//
کدخبر: ۳۸۳۴۰ //

شبکه علمی تا پایان سال ۹۸ راه اندازی میشود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه شهرهای کشور تا پایان سال ۹۸ به شبکه علمی متصل می‌شوند.

شبکه علمی تا پایان سال 98 راه اندازی میشود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در افتتاح شبکه علمی ایران با اشاره به تشکیل شورای راهبردی این شبکه، اظهار داشت: این شورا کار سیاست گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و انجام دستورالعمل‌ها را تعیین می‌کند.

 

وی افزود: نسل سوم شبکه علمی ارتباط با شبکه علمی جهانی از جمله اروپا را داراست و زیرساخت‌های اطلاعاتی آن به منظور تبادل‌های اطلاعاتی جهانی ایجاد شده است.

 

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از مشترکین این شبکه هستند و می‌توانیم بحث علوم انسانی را نیز در آن بخوبی پیگیری کنیم.

 

فرهادی با اشاره به اینکه فاز ابتدایی این شبکه بسیار زودتر از زمان مورد نظر پایان یافته است، گفت: فاز اول این طرح در تهران و شهرهای بزرگ و به ترتیب شهرهای کوچکتر به این شبکه متصل می‌شوند و در نهایت فاز سوم و پایانی آن قبل از سال 98 پایان می‌رسد و همه شهرهای کشور به این شبکه متصل می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: شبکه علمی کشور در حوزه علوم انسانی، خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌کند و این شبکه از مهمترین پروژه‌های زیرساختی توسعه کشور محسوب می‌شود و شاه راه ارتباطی استقرار دانش و فناوری است.

 

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور تولیدات علمی خوبی دارند اما به دلیل نبود شبکه اطلاعات کمی از طرح‌های آنها وجود دارد.

 

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی آمار و ارقام از فعالیت تولیدات کشور، گفت: براساس اطلاعات پایگاه علمی ISI رشد کمیت تولید علم ایران در سال 2016 نسبت به سال 2015 به حدود 19 درصد رسیده است که در دنیا جایگاه اول را از نظر رشد کمیت کسب کرده است به شکلی که ایران از نظر جمعیت یک درصد جمعیت جهان و از نظر تولید علم 1.8 درصد تولیدات علمی جهان را در اختیار دارد.

 

وی ادامه داد: از نظر شاخص تحصیلات عالیه ایران در سال 2016 در جایگاه سوم جهان قرار است و از این نظر نسبت به سال 2013، 23 پله ارتقا یافته است.

 

وزیر علوم همچنین گفت: براساس همین اطلاعات ایران از نظر شاخص دانش و فناوری در رتبه 24 جهان درسال 2016 قرار گرفته است و تا سال 2013 و نسبت به سال 2013 در این شاخص 40 پله ارتقا داشته است.

 

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان