//
کدخبر: ۴۲۹۷۴۷ //
مدیرکل میراث فرهنگی وگردشکری خبرداد:

فعالیت ۸۷ اقامتگاه بوم‌گردی در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: تعداد ۸۷ اقامتگاه بوم‌گردی در استان ایلام در حال فعالیت هستند.

فعالیت ۸۷ اقامتگاه بوم‌گردی در ایلام

فرزاد شریفی  درگفتگو خبرنگار فرتاک نیوز، اظهارکرد: در راستای ارتقا حوزه گردشگری در استان ایلام تعداد ۸۷ اقامتگاه بومگردی درحال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه، تعداد اقامتگاه های بومگردی در شهرستان‌های دره شهر، ایلام، سیروان و بدره بیشتر است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۲ واحد پروانه اقامتگاه بوگردی جدید در استان ایلام صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ادامه داد: این اقامتگاه ها در طول ایام سال فعال هستند اما اوج فعالیت این مراکز درایام نوروز، فصل بهار و همچنین تابستان است.

شریفی خاطرنشان کرد: جهت توسعه و تجهیز اقامتگاه های بومگردی از محل اشتغال روستایی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای رعایت حقوق مصرف کننده و جلوگیری از افزایش خودسرانه تعرفه های استفاده از این مراکز، نرخ‌نامه از طریق حوزه نظارت اداره کل میراث فرهنگی بر اساس دستورالعمل وزارتخانه به صورت سالانه صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: هموطنان و همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تلخلف در این مراکز می‌توانند با شماره ۳۳۴۱۸۴٠ دفتر معاونت گردشگری تماس گرفته و مراتب را جهت رسیدگی به اطلاع مسئولان مربوطه برسانند.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط متقاضیان دریافت پروانه اقامتگاه های بومگردی در ۲ حوزه احداثی و ایجادی پرداخت و افزود: متقاضیان در حوزه احداثی که دارای زمین بوده و درخواست ساخت و ساز دارد می‌توانند در قالب طرح هادی روستا ( خارج از طرح هادی نیاز به مجوز تغییر کاربری از امور اراضی را دارد) بعد تایید کارشناس و طرح در کمیته فنی و اخذ استعلامات مربوطه، در سامانه my.mcth.ir حوزه سرمایه گذاری، ثبت نام نموده و بعد تایید و طی مراحل قانونی موافقت اصولی اولیه پروانه فعالیت دریافت کنند.

وی گفت: متقاضیان ایجادی نیز که دارای منزل مسکونی با شرایط سنتی در داخل محدوده طرح هادی روستا هستند، بعد بازدید کارشناس و تایید در کمیته فنی و اخذ استعلامات مربوطه، تمامی مدارک در سامانه myst.mcth.ir (سامانه جانا) بارگزاری نموده پس از تایید شهرستان و سپس استان، پرونده جهت صدور پروانه ۶ ماهه به صورت سیستمی به وزارتخانه ارسال می‌شود و پس از تایید دارای پروانه فعالیت خواهند شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۷۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان