//
کدخبر: ۴۳۲۱۷۶ //

«پروتز سینه» جان مرد جوان سیگاری را نجات داد

بیماری که به دلیل مشکل ریه تحت عمل جراحی پیوند قرار گرفته بود، تقریباً جان خود را از دست داده بود که با مداخله به موقع جراحان پلاستیک و یک عمل غیر منتظره نجات یافت.

 «پروتز سینه» جان مرد جوان سیگاری را نجات داد
به گزارش فرتاک نیوز،

یک مرد جوان آمریکایی به نام دیوید بائر با ۳۴ سال سن، که در اثر استعمال شدید دخانیات در کنار کشیدن سیگار الکترونیکی، دچار آسیب جدی از ناحیه ریه شده بود، تحت عمل جراحی پیوند ریه مضاعف قرار گرفت.

این بیمار از اوایل بیست سالگی به شدت سیگار می‌کشید و از سال ۲۰۱۴ سیگارهای الکترونیکی را جایگزین آن‌ها کرد.

بائر در آوریل گذشته، پس از ابتلا به بیماری آنفولانزا و کارساز نبودن آنتی‌بیوتیک‌ها در بهبودی او، متوجه عفونت ثانویه خود شد.

مرد جوان پس از دچار شدن به تنگی نفس شدید به بیمارستان مراجعه کرد و پزشکان سریعاً او را روی سیستم ECMO برای اکسیژناسیون غشای خارج بدن قرار دادند تا گازهای خون را متعادل کند. این عمل، مشابه‌سازی وظیفه‌ای است که ریه‌ها انجام می‌دهند، اما برای بائر کافی نبود.

عکس‌برداری با اشعه ایکس نشان داد که ریه‌های بائر پر از چرک است و باید برداشته شود و به دنبال آن روش‌هایی برای چسباندن یک ریه مصنوعی به بدن او همراه با سایر ایمپلنت‌ها که از فروپاشی قلب در حفره قفسه سینه جلوگیری می‌کرد، انجام شود.

پزشکان برای حفظ جان بائر از پروتز سینه DD استفاده کردند تا بعداً او را برای انجام عمل جراحی پیوند ریه به اتاق عمل بیاورند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۱۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان