//
کدخبر: ۴۰۹۱۸۱ //
خوراکی های تابستانه

این خوراکی ها را حتما در فصل های گرم سال بخورید| بهترین خوراکی های تابستانه

تابستان به سرعت در حال نزدیک شدن است وافزایش دما، افزایش خطر کم آبی را به همراه دارد. اگرچه مصرف مایعات بیشتر در روزهای گرم ایده خوبی است، اما غذاهای زیادی نیز وجود دارد که به جبران از دست رفتن مایعات ناشی از تعریق و جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کنند.

این خوراکی ها را حتما در فصل های گرم سال بخورید| بهترین خوراکی های تابستانه
به گزارش فرتاک نیوز،

کم آبی زمانی اتفاق می‌افتد که معمولاً بیشتر از مقداری که می‌نوشید، مایعات بدن خود را به صورت عرق از دست می‌دهید و در نتیجه دچار کمبود مایعات می‌شوید. بدون مایعات کافی، بدن در انجام وظایف معمول روزانه خود دچار مشکل می شود که در صورت عدم درمان می تواند منجر به مشکلات سلامتی شدید شود.

علائم و نشانه های کم آبی بدن، که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  •     خشکی دهان
  •     تشنگی شدید
  •     تکرر ادرار و دفع ادرار در حجم کم
  •     ادرار تیره رنگ
  •     خستگی و ضعف
  •     سرگیجه
  •     گیجی
  •     گرفتگی عضلات
  •     فشار خون پایین

چرا گرما باعث کم آبی بدن می شود؟

دلیل اصلی اینکه شما در ماه های تابستان در معرض خطر کم آبی هستید، به تعریق بیش از حد مربوط می شود. تعریق مکانیسمی است که بدن برای جبران دمای بالا انجام می دهد، اما می تواند به سرعت شدید شود، به خصوص اگر در آب و هوای بسیار گرم قرار بگیرید.

هنگامی که مقدار زیادی مایعات را به عنوان عرق از دست می دهید، باید دوباره آب بنوشید تا آب از دست رفته جبران شود و این اغلب به همان سرعتی که بدن به آن نیاز دارد رخ نمی دهد و در نتیجه علائمی از کم آبی بدن ایجاد می شود.

واضح ترین پاسخ به این موضوع، مصرف مقادیر زیادی آب در روزهای گرم است، اما غذاهایی نیز وجود دارند که به شما کمک می کنند مایعات از دست رفته ناشی از تعریق را بازیابی کنید.

4 غذای برتر برای هیدراته ماندن در روزهای گرم تابستان

در اینجا لیستی از غذاهایی وجود دارد که به شما کمک می کند در تابستان امسال از امواج گرما جان سالم به در ببرید.

1. هندوانه

هندوانه بیش از 90 درصد از آب تشکیل شده است که آن را به یک انتخاب غذایی عالی برای روزهای گرم تبدیل می کند. فواید این میوه به همین جا ختم نمی شود؛ هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که به تقویت سلامت کلی شما کمک می کند و در عین حال به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند. یکی از بهترین بخش‌های انتخاب این غذا در ماه‌های تابستان این است که با سایر غذاهای موجود در منوی تابستانی هماهنگ می‌شود.

2. توت فرنگی

میوه ها گروهی از مواد غذایی هستند که حاوی بالاترین میزان آب هستند، بنابراین جای تعجب نیست که توت فرنگی منبع عالی دیگری برای تامین مایعات در روزهای گرم باشد. این میوه‌های کوچک، بیش از 90 درصد از آب ساخته شده‌اند و به تامین آب از دست رفته بدن در روزهای گرم تابستان کمک می کند.

خوردن توت فرنگی راهی عالی برای تجدید قوا پس از ماندن در گرما است و اگر به دنبال روشی متفاوت برای خوردن آنها هستید، سعی کنید آنها را در یک اسموتی سرد خوب مخلوط کنید که مطمئناً به عنوان یک میان وعده بعد از ظهر در یک روز گرم تابستانی طراوت زیادی به شما خواهد بخشید.

3. آب نارگیل

اگر فکر نوشیدن آب ساده شما را خسته می کند، به فکر تعویض آن با مقداری آب نارگیل باشید. این نوشیدنی از 95 درصد آب تشکیل شده است، اما همچنین حاوی الکترولیت های زیادی است که می تواند به جبران آن میزانی که توسط تعریق از دست رفته اند کمک کند.

یکی دیگر از مزایای آب نارگیل این است که طعم بیشتری نسبت به آب دارد و نوشیدن آن را لذت بخش تر می کند و اگر مصرف آن لذت بخش تر است، احتمالاً بیشتر از آن می نوشید که به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند.

4. خیار

خیار یکی دیگر از گزینه های غذایی است که در حدود 95 درصد از آن را آب تشکیل می دهد. علاوه بر این، این سبزی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی نیز می باشد. این خوراکی محبوب علاوه بر این که کم آبی بدن را جبران می کند، بلکه ممکن است به جلوگیری از برخی عوارض پیری نیز کمک کند.

غذاهایی که نباید در طول موج گرما مصرف کنید

مصرف غذاهایی که محتوای آب بالایی دارند در روزهای گرم ضروری است، اما از چه غذاهایی باید پرهیز کرد؟ اساساً، شما می‌خواهید از خوردن یا نوشیدن هر چیزی که دارای اثرات ادرارآور است، خودداری کنید. مصرف این نوع غذاها باعث افزایش میزان مایع از دست رفته به عنوان ادرار می شود که کم آبی که قبلاً توسط تعریق زیاد تجربه شده را بدتر می کند.

غذاها و نوشیدنی های ادرار آور که باید از مصرف آنها اجتناب شود عبارتند از:

  •     قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار
  •     الکل
  •     چای
  •     نوشابه
  •     مارچوبه
  •     کنگر فرنگی

بنابراین،حتماً مراقب مایعات و غذاهایی که مصرف می‌کنید باشید. مقدار زیادی آب بنوشید و سعی کنید از غذاهایی استفاده کنید که محتوای آب بالایی دارند تا به جبران مایعات از دست رفته کمک کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۱۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان