//
کدخبر: ۱۷۰۴۹ //
استاندار کرمانشاه:

استان کرمانشاه در سه حوزه گردشکری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارای پتناسیل فراوان است

بیستون نیز بخشی از سرگذشت تاریخی و باستانی ایران در این منطقه است.

استان کرمانشاه در سه حوزه گردشکری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارای پتناسیل فراوان است
به گزارش فرتاک نیوز،

 نشست ستاد سفر نوروزی در مورد سفر نوروزی گردشگران در سال 1396 با حضور خانم دکتر احمدی‌پور معاونت ریاست جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور،  فرهاد نظری مدیرکل آثار و حفظ و احیا میراث طبیعی ومعنوی این سازمان، احمدصفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه و اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر فرماندار، معاونین استاندار و مدیران کل ادارات استان در سالن تدبیر و امید استانداری تشکیل شد.

 

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: استان کرمانشاه در سه حوزه گردشکری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارای پتناسیل فراوان است.

 

وی افزود: کرمانشاه از لحاظ باستانی شهر تاریخی و مهمی است و از لحاظ میراث فرهنگی هم دارای کتیبه‌ها و آثار جهانی ودر مجموعه تاریخی و فرهنگی بیستون است.

 

استاندار کرمانشاه گفت:  تاق‎بستان هم نماد دوره ساسانیان است که قدمتی 1500 ساله دارد .

رازانی ادامه داد:  معبد آناهیتا هم یکی از آثار با ارزش در این استان است.

 

 وی افزود: اما بیستون نیز بخشی از سرگذشت تاریخی و باستانی ایران در این منطقه است که با سه خط در زمان داریوش در سیر تاریخ این سرزمین است.

 

استاندار کرمانشاه گفت: همه‌ی این آثار از دوران‌های مختلف؛ ماد، هخامنشن، اشکانی‌ها و ...  تا دوره ساسانی و  آثار اسلامی فراوانی هم در این استان وجود دارد.

 

 رازانی ادامه داد: بارندگی متوسط این استان از شهرهای شمالی بیشتراست و  غالباً بالای 1000میلی‌متر باران باریده که امسال با وجود این که جزء سال‌های پر باران هم نیست چشم‌نواز این منطقه را در این فصل شهرستان پاوه را دلنواز کرده است.

 

وی افزود: صنایع‌دستی در رشته گوناگون گلیم، جاجیم، کارگاه‌های سازها و آلات موسیقی و فلزکاری است.

استاندار کرمانشاه گفت: کریدور کردشگری استان کرمانشاه از تاق‌بستان تا بیستون است و با مدیریت صیح ی دولتی و هم بخش غیردولتی صنعت هتل‌داری رو به توسعه است.

 

رازانی ادامه داد: کرمانشاه از لحاظ مرز استانی با کشور عراق برخوردار است که امروزه آثار جنگ مردم کشور در غالب گردشگران راهیان نور و تجارت مرزی هم تنوع فرهنگی دارد و هم قیمت این صرفه را ایجاد می کند که ار لحاظ توریسم تجاری مورد توجه هستیم و هم از لحاظ توریسم سلامت هم با وجود مرزی بودن استان با کشور عراق هم یک استان گردشکری هست.

 

وی افزود: باید در سال‌های آتی با وجود کمبود منابع مالی بتوانیم اعتباراتی اختصاص بدهیم و گام‌های در این مورد برداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان