//
کدخبر: ۴۰۷۰۱۵ //
آشپزی | خامه ترش

طرز تهیه خامه ترش | پرکاربردترین ماده اولیه برای انواع سس ها

خامه ترش یا ساورکریم (sour cream) از پرکاربردترین مواد اولیه برای درست کردن سس ها و دیپ های خوشمزه است. علاوه بر این، خامه ترش کاربردهای خیلی زیادی در طرز تهیه غذاها، دسرها و شیرینی های مختلف داره و طعم اون ها را فوق العاده می کنه.

طرز تهیه خامه ترش | پرکاربردترین ماده اولیه برای انواع سس ها
به گزارش فرتاک نیوز،

هضم خامه ترش بسیار راحته و به هیچ عنوان غذا رو سنگین نمی کنه. طعم شور و نمکی مکمل این خامه است و می تونید اون رو به عنوان دیپ با سیب زمینی یا چیپس میل کنید. در واقع خامه ترش مثل ماست چکیده و غلیظه. برای تهیه سس با خامه ترش می تونید از ترکیب اون با پنیر پارمزان یا چدار استفاده کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. ترکیب خامه ترش با سس مایونز، پیازچه و پودر پیاز هم سس فوق العاده ای میشه که می تونید اون رو روی سیب زمینی پخته بریزید و به عنوان یه پیش غذای جدید نوش جان کنید. خامه ترش رو می تونید به همراه انواع سالاد، غذاهای گوشتی و… هم سرو کنید. استفاده از خامه ترش در طرز تهیه انواع کیک و شیرینی یه طعم ترشی خاصی به اون ها میده و بافت کیک و شیرینی رو ترد می کنه. اگه به دنبال طرز تهیه کیک با خامه ترش هستید می تونید کیک قهوه ای با خامه ترش رو امتحان کنید. در بعضی موارد هم خامه ترش رو با بعضی مواد دیگه مثل کره، پنیر ماسکارپونه، پودر قند و خامه قنادی ترکیب می کنن و از اون به عنوان یه فیلینگ لذیذ و خوشمزه روی کیک استفاده می کنن. حتما می دونید که در طرز تهیه بعضی از سوپ ها هم از خامه استفاده میشه. یکی از این سوپ ها، سوپ نخود فرنگی و جعفریه که خامه ترش از مواد اولیه ی اصلی اونه. برای درست کردن خامه ترش روش های مختلفی وجود داره. تنها مشکل این روش ها اینه که یه کم زمان بره. چون باید اجازه بدید باکتری ها درست به کار بشن و خامه عمل بیاد. 

مواد لازم برای خامه ترش

ماست 1 پیمانه

خامه پر چرب 1 پیمانه

طرز تهیه

۱- ابتدا ماست را داخل قابلمه ای کوچک بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود.

۲- خامه را به ماست اضافه کرده و داخل قابلمه بریزید. آن ها را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید تا گرم شوند. مواد نباید به نقطه جوش برسند.

۳- پس از آن که ترکیب کمی ولرم شد، آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کاملا سرد شود.

طرز تهیه خوراک میگو و سس قارچ

۴- مخلوط را داخل شیشه ای تمیز بریزید، روی آن را بپوشانید و حدود ۸ ساعت در دمای محیط قرار دهید. سپس آن را داخل یخچال بگذارید. بعد از ۲۴ ساعت، مخلوط حالت آب انداخته و ترش خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۰۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان