//
کدخبر: ۳۸۷۹۴۷ //
مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای‌غرب:

لازمه تحول صنعتی ارتقا زیرساخت‌ها و توجه ویژه به حوزه برق است/‌ افزایش ظرفیت دو برابری پست ۲۳۰/۶۳کنگاور

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: لازمه تحول صنعتی ارتقا زیرساخت‌ها و توجه ویژه به حوزه برق است.

لازمه تحول صنعتی ارتقا زیرساخت‌ها و توجه  ویژه به حوزه برق است/‌ افزایش ظرفیت دو برابری پست ۲۳۰/۶۳کنگاور
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت پست ۲۳۰/۶۳ کیلو‌ولت کنگاور امروز (پنجم اسفندماه) در دومین روز از سفر وزیر ارتباطات به کرمانشاه به عنوان نماینده دولت برگزار شد.

علی اسدی مدیر‌عامل این شرکت در ابتدای مراسم اظهار کرد: برق‌منطقه‌ای‌غرب وظیفه تامین  وانتقال برق در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام را بر عهده دارد و علاوه بر این صادرات برق به کشور عراق را نیز انجام می‌دهد.

 وی با اشاره به اینکه شرکت برق‌منطقه‌ای غرب یک میلیون و ۸۵۰ هزار مشترک در این سه استان دارد گفت: وظیفه تامین برق ۲۲ مشترک سنگین شامل پتروشیمی، سیمان،فولاد و... بر عهده شرکت برق منطقه‌ای‌غرب است.

اسدی تصریح کرد: خوشبختانه استان کرمانشاه در حوزه شاخص‌های صنعت برق دارای وضعیت خوبی است که نشان از توجه ویژه دولت و نظام به منطقه غرب دارد.

اسدی افزود: در سال ۱۴۰۰ تامین برق صنایع در کشور با مشکلاتی روبرو شد اما با روی کار‌آمدن دولت سیزدهم و تلاش‌های انجام گرفته در تابستان ۱۴۰۱ حتی یک روز برق مشترکین خانگی قطع نشد و با همکاری دستگا‌ه‌های دولتی نیز تامین انرژی مورد نیاز صنایع نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشت.

مدیر‌عامل برق منطقه‌ای غرب گفت: برنامه‌های اجرایی برای تابستان ۱۴۰۲ آغاز شده و بر اساس برنامه در سال آینده ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام افزوده خواهد شد.

اسدی مصرف برق منطقه‌ای در سه استان کرمانشاه،ایلام و کردستان را ۹۰۰ مگاوات در تابستان و ۶۰۰ مگاوات در حال‌حاضر عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه ۲۲۰۰ مگاوات نیروگاه که در مدار تولید قرار دارد و ۴۰۰ مگاوات دیگر در استان کرمانشاه طی چند‌ماه آینده وارد مدار خواهد شد ولی به دلیل صنعتی نبودن استان مدیریت بار برای برق منطقه‌ای دشوار است.

علی اسدی

وی لازمه تحول صنعتی را ارتقا زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از این زیرساخت‌ها برق است که با افزایش ظرفیت پست۲۳۰/۶۳کیلوولت کنگاور این ظرفیت را از ۱۶۰ مگا‌ولت آمپر به ۳۲۰ مگاولت آمپر یعنی دو برابر رسانده‌ایم.

مدیر‌عامل شرکت برق‌منطقه‌ای اشاره‌ای هم به شاخص‌های برق سه استان کرمانشاه،ایلام و کردستان نسبت به قبل از انقلاب داشت و گفت: قبل از انقلاب در این سه استان ۱۳۲ روستای برق‌دار وجود داشت که بعد از انقلاب این تعداد به ۵۰۰۰ روستا رسیده‌است، همچنین در استان کرمانشاه ۶۴ روستای برق‌دار وجود داشته که پس از انقلاب این تعداد به ۲۵۵۰ روستا رسیده است.

این مسئول در پایان با تشکر از نیروی انسانی شاغل در برق منطقه‌ای که از نظر کارایی با برق منطقه‌ای تهران برابری می‌کنند نیز گفت: افتتاح پروژه افزایش ظرفیت پست ۲۳۰/۶۳ کیلو‌ولت کنگاور با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال منجر به رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال خواهد شد.

خبرنگار:طیبه‌دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۹۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان