//
کدخبر: ۴۲۰۵۹۷ //

دیجیتال برندینگ در کشور: از تبلیغات خلاقانه تا سرمایه گذاری روی بازاریابی محتوایی

در روزگاری که مردم بیشتر وقت خود را در مرورگرهای وب و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند؛ بدون شک برندها برای داشتن یک حضور آنلاین قوی در اینترنت باید بیشتر تلاش کنند اما چگونه؟ باید بگوییم که دیجیتال برندینگ برای پاسخ به همین نیاز شکل گرفته است.

دیجیتال برندینگ در کشور: از تبلیغات خلاقانه تا سرمایه گذاری روی بازاریابی محتوایی
به گزارش فرتاک نیوز،

بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ با استفاده از کانال‌ها و ابزارهای بازاریابی مختلف نظیر وب‌سایت‌ها، برنامه‎ها، شبکه‌های اجتماعی، ویدئوها و غیره، برای برندسازی دیجیتال کسب و کارها تلاش می‌کند. در این مقاله، در خصوص دیجیتال برندینگ در ایران و اینکه چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند، بیشتر توضیح خواهیم داد.

دیجیتال برندینگ چیست؟

دیجیتال برندینگ یا برندسازی دیجیتال، اصطلاحی است که به منظور توصیف تمام روش‌های گوناگون جهت جذب مشتری به صورت آنلاین به کار می‌رود. به عبارت دیگر به فرآیند طراحی و توسعه یک برند از طریق وب سایت، اپلیکیشن‌ها، شبکه‌های اجتماعی، محتوای ویدئویی و غیره، دیجیتال برندینگ می‌گویند.

امروزه هر کمپین بازاریابی قدرتمند که در ایران یا سراسر جهان وجود دارد؛ روی دیجیتال برندینگ به صورت هدفمندی سرمایه گذاری کرده است. زیرا ایجاد و توسعه یک برند در میان چندین کانال دیجیتالی محبوب؛ راهی عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان مناسب است.

یک استراتژی برندسازی دیجیتال که به خوبی طراحی و پیاده سازی شده باشد؛ قطعا حضور آنلاین شما را در سطوح مختلف بهبود می‌بخشد.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال برندینگ

شاید همین اول کار برای شما این سوال پیش آمده باشد که تفاوت دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال برندینگ چیست؟ برندسازی دیجیتال در اصل روی شناخت برند، افزایش آگاهی مردم نسبت به برند و ایجاد وفاداری متمرکز شده است؛ در صورتی که بازاریابی دیجیتال روی پیدا کردن مشتریان جدید و ایجاد فروش بیشتر تلاش می‌کند.

اهمیت دیجیتال برندینگ در کشوری مانند ایران

553bae3f-a331-4b73-85ba-5fa40e228a3f

همانطور که می‌بینید توسعه تجارت الکترونیک در کشورهایی نظیر ایران در حال افزایش است و کسب و کارهای بیشتری هر روز از این روند استقبال می‌کنند. صاحبان کسب وکارهای موفق امروزه به خوبی می‌دانند که دیجیتال برندینگ برای جذب مخاطبان بیشتر و افزایش فروش امری حیاتی است.

دلایل اهمیت برندسازی دیجیتال در ایران عبارتند از:

افزایش دسترسی و هدف گذاری:

برندسازی دیجیتال امکانات بی نظیری را برای هدف گذاری مشاغل و دسترسی بیشتر به بازار هدف ایجاد کرده است. امروزه کسب‌وکارهای داخل کشور با استفاده از قدرت اینترنت و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی توانسته اند حتی به مخاطبان جهانی هم دست یابند.

مقرون به صرفه بودن:

برندسازی دیجیتال در مقایسه با کانال‌های بازاریابی سنتی، یک انتخاب مقرون به صرفه تر برای سازمان‌ها، به ویژه مشاغل کوچک، متوسط و در حال توسعه به شمار می‌رود.

افزایش اثربخشی تبلیغات:

یک شرکت کوچک با کمک دیجیتال برندینگ می‌تواند محصولات و خدمات خود را به بازارهای بزرگتر نیز معرفی کند. برندسازی جهانی پیشرفت‌های قابل توجهی را برای شرکت‌های داخل ایران به دنبال دارد که به افزایش درآمد دلاری کشور نیز کمک می‌کند.

بررسی کمپین های خلاقانه معروف شرکت های ایرانی

در اینجا به معرفی برخی از کمپین های معروف و خلاق ایرانی می‌پردازیم:

کمپین تبلیغاتی برند سیف

89347452-2e09-4046-ae64-f9c22d2aa16a (1)برند سیف یک برند محبوب محصولات بهداشتی در کشور ما است که طیف وسیعی از محصولات پاک‌‌کننده سیف را عرضه می‌کند. این برند تا کنون با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ توانسته به اهداف تبلیغاتی بزرگی دست یابد.

ساخت ویدئوهای تبلیغاتی جذاب با حضور بازیگران محبوب و نام آشنایی نظیر خانم شقایق دهقان و انتشار آنها در پلتفرم های مختلف با نام «جادو با سیف» تاثیر بسیار مثبتی روی مخاطبان داشته است.

کمپین تبلیغاتی اسنپ

32990c6b07

اسنپ در حال حاضر کمپین جدیدی با نام «اسنپ جوابه» ایجاد کرده است که توانسته طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خود جذب کند. این برند با در نظر گرفتن تمام نیازهای روزانه مشتریان، به یک سایت و اپلیکیشن خدماتی بسیار کاربردی با بخش‌های متنوع تبدیل شده است.

کمپین تبلیغاتی اسنوا

350862e66a

برند اسنوا، از به نام ترین برندهای تولید لوازم خانگی کشور محسوب می‌شود. جدیدترین کمپین تبلیغاتی اسنوا با عنوان «فقط یه ایرونی می‌دونه …» که چند ماه پیش به وفور در بیلبوردها و تبلیغات آنلاین این برند استفاده می شد؛ از حس کنجکاوی مردم برای رونمایی از محصولات جدید استفاده کرده است.

راز موفقیت کمپین های معروف ایرانی چیست؟

امروزه بر کسی پوشیده نیست که کسب‌وکارها از تکنیک‌های مختلف دیجیتال برندینگ برای ارتباط با مخاطبان و ایجاد تصویری مثبت در ذهن آنها استفاده می‌کنند، اما به نظر شما غول‌های صنایع در ایران چه کار متفاوتی انجام داده‌اند که به این شهرت دست یافته‌اند؟

در پاسخ باید بگوییم آن دسته از کسب‌وکارهای ایرانی که از رسانه‌های دیجیتال با رویکرد استراتژیک به طرز هوشمندانه و خلاقانه ای استفاده کرده‌اند، توانسته‌اند به موفقیت بیشتری دست یابند.

به یاد داشته باشید فرهنگ‌های مردم در کشورهای مختلف منجر به تفاوت ارزش‌ها و ترجیحات آنها می‌شود و کسب و کارها باید هنگام ایجاد کمپین‌های بازاریابی دیجیتال از این تفاوت‌ها آگاه باشند. قطعا درک آداب و رسوم، سنت‌ها و هنجارهای اجتماعی بر نحوه تعامل مخاطبان هدف با برند شما تأثیرگذار است.

آینده دیجیتال برندینگ در ایران

ایجاد حضور جهانی از طریق دیجیتال برندینگ هنوز هم یکی از سخت‌ترین چالش‌ها در کشورهای در حال توسعه‌ای مانند ایران به شمار می‌رود. از طرفی هنوز کسب‌وکارهایی هستند که در مورد پذیرش فناوری‌های جدید مانند ابزارهای بازاریابی دیجیتال مقاومت می‌کنند.

اما از آنجایی که ماهیت دیجیتال برندینگ به روند تکامل خود همچنان ادامه خواهد داد؛ انتظار داریم با توسعه بیشتر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در کشور، مشاغل بیشتری به سمت استفاده از ابزارهای تجاری مدرن برای درک نیاز مشتریان و جذب آنها روی آورند.

همچنین بر کسی پوشیده نیست که هوش مصنوعی به زودی تاثیر قابل توجهی بر صنعت بازاریابی و برندینگ در ایران خواهد گذاشت که بسته به نوع نگاه شما به جای تهدید می‌تواند به یک فرصت جدید برای پیشی گرفتن از رقبا تبدیل شود.

جمع بندی

امروزه راه‌ های جدیدی برای دستیابی به مشتریان در گوشه و کنار جهان به وجود آمده است. شما هم باید یاد بگیرید استراتژی کسب و کار خود را مطابق با دنیای همیشه در حال تغییر اطرافتان تنظیم کنید. تیم با تجربه ایران وب لایف با استفاده هوشمندانه از استراتژی‌های دیجیتال برندینگ، برای یک برندسازی موفق و منحصر به فرد، در کنارتان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان