//
کدخبر: ۴۱۶۶۴۵ //

ترس دختر جوان از ازدواج | جریان چه بود؟

برایم خواستگارسمجی آمده است و با ابراز و علاقه آتشین می خواهد بگوید که حاضر است جانش را فدایم کنداما من ...

 ترس دختر جوان از ازدواج | جریان چه بود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی دو بار پدرم را در کمپ ترک اعتیاد بستری کردیم و این کار کلی هم خرج روی دست مان گذاشت اما نتیجه ای نگرفتیم. مادرم دیگر نتوانست طاقت بیاورد و درخواست طلاق داد. اما پدرم می گفت هر موقع پشت سرت را دیدی طلاق را خواهی دید.

 شکایت مادرم به نتیجه رسید و به خاطر اعتیاد پدرم توانست با حمایت قانون حکم طلاق بگیرد. بعد از جدایی آنها من و مادرم  به خانه پدر بزرگم رفتیم.

 مادرم سر کار می رفت و ما زندگی جدیدی شروع کردیم. پدرم چند بار با ایجاد مزاحمت  اصرار می کرد مادرم به خانه برگردد.

دایی ام از ترس این که مبادا مسئولیت زندگی ما به گردنش بیفتد اصرار می‌کرد مادرم و پدرم آشتی کنند. ولی مادرم کوتاه نیامد. زیر بار نرفتیم  و بعد از کلی بگو مگو، پدرم که تیرش به سنگ خورده بود دنبال سرنوشت خودش رفت.

مدتی گذشت و کم ‌لطفی های دایی و همسرش شروع شد. آنها به ما بی احترامی می کردند و حتی پشت سرمان بد و بیراه می گفتند.

مادرم با کمک پدر بزرگم  پولی جور کرد و خانه ای اجاره گرفتیم. او سرکار می رفت و  از طرفی پدر بزرگ و مادر بزرگم هم هوای مان را داشتند و چرخ زندگی را آبرومندانه می چرخاندیم.

مادرم در برابر این مشکلات ایستاد و با توکل به خدا توانستیم روی پای خودمان بایستیم. سال‌ها به سرعت گذشتند و من درس خواندم.

 برایم خواستگار سمجی آمده است و با ابراز و علاقه آتشین می خواهد بگوید که حاضر است جانش را فدایم کند.

من قبل از هر تصمیمی برای مشاوره به مرکز مشاوره پلیس آمده‌ایم. نمی‌خواهم بی گدار به آب بزنم  و انتخاب ناآگاهانه ای داشته باشم.  

این تجربه ای است که از سرنوشت مادرم گرفته ام.اگراو در جوانی چشم بسته خاطرخواه پدرم نشده بود و بدون نظر به مشورت پدر و مادرش به یک ازدواج اشتباه تن نمی‌داد و این قدر سختی و بدبختی نمی کشید

گفتگو با کارشناس:

درباره این ماجرا نظر یکی از مدرسان مهارت های زندگی را جویا شدیم. مجید اسدی گفت: ازدواج شاد و خوشبخت به شانس یا بخت و اقبال بستگی نداشته بلکه نیاز به تلاش ، علم و آگاهی دارد به همین خاطر برای یافتن راه حل های درست و منطقی  در تصمیم گیری و حل مسائل و  پیشگیری از مشکلات و اتفاق ناخوشایند در زندگی بهتر است قبل از ازدواج به مشاور مراجعه کرد.

رئیس مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی افزود: زمانی که 2 فرد برای ازدواج با یکدیگر تصمیم می گیرند مقدمات و کارهای پیش از ازدواج را آغاز می کنند.

البته با کمی دقت می توان فهمید که آنها خود را برای مراسم ازدواج آماده می کنند نه برای ازدواج.

این مشاور خانواده گفت: در واقع آقا پسر و دختر خام خود را برای خرید حلقه ازدواج وسائل اولیه زندگی، نحوه پذیرایی از مهمان ها و ... آماده کرده اند و این به ظاهر خوب است اما زمانی که زوج  بر سر مسائلی همچون برقراری ارتباط، اعتقادات مذهبی، مسئولیت پذیری و ایجاد تغییر در یکدیگر و.... می خواهند بررسی وتصمیم پیری بکنند به مشکل برخورد می کنند و با رفتارهایی همانند فریاد کشیدن  و یا سردرگمی در حل این مشکلات مواجه می شوند.

مجید اسدی گفت: به همین دلیل است که هدف اصلی از مشاوره قبل از ازدواج کمک به فرد در انتخاب درست شریک زندگی و شناخت همسر آینده به واسطه انجام یک مشاوره خوب است  و با این مشاوره به انتخابی درست رسیده و بهداشت روانی خانواده تامین خواهد شد.

در این ماجرا همان گونه که دختر خانم جوان می گوید اگر پدر و مادرش در زمان ازدواج مشورت مناسب داشتند و تحقیقات مناسب صورت گرفته بود و دچار هیجان احساسی برای انتخاب شریک زندگی  نمی شدند مشکلات بعدی که در نهایت آن طلاق والدین و سختی های پس از آن بود به احتمال زیاد رخ نمی داد.

رئیس مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی گفت: جای خوشحالی است که این دختر جوان  با درایت و اندیشه مناسب مسیری درست در انتخاب شریک زندگی آینده خود برگزیده و امید است بتواند  انتخاب شایسته و آگاهانه ای داشته و زندگی شیرین و خوبی برای خود بسازد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۶۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان