//
کدخبر: ۴۳۷۲۵۲ //

چگونه عسل، آبلیمو و زعفران تقلبی را شناسایی کنیم؟!

تقلب در مواد غذایی، یکی از مشکلات رایج در بازار است. عسل، آبلیمو و زعفران، از جمله مواد غذایی پرطرفداری هستند که در معرض تقلب قرار می‌گیرند. در این مطلب، روش‌های شناسایی عسل، آبلیمو و زعفران تقلبی را به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه عسل، آبلیمو و زعفران تقلبی را شناسایی کنیم؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی انصاری، مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو، در این باره می‌گوید: «عسل، آبلیمو و زعفران، از جمله مواد غذایی پرطرفداری هستند که در معرض تقلب قرار می‌گیرند. سودجویان با استفاده از مواد اولیه ارزان‌تر، ترکیباتی شبه عسل، آبلیمو و زعفران درست می‌کنند که خطرات زیادی را متوجه مصرف‌کننده می‌کند.»

وی می‌افزاید: «زعفران طبیعی، تلخ است و تلخی آن از فاکتورهای طعمی زعفران اصل و طبیعی است. روغن زیتون بکر نیز باید بوی چمن زنی تازه و سبزینگی بدهد. همچنین، در انتهای گلو احساس تلخی و سوزانندگی ایجاد کند.»

عوارض تقلب در مواد غذایی

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در ادامه درباره عوارض تقلب در مواد غذایی می‌گوید: «این تقلب‌ها می‌توانند خطرات سرطان‌زایی، عوارض عصبی، عوارض کلیوی و کبدی خطرناکی را ایجاد کنند.»

وی تاکید می‌کند: «خرید مواد غذایی از مکان‌های مطمئن و دارای شناسنامه اقتصادی، یکی از راه‌های پیشگیری از تقلب در مواد غذایی است.»

سخن پایانی

تقلب در مواد غذایی، یک معضل جدی است که سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازد. با آگاهی از روش‌های تشخیص مواد غذایی تقلبی، می‌توان از این خطرات پیشگیری کرد.

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان