//
کدخبر: ۴۵۷۶۴۳ //

شیرینی عربی بدون فر: طرز تهیه حلوا دهنیه با مواد اولیه ساده

حلوا دهنیه، یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های عربی است که با ظاهری زیبا و طعمی دلچسب، می‌تواند زینت‌بخش سفره‌های شما باشد. این شیرینی خوشمزه، بافتی نرم و لطیف دارد و با طعم عسلی و هل، طعمی بی‌نظیر به شما ارائه می‌کند. در این مطلب، طرز تهیه حلوا دهنیه را به شما آموزش می‌دهیم که به سادگی می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید و از طعم اصیل و لذیذ آن لذت ببرید.

شیرینی عربی بدون فر: طرز تهیه حلوا دهنیه با مواد اولیه ساده
به گزارش فرتاک نیوز،

حلوا یکی از خوراکی‌هایی شیرین و سنتی ایران است و در نقاط مختلف دنیا نیز به روش‌های گوناگون پخته می‌شود.

ایرانیان معمولاً حلوا را برای مراسم ختم و مناسبت‌های مذهبی مثل عزاداری‌های ماه محرم و شب‌های قدر و سفره افطار تهیه می‌کنند.

طرز تهیه حلوا دهنیه، خوشمزه‌ترین حلوای عربی

حلوا علاوه‌بر این‌که به صورت یک دسر شیرین سرو می‌شود، یک غذای کامل و مقوی نیز محسوب می‌شود. حلوا‌های عربی همیشه متفاوت با حلوا‌های ایرانی هستند و برای تهیه آن‌ها معمولا از ترکیب شیر خشک قنادی، نشاسته ذرت و یا شیر عسلی استفاده می‌شود.

تفاوتی که حلوا‌های عربی با سایر انواع حلوا دارد، این است که حلوای عربی حالتی کش‌دار دارد و کمی شل‌تر از حلوا‌های معمولی است.

حلوای عربی تقریبا طعمی شبیه به سوهان و یا کارامل دارد که بسیار دلچسب است و مزه‌ای متفاوت و لذیذ دارد. حلوای دهنیه یکی از همین حلوا‌های خوشمزه عربی است که داخل فر پخته می‌شود و از این نظر دستور پخت متفاوتی با سایر حلوا‌ها دارد. حلوای دهنیه بسیار خوشمزه و مقوی است و یکی از مشهورترین حلوا‌های عربی است که امروز می‌خواهیم آموزش آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

اگر عاشق امتحان کردن حلوا‌های جدید هستید، در ادامه این مطلب با آموزش حلوا دهنیه همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد گندم: ۳ لیوان

روغن مایع: ۱ لیوان

شیر: ۱ لیوان

شکر: ۳ لیوان

شیره خرما: ۳ قاشق غذاخوری

پودر نارگیل: نصف لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این حلوای خوشمزه ابتدا شیر، روغن و شکر را داخل یک ماهی تابه مناسب بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود، سپس شیره خرما را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در مرحله بعد سه لیوان آرد را با فاصله به مواد داخل ماهی تابه اضافه کنید. ابتدا لیوان اول را بریزید و خوب هم بزنید تا آرد حل شود، سپس لیوان دوم و بعد لیوان سوم را اضافه کنید و هر کدام را خوب هم بزنید تا آرد به صورت یکدست با مواد مخلوط شود. چند دقیقه بعد اجاق گاز را خاموش کنید. حالا کف قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و بعد مقداری پودر نارگیل کف ظرف بپاشید. حالا مایه حلوا را داخل قالب بریزید. کمی روغن مایع روی حلوا بریزید و با پشت قاشق صاف کنید.

روی حلوا را با پودر نارگیل کاملا بپوشانید. در این مرحله قالب حلوا را داخل فر ۱۸۰ درجه که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۵۰ دقیقه بگذارید تا روی حلوا و پودر نارگیل‌ها کاملا طلایی شود. بعد از این مدت زمان فر را خاموش کنید و اجازه بدهید قالب حلوا به مدت نیم ساعت داخل فر خاموش بماند. در مرحله آخر قالب را از فر خارج کنید و حلوا را برش بزنید و داخل ظرف سرو بگذارید و میل کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن این حلوا از آرد سفید مخصوص شیرینی استفاده کنید. دقت کنید که آرد بیش از اندازه دستور استفاده نکنید؛ زیرا دهنیه شما بیشتر شبیه به کیک می‌شود تا حلوا.

۲ ـ دهنیه در اصل با روغن حیوانی تهیه می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید به جای روغن مایع از روغن اصیل کرمانشاهی استفاده کنید. هرگز دهنیه را با کره‌های پاستوریزه درست نکنید، زیرا طعم بدی می‌گیرد.

۳ ـ برای تزیین روی دهنیه می‌توانید از گردوی خرد شده و یا پسته خرد شده استفاده کنید.

۴ ـ درجه حرارت فر‌های مختلف خانگی چه برقی و چه گازی با هم تفاوت دارند. دهنیه باید با حرارت ملایم و مدت زمان طولانی پخته شود. زمانی که پودر نارگیل‌ها کاملا طلایی شدند، یعنی دهنیه شما آماده است. اگر از فر گازی یا تستر استفاده کنید، باید هر دو شعله بالا و پایین را همزمان روشن باشد.

۵ ـ در استفاده از پودر نارگیل دست و دلباز باشید، چون طعم اصلی دهنیه به پودر نارگیل است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان