//
کدخبر: ۴۰۸۹۹۵ //
آشپزی | دسر | ژله رولی

دسر شیک درست کن| ژله رولی واقعا جذابه!

در این مطلب ما تهیه ژله رولی بدون بستنی و با مارشمالو را توضیح خواهیم داد. با این مطلب که راهنمای کاملی برای تهیه ژله رولی است، همراه باشید.

دسر شیک درست کن| ژله رولی واقعا جذابه!
به گزارش فرتاک نیوز،

ژله رولی یا ژله رولتی یک دسر جذاب و دوست داشتنی است که به راحتی و با هزینه کم تهیه می شود. در ضمن دیگر نیازی به در آوردن ژله از قالب هم ندارید. تهیه ژله رولی از شما وقت زیادی نمی گیرد، اما جلوه و زیبایی پذیرایی شما را چندین برابر خواهد کرد. ژله رولتی را میتوان به کمک بستنی، مارشمالو یا شیر تهیه کرد و به اشکال مختلف تزیین نمود. اگر دوست دارید یک نوع دسر ژله ای آماده کنید که هم خلاقانه و رنگارنگ باشد و هم طعمی بی نظیر داشته باشد؛ حتما ژله رولی تهیه کنید.

 

مواد لازم برای ژله رولی

پودر ژله به رنگ دلخواه 1 بسته

آب سرد 1/2 پیمانه

مارشمالو کوچک 1 و 1/2 پیمانه

طرز تهیه ژله رولی

مرحله اول:

یک سینی یا ماهیتابه ای مستطیلی شکل بردارید. بهتر است ابعاد سینی حدودا 20 در 30 سانتی متر باشد. کمی اسپری نچسب یا جدا کننده به آن بپاشید. میتوانید به جای اسپری از کمی روغن هم استفاده کنید.

مرحله دوم:

در یک کاسه ی شیشه ای پودر ژله را با آب سرد مخلوط کرده و بهم بزنید. سپس به مدت یک دقیقه کاسه را در مایکروویو قرار دهید.

مرحله سوم:

کاسه را از مایکروویو خارج کنید. اگر نیاز است مجددا کاسه را 20 ثانیه ی دیگر در مایکروویو بگذارید. سپس خوب بهم بزنید تا مطمئن شوید ژله به خوبی در آب حل شده است.

مرحله چهارم:

مارشمالوها را به کاسه محتوی پودر ژله و آب اضافه کنید. سپس کاسه را به مدت 20 الی 40 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا زمانی که مارشمالو شروع به پف کردن کند. مراقب باشید که مارشمالو زمان بیشتری را در مایکروویو نماند. زیرا در این صورت ژله رولی شما دو لایه نخواهد بود و خراب می شود.

برش

مرحله پنجم:

مواد را با هم به سرعت بهم بزنید تا مارشمالوها به طور کامل حل شوند. سپس سریعا مواد ژله رولتی را در سینی یا ظرفی که آماده کرده اید، بریزید. ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله رولی سفت شود و لایه ی مارشمالو در روی ژله قرار بگیرد.

مرحله ششم:

ژله را از یخچال خارج کنید. به آرامی از ظرف بیرون بیاورید و روی سطح پیشخوان آشپزخانه قرار دهید. حالا با احتیاط و محکم؛ از یک طرف شروع به رول کردن ژله نمایید.

مرحله هفتم:

به کمک یک تکه نخ رول را به برش های چند سانتی متری تقسیم کنید. میتوانید این کار را به وسیله یک چاقوی تیز نیز انجام دهید. مراقب باشید رول ژله از هم باز نشود.

مرحله هشتم:

ژله رولی را در ظرف سرو بچینید و نوش جان کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۹۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان