//
کدخبر: ۴۳۹۵۷۸ //
در ۹ ماهه سال‌جاری

‌۶۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ۹ ماهه امسال نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه بازدید کردند.

‌۶۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید
به گزارش فرتاک نیوز،

وحید امیری با اشاره به آمار بازدید گردشگران از اماکن تاریخی استان، اظهار کرد: در حال حاضر پنج محوطه تاریخی بیستون، تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی در استان دارای ورودی هستند و برای بازدید از آنها باید بلیت تهیه کرد.

وی افزود: طبق آمارهایی که طی ۹ ماهه گذشته داشته‌ایم، در این مدت جمعا ۵۹۵ هزار و ۳۳۱ گردشگر از این پنج مکان تاریخی کرمانشاه بازدید داشته اند.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: طی این مدت بیشترین آمار بازدید مربوط به محوطه تاریخی تاق بستان با ۳۶۳ هزار و ۳۴۶ نفر بوده است.

به گفته این مسئول، محوطه های بیستون، تکیه معاون الملک، معبد آناهیتا و تکیه بیگلربیگی هم در رتبه بعدی آمار بازدید از اماکن تاریخی دارای ورودی استان قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۱۷۴ هزار و ۲۳۸ نفر از محوطه تاریخی بیستون، ۲۶ هزار و ۷۲۳ نفر از تکیه معاون الملک، ۱۲ هزار و ۹۴۳ نفر از معبد آناهیتا و ۱۸۸۱ نفر از تکیه بیگلربیگی بازدید داشته اند.

معاون گردشگری استان خاطرنشان کرد: بازدید از محوطه های تاریخی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۵ درصدی داشته است.

منبع:ایسنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۹۵۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان