//
کدخبر: ۳۶۸۱۰۹ //
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه خبر داد؛

جان باختن شش نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن طی پنج ماهه اول سال‌جاری

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت:در پنج ماهه سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه باتشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شش نفر بوده است.

جان باختن شش نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن طی پنج ماهه اول سال‌جاری
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه در پنج ماهه امسال اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه باتشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شش  نفر شامل(پنج زن و یک مرد) بوده است گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل (پنج ماهه  1400) که تعداد متوفیان هشت نفر (شش زن و دو مرد) بوده است کاهش داشته است.

دکتر سلیم خانی نخستین نشانه‌های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را ایجاد حالت ضعف و سستی در بدن عنوان کرد و افزود: در این نوع مسمومیت مانند آنفلوآنزا، حالت‌های تهوع، استفراغ و خستگی در فرد ظاهر می‌شود، اما بر خلاف آنفلوآنزا، مسمومیت با مونوکسید‌کربن موجب تب نمی‌شود بنابراین اگر چند نفر در خانه این نشانه‌ها را تجربه می‌کنند یا با نشانه‌های دیگری مثل سردرد، درد شکمی، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و تنفس‌های سریع و کوتاه مواجه شدند باید هر چه سریع‌تر به درمان اقدام کنند.

وی اظهارداشت: بر اثر تنفسِ بیش از اندازه مونوکسیدکربن، این گاز خطرناک در خون جایگزین اکسیژن می‌شود و با از بین رفتن اکسیژن، سلول‌ها در سراسر بدن می‌میرند و فعالیت اندام‌ها متوقف می‌شود که این مسمومیت به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک‌نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود.

خانی تاکید کرد: مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن ممکن است موجب احساس خواب آلودگی در فرد شود و افراد اغلب این نشانه را به عنوان عامل نگران کننده در نظر نمی‌گیرند در حالی که خواب رفتن و تداوم تنفس مونوکسید کربن به تشدید مسمومیت یا مرگ منجر می‌شود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۱۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان