//
کدخبر: ۴۳۴۰۶۲ //

جمشیدیان: بازیکنان تیم ملی انگیزه و جنگندگی زمان کی‌روش را ندارند/ فرستادن نوراللهی روی سکوها درست نبود

بازیکن پیشین تیم‌های سپاهان و استقلال بر این اعتقاد است که ملی‌پوشان فوتبال کشورمان در مقطع زمانی فعلی انگیزه و جنگندگی زمان کارلوس کی‌روش را ندارند.

 جمشیدیان: بازیکنان تیم ملی انگیزه و جنگندگی زمان کی‌روش را ندارند/ فرستادن نوراللهی روی سکوها درست نبود

احمد جمشیدیان درباره تساوی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ازبکستان و اینکه امیر قلعه‌نویی گفته است ازبک‌ها با قلب‌شان بازی کردند، ولی بازیکنان ما در زمین راه می‌رفتند، گفت: ما در سال‌های اخیر غیر از جام ملت‌ها و جام جهانی، عادت داشته‌ایم که تیم ملی با حریفان بی‌کیفیت و ضعیف بازی کند و این وضعیت حتی روی هواداران فوتبال و بازیکنان تیم ملی هم تأثیر گذاشته است. در این بازی بی‌انگیزگی در بین بازیکنان مشهود بود و با این حرف قلعه‌نویی که گفته است ازبک‌ها با قلب‌شان بازی کردند، موافق هستم. اعتقاد من این است که بعد از نمایشی که برابر هنگ‌کنگ و ازبکستان داشتیم باید کمی نگران باشیم.

وی در واکنش به برخی انتقادها از قلعه‌نویی که نیمه مربیان را به سرمربی ازبکستان واگذار کرد، اظهار داشت: وقتی سرمربی از بی‌انگیزگی بازیکنان یا راه رفتن آنها حرف می‌زند، قطعاً خودش باید این مشکل را برطرف کند. روحیه و انگیزه باید از طرف کادر فنی تیم ملی به بازیکنان برسد و من معتقدم تیم ملی در حال حاضر روحیه، انگیزه و جنگندگی زمان کی‌روش را ندارد. آن زمان مشت‌های گره کرده بازیکنان و انگیزه بالای آنها را می‌دیدیم و حس رقابت هم بین همه نفرات وجود داشت، ولی در حال حاضر برخی بازیکنان تیم ملی انگار اشباع شده‌اند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: شما می‌بینید علیرضا جهانبش یا برخی بازیکنان دیگر، کیفیت سال‌های گذشته را ندارند و در لیگ برتر خودمان نفراتی داریم که از برخی ملی‌پوشان بهتر و آماده‌تر هستند و می‌توانیم به آنها میدان بدهیم. رامین رضاییان در لیگ ایران بازی می‌کند و بدون شک آماده‌ترین بازیکن فوتبال ما در یک سال گذشته بوده است. من معتقدم هیچ ایرادی ندارد به ستار‌ه‌های لیگ خودمان بیشتر میدان بدهیم.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در مورد احمد نوراللهی به وجود آمد، یادآور شد: نوراللهی بازیکن جوان و بی‌تجربه‌ای نیست، او قبلاً خودش را ثابت کرده است و در چند سال گذشته در 70 درصد بازی‌های تیم ملی حضور داشته است. اگر کادر فنی اعتقادی به بازی او ندارد پس بهتر است که یک لژیونر را دعوت نکند. چرا نوراللهی به‌عنوان یک لژیونر باید سکونشین باشد؟! اگر حتی قرار است از این بازیکن در ترکیب استفاده نشود، می‌توان نوراللهی را در بین ذخیره‌ها قرار دارد، ولی این درست نبود که او روی سکوها فرستاده شود.

جمشیدیان در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی در جام ملت‌ها شانسی برای قهرمانی دارد، گفت: قطعاً تیم ما شانس دارد و غیر از ژاپن تیمی را در حد ایران نمی‌دانم. این آخرین فرصت نسل فعلی تیم ملی است که برای ایران یک قهرمانی بیاورند. قطعاً تیم ملی بعد از جام ملت‌ها نیاز به پوست‌اندازی دارد و خیلی از این نفرات باید بروند. آنها سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیدند و امیدوارم با اتفاقی خوب و شیرین از تیم ملی بروند. ما برای دوره بعدی جام جهانی، حتی با تیم سوم خودمان هم می‌توانیم به مرحله نهایی مسابقات راه پیداکنیم و بهتر است به فکر پوست‌اندازی باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۰۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان