درباره آمستردام

آمستردام، بزرگترین شهر کشور هلند است و ۸۲۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد و هر سال هم میزبان ۳/۵ میلیون گردشگر است. گرم‌ ترین ماه‌ های سال در این شهر از ژوئن تا آگوست است که در آن دمای هوا بین ۲۱ تا ۲۶ درجه است و به ندرت هوا گرم‌ تر از این می ‌شود.

موزه ‌ها، اولین جاذبه ‌های گردشگری شهر محسوب می شوند. حتما اسم موزه‌هایی مثل ریکس‌ میوزیم، ون ‌گوک و اشتدلیک به گوشتان خورده است، اما این‌ها فقط تعداد کمی از موزه‌های آمستردام‌ هستند. در واقع، این شهر کوچک بیشتر از ۷۰ موزه دارد که هر سال میزبان میلیون‌ها گردشگر است.

آمستردام، شهر شب نشین ها

با تاریک شدن هوا، شور و هیجان عجیبی خیابان ‌ها و میدان‌ های شهر را در بر می گیرد. منطقه‌ی ردلایت (Red Light District) همیشه پر از گردشگر است و رستوران ‌ها و کافه ‌های آن منطقه، همیشه شلوغ هستند و جا برای سوزن انداختن نیست.

در نزدیکی میدان لیدسپلین (Leidseplein)، سالن تئاتر (Stadsschouwburg)، کافه‌، رستوران ‌ها و سینماهای زیادی وجود دارد. تئاتر لیدو و مراکز فرهنگ و موسیقی معروفی مثل شوگر فکتوری، پارادیسو، ملکوگ با برنامه‌های موسیقی متنوع راک، پاپ، رپ و موسیقی بین‌المللی و گروه‌ های موسیقی معروف را هم می‌ توانید در همان نزدیکی پیدا کنید.

اگر به آمستردام می روید و زمان زیادی ندارید پیشنهاد می کنیم اول از همه قایق‌ سورای در کانال را در برنامه‌ تان داشته باشید. از این راه می توانید نمای کلی ای از شهر بدست بیاورید.

قلب شهر آمستردام، میدان دام است که مهم‌ ترین جاذبه‌ ی آن محسوب می شود. دام، مکانی تاریخی بسیار جذاب است و بدون شک ارزش دیدن دارد.

آمستردام شهر آسیاب هاست و بدون بازدید از حداقل یک آسیاب‌، سفر شما به هلند چیزی کم دارد. چه باور کنید و چه نکنید، ۸ آسیاب بسیار زیبا و مسحورکننده در قلب شهر آمستردام وجود داردکه بازدی از هر ۸ تای آنها، از بایدهای شهر آمستردام است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان