//
کدخبر: ۴۵۵۶۰۱ //

پیراهن اسپرت مردانه

پیراهن را باید یکی از اصلی‌ترین پوشش‌های مردانه در سطح جهان دانست که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد.

پیراهن اسپرت مردانه
به گزارش فرتاک نیوز،

دلیل عمده این موضوع، تنوع بسیار زیاد پیراهن‌ها در طرح، رنگ و جنس آن‌هاست. یکی از جذاب‌ترین دسته پیراهن‌ها را باید پیراهن اسپرت مردانه دانست که به‌دلیل ویژگی‌های مختلفی که دارد، مورد توجه قشر جوان و نوجوان قرار گرفته است.

پیراهن اسپرت مردانه

درباره پیراهن بیشتر بدانیم

پیراهن در گذشته و در ابتدای مرسوم‌شدن آن به‌عنوان یک لباس، معمولا همراه با کت و شلوار استفاده شده و یکی از پوشش‌های رسمی و مناسبتی بین مردم محسوب شده است. در طول بیش‌از ۱۵۰ سال از معرفی و عرضه این لباس به‌عنوان یک پوشش رسمی، شاهد تغییرات بسیاری در بخش‌های مختلف آن بوده‌ایم.

پیراهن را می‌توان پوششی برگرفته و تکامل‌یافته از پوشش‌های نسل قبلی خود دانست. اولین پیراهن در سال ۱۸۷۱ میلادی توسط شرکت برون و دیویس (Brown & Davis Co) معرفی شد تا سرآغازی بر مسیر طولانی تولید پیراهن اسپرت مردانه باشد. این لباس برخلاف پوشش‌های قبلی، اولین لباسی بود که باز و بسته‌شدن آن از طریق دکمه‌ها انجام می‌شد. قبل از معرفی پیراهن، پوشش‌های پیشین از سر به تن پوشیده می‌شدند؛ ولی با معرفی این لباس، خرید پیراهن مردانه آستین بلند خیلی زود رواج یافت.

پیراهن رسمی در مقابل پیراهن اسپرت

همانطور که گفته شد، پیراهن در ابتدا بخشی از یک پوشش رسمی در اروپا و آمریکا بود که همراه با کت و شلوار رسمی پوشیده می‌شد. ظرفیت و پتانسیل بالای این پوشش در بحث مدلینگ سبب شد تا به‌مرور پیراهن به یک پوشش مستقل تبدیل شود؛ بنابراین، می‌توان گفت اولین نسل پیراهن اسپرت مردانه، خود از پیراهن رسمی الهام گرفته شده است.

تفاوت اصلی میان پیراهن رسمی با پیراهن اسپرت را باید در ظاهر آن‌ها جستجو کرد. پیراهن رسمی معمولا ظاهری ساده و رنگی یکدست دارد؛ اما پیراهن‌های اسپرت، نه‌تنها ظاهری متفاوت و با جزئیات بیشتر ارائه می‌دهند، بلکه در جنس پارچه نیز اغلب متفاوت‌تر عمل می‌کنند. همچنین این پیراهن‌ها نسبتا چسبیده‌تر و اصطلاحا، فرمی اندامی دارند که باعث جذاب‌تر دیده‌شدن آن‌ها می‌شود.

دلایل محبوبیت پیراهن چیست؟

احتمالا می‌دانید که پیراهن تنها پوشش اصلی مردم در جهان نیست و رقبایی مثل تیشرت دارد؛ اما دلیل عمده محبوبیت پیراهن در بین عامه مردم را باید مناسب‌بودن آن برای موقعیت‌های رسمی و غیررسمی دانست. برخلاف تیشرت که معمولا به‌عنوان یک پوشش راحت شناخته شده و برای تفریح و گردش مناسب است، پیراهن (حتی پیراهن اسپرت مردانه) برای هر دو موقعیت رسمی و غیررسمی کاملا مناسب به‌نظر می‌رسد.

دلیل دوم محبوبیت پیراهن را می‌توان تنوع بسیار زیاد آن دانست؛ تا همین یکی دو دهه پیش، اغلب پیراهن‌های تولید‌شده، رنگی یکدست و بدون طرح و جزئیات خاصی داشتند؛ اما رشد پرسرعت دنیای مدلینگ باعث ایجاد یک تنوع عالی در پیراهن‌ها شد. پس از آن، انواع پیراهن‌ها با طرح و شکل مختلف معرفی شدند و خرید پیراهن مردانه آستین بلند در مدل اسپرت، رسمیت بیشتری یافت.

خرید کفش اسپرت راحتی

در خرید یک پیراهن باید به چه مواردی دقت کنیم؟!

همانطور که می‌دانید، تنوع در پیراهن‌ها بسیار زیاد است و همین موضوع ممکن است خریداران را تا حدی سردرگم کند. مثلا پیراهن اسپرت مردانه خود مدل‌های فراوانی دارد. با این‌حال در ادامه به شما خواهیم گفت که در خرید یک پیراهن مناسب به چه معیارهایی دقت کنید.

پیراهن را متناسب با محیط رسمی یا غیررسمی انتخاب کنید

همانطور که می‌دانید، نمی‌توان از یک پوشش غیررسمی در محیطی رسمی استفاده کرد؛ این مسئله باعث می‌شود تا همیشه در کمد خود چند پیراهن رسمی داشته باشیم و در محیط و موقعیت‌های رسمی از آن استفاده کنیم. در این‌جا، منظور از محیط رسمی، اغلب محیط کاری و شغلی است، نه محیط مهمانی یا جشن و عروسی.

پیراهن را براساس میزان جثه و بدن خود انتخاب کنید

پیراهن اسپرت مردانه و حتی مدل‌های رسمی، در یک دسته‌بندی کلی، به دو دسته اندامی (چسبان) و غیراندامی (نرمال) تقسیم می‌شوند. اگر بدن ورزیده و جثه بزرگی دارید، خرید پیراهن مردانه آستین بلند در مدل اندامی می‌تواند انتخاب بهتری باشد. همچنین اگر جثه نرمال و معمولی دارید، بهتر است از پیراهن‌های اسپرت یا رسمی غیر اندامی و معمولی استفاده کنید.

پیراهن را براساس مدل یقه و آستین آن انتخاب کنید

یک نکته مهم دیگر در خرید پیراهن، این است که نوع آن را متناسب با ظاهر خود انتخاب کنید. همانطور که درباره تنوع ظاهری پیراهن‌ها حرف زدیم، باید اشاره کنیم که مدل یقه و مدل آستین پیراهن، تنوعی بسیار زیاد دارد. به‌بیانی بهتر، باید گفت در پیراهن اسپرت مردانه شاهد استفاده از مدل‌های مختلفی از نوع یقه مثل یقه نواری، یقه دکمه‌دار، یقه آمریکایی، یقه پهن، یقه نوک‌تیز و چندین مدل مختلف دیگر هستیم.

البته نیازی به حفظ این مدل‌ها نیست و بهتر است در انتخاب پیراهن، تناسب آن با علایق و ظاهر خود را در نظر بگیرید. همانطور که در خرید کفش اسپرت راحتی هم نیازی به حفظ صدها نام ندارید.

خرید پیراهن رسمی و اسپرت درجه یک از الوان مارکت

تا این‌جا متوجه شدیم که محبوبیت پیراهن به‌عنوان یک پوشش رسمی یا غیررسمی، بین عامه مردم بسیار زیاد است. با این‌حال گاها به‌دلیل برخی مسائل مثل کیفیت و تنوع پایین، خرید پیراهن اسپرت مردانه چندان مورد توجه خریداران آنلاین قرار نمی‌گیرد؛ به‌همین دلیل نیز باید فروشگاه الوان مارکت را به شما معرفی کنیم که محصولاتی باکیفیت در کنار قیمت مناسب و تنوع بالا ارائه می‌کند. شما همچنین می‌توانید برای خرید کفش اسپرت راحتی نیز از این فروشگاه اقدام کنید و مدل‌های مدنظر خود را خریداری کنید.

خرید پیراهن مردانه آستین بلند

سخن نهایی

پیراهن را باید یکی از قدیمی‌ترین پوشش‌های مردانه در جهان دانست که در طول بیش‌از ۱۵۰ سال از معرفی و عرضه آن، به‌دلیل تغییرات و تکامل بسیار عالی، نه‌تنها جایگاه خود را از دست نداده، بلکه محبوبیت آن همواره روبه‌رشد است. امروزه پیراهن‌ها در دو دسته رسمی و اسپرت تولید می‌شوند که هرکدام آن‌ها، برای موقعیت‌های خاص خود مناسب هستند.

در این مطلب ضمن بررسی پیشینه و تاریخ تولید پیراهن، به دلایل محبوبیت آن نیز پرداختیم و نکاتی درباره نحوه انتخاب پیراهن اسپرت مردانه یا پیراهن‌های رسمی بیان کردیم. برای خرید یک پیراهن باکیفیت و ماندگار، می‌توانید به وب‌سایت alvanmarket.com مراجعه فرمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۶۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان