//
کدخبر: ۵۹۲۲۱ //

روایت قربانیان «تامیفلو» در شبکه پرس تی وی

«تامیفلو» عنوان مستندی در شبکه پرس تی وی است که به روایت داستان قربانیان مصرف این دارو می پردازد.

روایت قربانیان «تامیفلو» در شبکه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی پرس تی وی، این مستند محصول سال 2013 به زبان ایتالیایی و انگلیسی است و هری هانر و سرنا تیناری کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته اند.

 

مستند «تامیفلو» داستان شرکت سوئیسی راش، تولید کننده داروی تامیفلو را روایت می کند که مدعی است این دارو در درمان سریع آنفلوانزا و بیماری های ناشی از آن مانند مننژیت بسیار مفید است. شرکت مذکور با این ادعا در سال های 2004 و 2005 که آنفلوانزای مرغی و خوکی دنیا را فرا گرفته بود، توانست سود سرشاری به دست آورد. اما دانشمندان مطرح دنیا نسبت به این ادعا مشکوک بودند و از طریق کارگروهی که در آکسفورد تشکیل دادند، خاطرنشان کردند که تاثیر این دارو بیش از آسپیرین نیست.

 

در ادامه این مستند به اثرات جانبی بسیار بد داروی تامیفلو اشاره می شود و شواهدی ارائه می شود که نشان می دهد در ژاپن بیش از 800 مورد از اثرات روانی و عصبی این دارو گزارش شده که موارد منجر به مرگ نیز در بین آنها وجود داشته است.

 

سازندگان مستند «تامیفلو» با دانشمندان مطرح جهان و چند خانواده ژاپنی و انگلیسی که قربانی این دارو بوده اند مصاحبه کرده اند. همچنین در ادامه داستان، رامسفلد از سهامداران این شرکت که چند سال قبل بابت فروش این دارو، یک میلیون دلار سود کسب کرده بود و سازمان جهانی بهداشت که به نوعی از این دارو طرفداری کرده بود، مورد نقد قرار می گیرند.

 

مستند «تامیفلو» شنبه 20 آبان ساعت 22:30 به وقت تهران به مدت 50 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این مستند روز یکشنبه در ساعات 05:00 ، 11:00 و 17:00 به روی آنتن می رود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۲۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان