//
کدخبر: ۴۲۹۸۴۰ //

چه جوری لاتاری ثبت نام کنم؟

اگر می‌خواهید در لاتاری ثبت نام کنید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید و اصلا چه شرایط و مدارکی نیاز دارد، تا پایان این مطلب با ما همراه شوید. لاتاری گرین کارت یا تنوع نژادی آسان‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه رسیدن به آمریکاست.

چه جوری لاتاری ثبت نام کنم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

شما نیز شانس برنده شدن در این قرعه‌کشی را دارید، به‌شرطی که شهروند یکی از کشورهایی باشید که مهاجران کم‌تری در آمریکا دارد. خوشبختانه ایران نیز جزو این کشورها محسوب می‌شود. در این مطلب با آموزش مرحله به مرحله ثبت نام لاتاری (گرین کارت) در خدمت شما هستیم.

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

لاتاری گرین کارت آمریکا، برنامه DV یا ویزای تنوع نژادی، برنامه‌ای است که وزارت خارجه آمریکا جهت تنوع بخشیدن به نژادهای مهاجران کشورش اجرا می‌کند. این برنامه در واقع یک قرعه‌کشی بزرگ است و تقریبا تمامی افراد از نقاط مختلف جهان فارغ از سن، جنس، ملیت و نژاد می‌توانند در آن شرکت کنند. برنامه DV در واقع شانسی است که کشور آمریکا به افراد می‌دهد تا بتوانند گرین کارت و ویزای مهاجرتی این کشور را به دست بیاورند. جالب‌تر اینکه برای شرکت در این قرعه‌کشی، حتی نیازی به مدرک تحصیلی بالا و مدارک زبان ندارید.

قبل از اینکه بخواهید برای لاتاری ثبت نام کنید، باید یک سری شرایط و مدارک لازم را در نظر بگیرید. در اینجا شرایط شرکت در لاتاری گرین کارت، مدارک مورد نیاز و سپس مراحل ثبت نام را به‌صورت گام به گام توضیح داده‌ایم.

شرایط ثبت نام لاتاری

بهتر است بدانید که تعداد برندگان قرعه کشی گرین کارت آمریکا یا همان لاتاری گرین کارت محدود است و این کشور هرساله به 55 هزار نفر این شانس را می‌دهد که بتوانند ویزای مهاجرتی آمریکا را به دست بیاورند. افرادی که واجد شرایط لاتاری هستند و در قرعه‌کشی برنده شده‌اند، می‌توانند برای اخذ ویزا درخواست دهند و در صورت تأیید توسط سازمان مربوطه و ارائه مدارک، به آمریکا مهاجرت کنند.

متولدین چه کشورهایی می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند؟

کشور آمریکا برای شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا، محدودیت‌های بسیار کمی را در نظر گرفته است. یکی از شرایط برای شرکت در این قرعه‌کشی این است که فقط اتباع کشورهایی که سهم کمی در جامعه آمریکا داشته باشند، می‌توانند در این قرعه‌کشی شرکت کرده و شانس دریافت گرین کارت را داشته باشند.

هر کشوری که در 5 سال گذشته کم‌تر از 50 هزار نفر مهاجر در ایالات متحده داشته باشد، واجد شرکت در لاتاری تنوع نژادی این کشور است. به‌بیانی دیگر کشورهایی از قبیل مکزیک، هند و چین که هر ساله تعداد زیادی مهاجر به کشور آمریکا می‌فرستند، اجازه شرکت در این قرعه‌کشی را دارند.

خوشبختانه کشورمان ایران نیز جزو کشورهایی است که شهروندان آن می‌توانند در لاتاری ثبت نام کرده و در صورت برنده شدن و پس از تأیید مدارک و شرایط، به آمریکا مهاجرت کنند.

حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام در لاتاری

شرط دیگر برای شرکت در قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا، داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یا 2 سال سابقه کار قابل استناد است.

مراحل و مدارک لازم برای ثبت نام آنلاین لاتاری گرین کارت آمریکا

ثبت نام لاتاری آمریکا به صورت حضوری و آنلاین از طریق موسسات مهاجرتی و پلتفرم‌های اختصاصی به این کار قابل انجام است. در هر کدام از روش‌های ثبت‌نام باید مدارک لازم ارائه شود و گام‌به‌گام مراحل ثبت‌نام را طی کرد. در ادامه گام‌های ثبت‌نام آنلاین را ببینید.

چه جوری لاتاری ثبت نام کنم؟

اگر می‌خواهید به‌صورت آنلاین در لاتاری ثبت نام کنید، فرم مربوطه در هر ساعت از شبانه‌روز پیش روی شما خواهد بود. ابتدا وارد سایت ثبت نام کارت سبز به نشانی www.cartesabz.net شده و در صفحه شروع وضعیت تأهل‌تان را مشخص کنید. در صورت مجرد بودن، نوع تجرد و اگر متأهل هستید، وضعیت شهروندی همسر و تعداد فرزندان تحت سرپرستی زیر 21 سال را مشخص کنید؛ سپس روی ثبت و ادامه کلیک کنید.

تکمیل فرم

فرم ثبت‌نام شامل اطلاعات فردی، کشور و شهر محل تولد، آخرین مدرک تحصیلی و گزینه آپلود عکس است. توجه داشته باشید برای اینکه در لاتاری ثبت نام کنید، حتما باید عکس مناسب داشته باشید. اگر در لحظه ثبت نام، عکس مناسب ندارید، می‌توانید گزینه بعدا در پنل را آپلود می‌کنم را بزنید؛ سپس با کلیک روی ثبت و ادامه به مرحله بعدی یعنی احراز هدایت می‌شوید.

مرحله احراز و پرداخت

در مرحله احراز باید محل سکونت فعلی و اطلاعات تماس خود را وارد کرده و سپس برای گام بعد یعنی پرداخت هزینه ثبت نام لاتاری گزینه ثبت و ادامه را بزنید. برای پرداخت یکی از گزینه‌های کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی را انتخاب کنید. در صورتی که گزینه کارت به کارت را انتخاب کرده‌اید، بعدا باید فیش آن را در سایت آپلود کنید. در صورت پرداخت آنلاین وارد درگاه بانکی شده و پس از پرداخت هزینه، ثبت نام شما تکمیل شده و فرم آن به شما نمایش داده خواهد شد.

توجه داشته باشید که شانس برنده شدن در لاتاری گرین آمریکا، تا حد زیادی به این بستگی دارد که چطور در لاتاری ثبت نام کرده‌اید؛ بنابراین تمام مراحل را با دقت و حساسیت زیادی انجام دهید و درصورت نیاز حتما با کارشناسان مهاجرتی مشورت کنید.

مراحل ثبت نام حضوری لاتاری گرین کارت آمریکا

بعضی از متقاضیان، روش‌ ثبت‌نام حضوری را ترجیح می‌دهند که در این صورت نیز باید مراحلی طی شود. جهت ثبت‌نام حضوری باید پس از رزرو نوبت در یکی از موسسات مهاجرتی و مراجعه به آنجا، اقدامات لازم را انجام دهید. این اقدامات شامل تکمیل فرم چاپ شده است که البته امکان تکمیل مشخصات در پنل نیز وجود دارد. سپس هزینه را پرداخت کرده و شماره سفارش پنل کاربری را دریافت خواهید کرد.

مراحل بعد از ثبت نام لاتاری

پس از اینکه در لاتاری ثبت نام کردید و پنل شما ایجاد شد، امکان تکمیل یا ویرایش در پنل را خواهید داشت. عکس مناسب برای لاتاری موضوع مهمی است که می‌توانید در مورد نحوه تهیه عکس و ادیت طبق الزامات از کارشناسان مربوطه مشورت بگیرید.

کارشناسان موسسه مربوطه، فرم شرکت‌کننده را بررسی کرده و نواقص آن را رفع می‌کنند. در هر دو روش ثبت‌نام حضوری و آنلاین پشتیبانی تلگرام و تلفنی کارشناسان را خواهید داشت و مراحل مختلف ثبت‌نام از طریق پیامک یا ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود. نتایج نیز به‌صورت رایگان و از طریق ایمیل یا پیامک به متقاضیان اعلام می‌شود.

زمان اعلام برندگان قرعه کشی لاتاری

نتایج قرعه کشی لاتاری که در آبان انجام می‌شود و پرونده آن مختومه می‌شود، در اردیبهشت اعلام خواهد شد. توجه داشته باشید که قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت آمریکا هر سال یکبار برگذار می‌شود؛ اما تکمیل و به نتیجه رسیدن پرونده مهاجرتی برندگان دو سال طول خواهید کشید.

به بیانی‌دیگر کسانی که آبان در قرعه‌کشی لاتاری ثبت نام می‌کنند، در صورت برنده شدن و تأیید توسط اداره مهاجرتی آمریکا، در 2 سال بعد موفق به دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور خواهند شد. متقاضیان می‌توانند اطلاعات مربوط به هر مرحله از طریق پیامک یا ایمیل دریافت کنند.

شرایط، مدارک و مراحل ثبت نام لاتاری

شرایط ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا بسیار آسان است و در واقع این روش راحت‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه رسیدن به آمریکاست. کسانی که از طریق لاتاری موفق به دریافت گرین کارت و ویزای مهاجرتی آمریکا می‌شوند، از تمام حقوق شهروند آمریکایی به غیر از حق رأی برخوردار خواهند بود. تنها کاری که باید انجام دهید، ثبت نام صحیح در زمان مناسب است و پس از برنده شدن باید مدارک و درخواست‌های لازم را انجام دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۸۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان