//
کدخبر: ۴۳۳۲۴۰ //

گربه‌ها برای ابراز احساسات از ۳۰۰ حالت مختلف چهره استفاده می‌کنند!

مطالعه‌ای که به‌تازگی منتشر شده است، نشان ‌می‌دهد گربه‌ها برای ابراز احساسات از ۳۰۰ حالت مختلف چهره استفاده می‌کنند.

 گربه‌ها برای ابراز احساسات از ۳۰۰ حالت مختلف چهره استفاده می‌کنند!
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله «فرآیندهای رفتاری» منتشر شده است، گربه ها از نزدیک به ۳۰۰ حالت مختلف چهره برای برقراری ارتباط و ابراز احساسات استفاده می‌کنند.

«لارن اسکات» و «بریتانی فلورکیوویچ»، برای انجام این مطالعه یاد شده، یک ویدیو به مدت ۱۹۴ دقیقه را در «لانژ کافه گربه » فیلم‌برداری کردند که در آن تمام حالات مختلف صورت گربه‌های موجود در کافه را ضبط کردند؛ این ضبط‌ها به‌ویژه در زمان‌هایی که کافه تعطیل شده بود و گربه‌ها بدون هیچ محدودیتی با یکدیگر تعامل می‌کردند.

230-133718-cats-use-300-different-facial-expressions-to-express-their-feelings-

محققان در این مطالعه، ۲۷۶ حالت مختلف چهره‌ گربه‌ها در زمان برقراری ارتباط با یکدیگر را شناسایی کردند؛ این حالات مختلف شامل اهداف خصمانه، دوستانه و سایر حالات بودند.

این مطالعه نشان می‌دهد که گربه‌ها این اصول ارتباطی را از زندگی طولانی‌تر خود با انسان‌ها یاد گرفته‌اند و این رفتارها در طول تاریخ ۱۰ هزار ساله‌شان در کنار انسان‌ها تکامل یافته‌اند.

230-133820-cats-use-300-different-facial-expressions-to-express-their-feelings-

«دانیل میلز»، رفتارشناس دامپزشکی از دانشگاه لینکلن می‌گوید: «بسیاری از افراد هنوز هم به اشتباه گربه‌ها را به عنوان موجوداتی عمدتاً غیراجتماعی می‌شناسند. اما حالات چهره‌ توصیف‌شده در این مطالعه‌ جدید، باور رایج مخالفت می‌کند و نشان می‌دهد که اطلاعات ما از رفتار گربه‌ها هنوز هم کامل نیست.»

بر اساس نتایج مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که بخش قابل‌توجهی از حالات چهره‌ گربه‌ها یا به طور کاملاً دوستانه «۴۵ درصد» یا به صورت واضح پرخاشگرانه «۳۷ درصد» بود. «۱۸ درصد باقی‌مانده»، همچون خنده‌های پیشی چشمی در داستان آلیس در سرزمین عجایب، به‌طور بسیار مبهم بود و در هر دو دسته قرار گرفته بود.

230-133919-cats-use-300-different-facial-expressions-to-express-their-feelings-

هر حالت چهره نیز شامل ترکیبی از چهار نمونه از ۲۶ حالت منحصر به فرد بود که شامل جدا شدن لب‌ها، باز کردن دهان، تغییر اندازه مردمک، جابجایی پلک و نیم‌پلک، کشیدگی گوشه‌های لب، لیسیدن بینی، جمع‌کردن یا کشیدن سبیل‌ها و مدل‌های گوناگون گوش بود.

در مقایسه با انسان که ۴۴ حالت چهره‌ای منحصر به فرد دارد، این اکتشافات نشان می‌دهند که تنوع در حالات چهره‌ گربه‌ها بسیار بیشتر از انتظارات بوده و ما هنوز نکات بسیاری را برای درک بهتر زبان بدن آن‌ها باید بیابانم.

230-134006-cats-use-300-different-facial-expressions-to-express-their-feelings-

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۲۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان