//
کدخبر: ۴۳۸۲۷۴ //

نوزادان بدخواب با این شیوه ها به خواب می روند

والدین با رعایت کردن چند نکته می‌توانند خیلی راحت، نوزاد بدخواب خود را بخوابانند.

نوزادان بدخواب با این شیوه ها به خواب می روند
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از رایج ترین مشکلاتی که والدین با آن مواجه می شوند بی قراری و نخوابیدن نوزاد است، اما راه حل هایی وجود دارد که می تواند به راحتی شما را بخواباند.

به گزارش ایرنا، شرایط برای والدین بسیار سخت می شود و زمانی که کودکان مدام می خوابند و گریه می کنند دچار استرس شدید می شوند. به عنوان مثال، ممکن است یک نوزاد تازه متولد شده 16 ساعت در روز بخوابد، اما کودک سه یا چهار ماهه شما فقط به پنج ساعت نیاز دارد و شما نمی دانید چگونه او را آرام کنید و بخوابانید.

در این قسمت با ما همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب خواباندن نوزاد آشنا کنیم:

کودک خود را قبل از خواب داخل تخت بگذارید

حتما می دانید که نوزادان نیمه شب از خواب بیدار می شوند. وقتی از خواب بیدار می شوند و متوجه می شوند که در مکانی ناآشنا هستند و مانند زمانی که از خواب بیدار می شوند نیست، گریه می کنند زیرا احساس می کنند اطراف خود را نمی شناسند. پس راه حل این است؛ زمانی که کودک نیمه خواب یا نیمه بیدار است او را در رختخواب خود قرار دهید تا اطراف خود را بشناسد و سپس به خواب رود.

اگر او را بخوابانید و داخل تخت قرار دهید، احتمالاً نیمه شب از خواب بیدار می شود و بی قرار می شود زیرا تخت و اتاق خواب برای او ناآشنا است.

شیفت ها را با همسرتان عوض کنید

قطعا می توانید با فکر کردن به کار گروهی شرایط را برای خود و همسرتان راحت کنید. پس سعی کنید تغییری برای خود ایجاد کنید. اگر همسرتان صبح زود سر کار می رود، می توانید شب را بیدار بمانید تا خودتان از نوزاد مراقبت کنید و از عصر تا شب استراحت کنید تا همسرتان بتواند از نوزاد مراقبت کند.

به کودک بیاموزید که چگونه پستانک خود را پیدا کند

گریه سریع نوزاد هنگام بیدار شدن کاملاً طبیعی است، اما گاهی گم شدن پستانک او را نگران کرده و باعث گریه او می شود. سعی کنید به کودک خود نشان دهید که چگونه پستانک خود را پیدا کند و حتما آن را در جای خود قرار دهید تا در یافتن آن مشکلی نداشته باشد. اگر با او تمرین کنید، معمولاً بعد از یک هفته می‌داند که چگونه پستانک را پیدا کند.

کودک نباید برای مدت طولانی بخوابد

گاهی اوقات برخی از والدین احساساتی هستند و به نوزاد اجازه می دهند تا دیر وقت بیدار بماند و صبح روز بعد بیشتر بخوابد، اما این اشتباه است. کودک شما باید شب ها به اندازه کافی بخوابد.

هر چه دیرتر او را بخوابانید، احتمال بیدار شدن او در نیمه شب بیشتر می شود. نوزادان سه تا چهار ماهه باید حدود ساعت 7 تا 8 شب بخوابند و بهتر است این کار را به تاخیر نیندازید زیرا برای رشد و سلامت بدن نوزاد بسیار مهم است.

دفعات تغذیه کودک را تنظیم کنید

باید بدانید که هر چند وقت یکبار باید به نوزاد شیر داده شود تا خوب بخوابد. بسیار مهم است که نوزاد شیر کافی دریافت کند و سیر باشد تا بتواند راحت بخوابد.

در 8 هفته اول؛ هر دو تا سه ساعت به کودک خود شیر بدهید. اگر کودک هر یک ساعت برای شیر خوردن از خواب بیدار می شود، به این معنی است که شما در طول روز به او غذای کافی نداده اید.

بنابراین این بار که می خواهید به نوزادتان شیر بدهید، به زمان آن فکر کنید و ببینید چند دقیقه طول می کشد تا به او غذا بدهید. اگر شب ها بیشتر و در روز کمتر شیر می دهد، به این معنی است که باید به وضعیت او فکر کنید و سعی کنید در طول روز شیر او را بهتر کنید تا در شب احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

کودک را در صندلی مخصوص ماشین حمل نکنید

هنگام پیاده شدن از ماشین، صندلی ماشین را کنار بگذارید و کودک را با خود حمل نکنید. این صندلی ها فقط برای داخل خودرو در نظر گرفته شده اند و در خارج از خودرو کاربردی ندارند و کودک را با مشکل مواجه خواهند کرد.

اجازه دهید رایحه روغن لاوندر به شما کمک کند

رایحه روغن لاوندر باعث می شود کودک آرام شود و راحت تر بخوابد. می توانید مقداری از این روغن را روی خودتان بمالید تا به کودکتان کمک کنید وقتی او را در آغوش می گیرید استراحت کند و خواب بهتری داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۲۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان