//
کدخبر: ۴۳۱۵۴۱ //

با این تجهیزات استخر را در یک چشم بهم زدن تصفیه کنید!

معرفی تجهیزات تصفیه استخر + راهنمای خرید تجهیزات تصفیه استخر

با این تجهیزات استخر را در یک چشم بهم زدن تصفیه کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

تصفیه استخر از مهم ترین شرایط استفاده و نگهداری از استخر است .آب استخر به دلیل تصفیه نشدن، محل مناسبی برای رشد انواع باکتری ها بوده و می‌تواند بر روی سلامت پوست و موی انسان، اثر بسیار مخربی داشته باشد.

مواد آلاینده مانند جلبک‌ها، مواد شوینده و بهداشتی، باکتری‌ها و دیگر ذرات معلق در آب وارد آب استخر شده و باعث کدر شدن و تغییر رنگ آب میشوند.استفاده مکرر از استخرها به مرور زمان باعث ورود مقدار زیادی از مواد آرایشی و بهداشتی به آب شده و به تدریج محیط استخر را آلوده میکند

تجهیزات تصفیه استخر

چرا باید آب استخر را تصفیه کرد؟

طوبت محیط ایجاد شده توسط استخر و ورود مواد آلاینده به آن منجر به رشد قارچ و جلبک شده که باعث تغییر رنگ آب می‌شوند برگ‌ها و شاخه‌های درختان وارد آب استخرهای روباز شده و مشکلاتی از جمله تغییر pH آب، افزایش کلسیم موجود در آب، و بهم ریختن تعادل کلر آزاد ایجاد میکنند. در این مواد تجهیزات تصفیه استخر به کمک ما آماده و مانع تبدیل شدن آب استخر به محیط آلوده میشود.

تصفیه آب استخرها با استفاده از تجهیزات فیزیکی و شیمیایی تصفیه کننده انجام می‌شود. نوع تجهیزات و متدهای استفاده شده بستگی به نوع استخر، حجم آب  و نوع آلاینده‌ها  موجود در آن دارد. تصفیه استخر به طور کلی به کمک فیلترها، محیط‌های خاص تصفیه آب، تزریق مواد شیمیایی مانند کلر و برخی تکنولوژی‌های پیشرفته انجام میشود. در ادامه قصد داریم تا به بررسی کامل روش های تصفیه آب استخر بپردازیم.

تجهیزات تصفیه استخر

تصفیه آب استخر از روش‌های مختلفی تشکیل شده است که بر اساس کیفیت آب ورودی و اندازه استخر انتخاب میشوند. برای تصفیه آب استخر، نیاز به به کارگیری تمامی تجهیزات نیست و دو سه یا چند روش معین می‌توانند کافی باشند. بنابراین، ابتدا حجم استخر را در نظر بگیرید و سپس با استفاده از یک آزمایش معمولی کیفیت آب از جمله pH، میزان جامدات معلق، سختی، کدورت و قلیاییت آب را محاسبه کنید. این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد تا روش‌های مناسبی را برای تصفیه آب استخر انتخاب کنید.

اسکیمر و گریل استخری

نصب اسکیمر  و گریل استخری در اطراف استخر باعث حذف جامدات بزرگ از آب می‌شود. این کار  باعث بهبود ظاهر آب شده و همچنین از گرفتگی لوله‌ها و طولانی شدن مراحل بعدی جلوگیری می‌کند. مزایای این روش شامل حفظ ظاهر مناسب آب، جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها، و جلوگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات تصفیه بعدی است. از معایب آن می‌توان به عدم توانایی حذف آلاینده‌ها، راندمان تصفیه تا حداکثر 20 درصد، و نیاز به نیروی انسانی برای تمیز کردن سبد به شکل دوره‌ای اشاره کرد.

فیلتر شنی

تصفیه استخر با استفاده از فیلتر شنی استخر، از بهترین و متداول ترین روش تصفیه استخر است .در روش تصفیه آب استخر با استفاده از فیلتر شنی یک پمپ آب،سی آب را به درون بستر شنی هدایت می‌کند. بستر فیلترهای شنی از سیلیس و شن های دانه بندی تشکیل شده است . آب با عبور از بین دانه‌ها، آلاینده‌های معلق را حذف می‌کند. مزایای این روش شامل قیمت پایین ساخت، توانایی تصفیه آب به حد قابل قبول، عدم نیاز به تعویض شن و سیلیس به طور مکرر، و کار به شکل اتوماتیک است. از معایب آن می‌توان به گرفتگی فیلتر شنی، نیاز به پمپ برای عملکرد، مصرف انرژی برای پمپ، و نیاز به شستشوی دوره‌ای فیلتر اشاره کرد.

فیلتر کربنی

در روش تصفیه آب استخر با استفاده از فیلتر کربنی، آب با استفاده از یک پمپ به درون مخزن فیلتر کربنی هدایت می‌شود. از کربن فعال یا کربن اکتیو با خاصیت جذب بالا استفاده می‌شود تا آلاینده‌های مختلفی را از آب حذف کند. این فرایند می‌تواند رنگ، بو، و مزه نامطلوب آب را از بین ببرد، به‌طوری‌که آب خروجی از فیلتر کربنی به کیفیت بالاتری دست پیدا می‌کند. مزایای این روش شامل حذف رنگ و بو از آب، راندمان بالا و قیمت پایین است. از جمله معایب آن می‌توان به نیاز به تعویض فیلتر کربنی، انجام محاسبات پیچیده، و نیاز به دفع آلاینده‌ها اشاره کرد.

سختی گیر رزینی

تصفیه آب استخر با استفاده از دستگاه سختی‌گیر رزینی از مشکل سختی آب استفاده می‌کند. سختی آب به دلیل حاوی یون‌های کلسیم و منیزیم است که می‌تواند به علت عبور آب از بسترهای آهکی ایجاد شود. این مشکل به ویژه در استخرهایی که از آب چاه یا آب سطحی پر می‌شوند ممکن است رخ دهد. سختی آب می‌تواند با پوست انسان در تماس مستقیم باعث بروز بیماری‌های پوستی شود و همچنین در لوله‌ها و کف استخر رسوب و سفیدک ایجاد کند.

دستگاه سختی‌گیر رزینی با استفاده از فرایند تبادل یونی، یون‌های کلسیم و منیزیم را از آب حذف می‌کند. مزایای این روش شامل حذف کامل یون‌های کلسیم و منیزیم، قیمت پایین و هزینه تعویض رزین کم است. از جمله معایب آن می‌توان به نیاز به شستوشوی مرتب بعد از هر استفاده و عدم توانایی آن در حذف سایر آلاینده ها اشاره کرد.

تجهیزات تصفیه سازی استخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

دستگاه تصفیه آب صنعتی شامل فیلترهای شنی، کربنی، کارتریجی، و ممبران‌های اسمز معکوس است و یک پکیج کامل برای تصفیه آب محسوب میشود. این دستگاه توانایی تصفیه کامل آب را داشته و معمولاً برای آبهای با کیفیت پایین و آلاینده‌های متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزایای آن شامل تصفیه کامل آب، راندمان بالا، و حذف تمام آلاینده‌ها می‌شود. اما معایب آن شامل قیمت بالا، نیاز به روشن ماندن دائمی دستگاه، هزینه بهره‌برداری بالا، و نیاز به اپراتور می‌باشد.

کلر زنی

کلر رایج ترین ماده شیمیایی جهت فرایند ضدعفونی آب استخر محسوبه شده و معمولاً از طریق پکیج تزریق کلر به آب استخر افزوده می‌شود. از مزایای کلر میتوان به قیمت پایین، ماندگاری بالا در آب، و توانایی حذف تمام ویروس‌ها و باکتری‌ها توسط کلر اشاره کرد. اما معایب آن شامل امکان تشکیل مواد شیمیایی واسطه خطرناک برای انسان و خطر استفاده از خود کلر در آب می‌باشد.

ازن زنی

ازن  یک ترکیب شیمیایی جدید است که برای تصفیه آب در استخرها به کار می‌رود. ازن از توانایی بسیاری برای اکسیداسیون برخوردار است و به سرعت میکروارگانیسم‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برد. برای استفاده از ازن در تصفیه آب استخر، نیاز به یک دستگاه تولید کننده ازن داریم که از هوا یا اکسیژن ازن تولید کند و سپس ازن تولید شده به آب استخر اضافه شود. ازن به عنوان جایگزینی ایمن‌تر و قدرتمندتر نسبت به کلر در تصفیه آب استخر استفاده می‌شود، اما نیاز به تجهیزات پیشرفته‌تر دارد. عمر مفید ازن در آب کمتر است و ممکن است باعث تشکیل مواد شیمیایی واسطه در آب شود.

لامپ UV

استفاده از لامپ‌های فرابنفش (UV) یکی از راه‌حل‌های سریع و کم خطر برای از بین بردن ویروس‌ها، باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا در آب، محسوب میشود. این روش توانایی دارد تا چند ثانیه به سرعت ویروس‌ها را از بین ببرد. اگرچه استفاده از لامپ‌های UV هنوز در استخرها به میزان کافی متداول نیست اما به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آن احتمال میرود که در آینده به یک جزء اساسی از فرآیند تصفیه آب تبدیل شود. تصفیه آب با استفاده از لامپ UV بسیار سریع و با درصد موثریت بالا انجام می‌شود، همچنین هزینه‌ی آن نسبت به روش‌های دیگر مناسب‌تر است. با این حال، باید به یاد داشت که لامپ‌های UV ممکن است در طول زمان تیره شوند و نیاز به تمیزکاری داشته باشند.

روش های تصفیه آب استخر خانگی

در تصفیه آب استخرهای خانگی با ظرفیت محدود، به طور عموم از تجهیزات با ظرفیت کم استفاده می‌شود. بیشترین انتخاب برای استخرهای خانگی اغلب شامل یک فیلتر شنی است که معمولاً با آشغال‌گیرهای دستی ترکیب می‌شود. در این نوع استخرها که دارای حجم آب کمتری هستند، ضدعفونی اغلب با استفاده از کلر انجام می‌شود.

روش های تصفیه آب استخر تجاری صنعتی

در استخرهای تجاری یا صنعتی ترکیبی از دستگاه‌های فیلتراسیون استفاده می‌شود. آشغال‌گیر معمولاً در استخر نصب می‌شود تا جلوی ورود ذرات درشت به آب را بگیرد. همچنین از دستگاه‌های فیلتر شنی و فیلتر کربنی نیز برای تصفیه آب استفاده می‌شود. برای ضدعفونی آب در استخرهای تجاری و صنعتی علاوه بر کلر، استفاده از ضدعفونی کننده‌های UV نیز رایج است.

آراز صنعت فروشگاه تجهیزات تصفیه استخر

جمع بندی

در این مطلب به بررسی روش های تصفیه آب استخر به همراه مزایا و معایب هر کدام از این روش ها پرداختیم.

مجموعه آراز صنعت https://arazindustry.ir به عنوان شرکت پیشگام در زمینه ی تولید تجهیزات تصفیه استخر و گرمایش استخر، امکان خرید انواع تجهیزات تصفیه آب مانند: فیلتر شنی استخر، فیلتر شنی گالوانیزه و سایر تجهیزات استخر مانند مبدل استخر استیل، رینگ جکوزی، دیگ بخار استخری و آبنما استخر را با بهترین قیمت به همراه ضمانت کالا برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است. جهت خرید تجهیزات تصفیه استخر با شماره پشتیبانی آراز صنعت تماس بگیرید و انواع تجهیزات و فیلترهای تصفیه آب استخر را از سراسر ایران با بهترین قیمت سفارش دهید.

پشتیبانی فروش : ۰۹۰۳۸۰۰۸۰۵ (مشاوره و فروش) 

آدرس شرکت آراز صنعت :کرج، محمدشهر، عباس آباد، انتهای جاده عباس آباد، نبش سه راه کانال، آرازصنعت

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۵۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان