//
کدخبر: ۶۰۵۶۴ //
تارنمای آمریکایی:

شکنجه، شاهزادگان بازداشت شده سعودی را راهی بیمارستان کرد

تارنمای خبری «میدل ایست آی» آمریکا گزارش کرد: «متعب» پسر ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان به همراه پنج شاهزاده دیگر، 24 ساعت پس از بازداشت و بر اثر شکنجه و ضرب و شتم راهی بیمارستان شد.

 شکنجه، شاهزادگان بازداشت شده سعودی را راهی بیمارستان کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

در این گزارش آمده است: شرایط جسمانی یکی از شاهزادگان به حدی وخیم بود که به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد.

 

براساس این گزارش، به کارمندان بیمارستان درباره جراحت این افراد گفته اند، شاهزادگان درپی خودکشی نافرجام، زخمی شده اند، اما آثار پوتین های نظامی بر بدن این افراد به چشم می خورد، درحالی که اثری از شکستگی در آنها دیده نمی شد.

 

منابعی که تارنمای آمریکایی از آن به عنوان آگاه یاد کرده است، اعلام کردند: از مجموع شاهزادگان بازداشت شده، 17 تن به بیمارستان منتقل شدند، اما شمار شاهزادگانی که رفتارهای ناشایست با آنان انجام شده است، به مراتب بیشتر از این تعداد گزارش می شود.

 

میدل ایست آی در ادامه گزارش خود مدعی شد: مقام های سعودی یک کادر پزشکی را در هتل «ریتز کارلتون» که محل اقامت اجباری شاهزادگان است به کار گرفتند تا دیگر مجبور نباشند، شاهزاده های بازداشت شده را در نتیجه جراحت به بیمارستان منتقل کنند.

 

این تارنمای آمریکایی همچنین اعلام کرد، علاوه بر هتل ریتز کارلتون، هتل «کورت یارد» نیز برای نگهداری شاهزادگان آماده می شود.

 

هتل های ریتز کارلتون و کورت یارد زیر مجموعه هتل های زنجیره ای بین المللی «ماریوت» است که در پایگاه اینترنتی خود هرگونه پذیرش متقاضی تا پایان دسامبر آینده را منتفی دانسته است.

 

بازداشت شاهزادگان سعودی درحالی با ادعای مبارزه با فساد ازسوی پادشاه و ولیعهد عربستان انجام شده که بسیاری از ناظران ورسانه های جهان تاکید کرده اند مبارزه با فساد بهانه است و بن سلمان به دنبال حذف رقیبان و مخالفان است.

 

در میان شاهزادگان بازداشت شده، علاوه بر متعب پسر ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان وزیر برکنارشده وزارت گارد ملی، «ولید بن طلال بن عبدالعزیز» (سرمایه دار معروف) مدیر شرکت سرمایه گذاری هلدینگ (Kingdom Holding Company )، «ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیر» امیر پیشین ریاض و « «بکر بن لادن» سرمایه دار و پیمانکار معروف و رئیس گروه پیمانکاری بن لادن دیده می شود.

 

طی هفته های گذشته بیش از 40 تن از مقامات و شاهزادگان سعودی بازداشت شده‌اند.

 

روزنامه گاردین چاپ انگلیس نیز در این باره نوشت:‌ هدف مبارزه نیست زیرا کسی که خود فاسد است نمی تواند با فساد مقابله کند، هدف کودتای نرم است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۵۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان