//
کدخبر: ۴۳۳۹۸۲ //

مردان در این شهر ایران به خر تبدیل می شوند؛ شایعه یا واقعیت؟

در ادامه ماجرای یکی از ترسناک ترین شهر های جهان را می خوانید.

مردان در این شهر ایران به خر تبدیل می شوند؛ شایعه یا واقعیت؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به گفته "علی العلومی" استاد تاریخ اسلام در دانشگاه لویولا مریمونت در کالیفرنیا فولکلور شفاهی و برخی متون باستانی می گویند که جن ها در مناطق دوردست شبه جزیره عربستان به وفور وجود دارد. او می گوید عمان و یمن کشور همسایه آن در جنوبی ترین کشورهای شبه جزیره عربستان هر دو نه تنها به عنوان اماکن باستانی با اهمیت تاریخی زیاد قلمداد می شوند بلکه به عنوان سرزمین اجنه شهرت دارند.

شهر واحه باستانی بهلا در اعماق فضای خشک عمان، مملو از افسانه‌هایی، چون کفتار‌های دهان آتشین شترخوار و تبدیل شدن مردان به خر است شهرتی برای جادو و رمز و راز که تا به امروز ادامه دارد. برخی از عمانی‌ها که به خرافات باور دارند به دلیل وجود داستان‌های مرتبط با جن که از پیش از ظهور اسلام بخشی از فرهنگ اعراب بوده هنوز از رفتن به آن منطقه بیابانی منزوی شده خودداری می‌ورزند. بهلا شهر آرامی با نخلستان‌ها و خانه‌های وهم‌آور و متروکه از آجر گلی در حدود ۲۰۰ کیلومتری جنوب غربی مسقط پایتخت عمان در استان داخلیه قرار دارد و یک دروازه طاقدار با ابهت در ورودی آن قرار دارد.

اینجا در یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های مسکونی عمان اعتقاد راسخ به جن به عنوان موجودات ماوراء طبیعی متمایز از انسان‌ها و فرشتگانی که در کنار بشر زندگی می‌کنند وجود دارد. "حمد الربانی" راهنمای تور در قلعه قرون وسطایی بهلا که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد می‌گوید:" ما معتقدیم که جن جزو مخلوقات خداوند است. بنابراین، برایمان موضوع عجیبی نیست." داستان‌های جادویی در مورد بهلا وجود دارد از جمله این افسانه رایج که نیرو‌های ماوراء طبیعی دیواری به طول ۱۳ کیلومتر در اطراف شهر در یک شب ساختند تا از آن در برابر مهاجمان محافظت کنند. ربانی ۵۵ ساله می‌گوید: "آن افسانه مرتبط به دو خواهر است. هر دو جن بودند و یکی از آنان برای حفظات از دیوار کار انجام داد و دیگری یک سیستم آبیاری باستانی برای کشاورزی ایجاد کرده بود".

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۹۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان