//
کدخبر: ۴۰۲۵۸۸ //
نحوه اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه

قصد مهاجرت تحصیلی داری ؟ | هرآنچه باید از مهاجرت تحصیلی به فرانسه بدانید!

کشور فرانسه به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا، دارای دانشگاه‌های متعدد و معتبری در رشته‌های مختلف علمی است.

قصد مهاجرت تحصیلی داری ؟ | هرآنچه باید از مهاجرت تحصیلی به فرانسه بدانید!
به گزارش فرتاک نیوز،

در واقع آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که ۳۰ دانشگاه فرانسه در میان ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده تا این کشور جایگاه ویژه ای در بین دانشجویان بین المللی پیدا کند. در این بین به منظور مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه نیاز است تا دید کاملی در مورد نحوه اخذ پذیرش تحصیلی داشته باشید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شرایط دریافت پذیرش تحصیلی کشور فرانسه

اگر کشور فرانسه برای مهاجرت و تحصیل از سوی شما انتخاب شده باشد، نیاز است تا با آگاهی کامل نسبت به شرایط اپلای به دانشگاه‌های این کشور، شانس خود را برای دریافت پذیرش افزایش دهید. به صورت کلی با توجه به مقطع تحصیلی شما، شرایط دریافت پذیرش کشور فرانسه متفاوت است. برای آشنایی با شرایط تحصیل در فرانسه به موارد زیر اشاره می کنیم:

شرایط پذیرش در رشته‌های پزشکی در فرانسه

اگر قصد دارید تا اقدام به تحصیل پزشکی در فرانسه کنید، برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های دولتی و معتبر کشور فرانسه، حتماً به زبان فرانسوی مسلط باشید. این موضوع باعث شده تا به صورت کلی تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های فرانسه در رشته پزشکی کم است و حدود ۸% از دانشجویان پزشکی در این کشور شامل دانشجویان بین المللی می‌شوند.

اگر قصد دارید در فرانسه به تحضیل پزشکی بپردازید، نیاز است تا حداقل مدرک زبان فرانسه در سطح B2  داشته باشند. در این بین اگر جز دانشجویانی هستید که قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را دارید، می‌توانید به سراغ دانشگاه‌های خصوصی فرانسه بیایید.

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه

شرایط دریافت پذیرش کالج زبان در فرانسه

به صورت کلی شرایط تحصیل در کالج‌های زبان در کشور فرانسه برای دانشجویان بین المللی ساده است. شما می‌توانید با داشتن سن بالای ۱۸ سال و مدرک دیپلم برای دریافت پذیرش کالج‌های زبان فرانسه اقدام کنید.

از سوی دیگر نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برای اخذ پذیرش و ویزا تحصیل در کالج‌های زبان در فرانسه نیازی نیست تا مدرک زبان داشته باشید. البته اگر مدرک زبان فرانسه را به سفارت خانه ارائه دهید، این مسئله می‌تواند امتیاز مثبت برای شما باشد و روند دریافت ویزای تحصیلی فرانسه برای شما ساده‌تر شود.

در صورتی که در دوره زبان در فرانسه تحصیل کنید، می‌توانید در گام بعدی برای تحصیل وارد دانشگاه‌های این کشور شوید. همچنین به منظور تمدید ویزا خود نیازی نیست تا به ایران بازگردید و می‌توانید در کشور فرانسه اقدام به تحصیل در دانشگاه کنید.

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های فرانسه

اگر قصد دارید تا فرانسه را برای مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد انتخاب کنید، نیاز است تا برای قبولی در دانشگاه‌های این کشور، اطلاعات شخصی خود را به همراه ریز نمرات مقاطع قبلی تان به دانشگاه‌های این کشور ارائه دهید.

همچنین برخی از دانشگاه‌ها به نحوی هستند که برای قبولی در آن‌ها نیاز است تا در آزمون‌های استانداردی مانند GRE، GMAT یا LSAT ثبت نام کرده و نمره قبولی کسب کنید. لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی برای دریافت پذیرش نیاز است تا به صورت آنلاین پرونده ای تحصیلی خود را تشکیل داده و آن را در سیستم Etudes en France آپلود کنید. همچنین به منظور تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، نیاز است تا پس از ثبت پذیرش از دانشگاه مورد نظرتان، اقدام به تشکیل پرونده در وب سایت کامپوس فرانس کنید. اگر بخواهیم شما را با مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک قطعه عکس

رزومه تحصیلی

انگیزه نامه تحصیلی

مدارک دانشگاهی به همراه ریز نمرات

مدرک زبان فرانسه برای شرکت در دوره‌های فرانسوی زبان یا مدرک زبان انگلیسی برای شرکت در دوره‌های انگلیسی زبان

توصیه نامه تحصیلی

گواهی اشتغال به کار در صورت وجود

به صورت کلی این امکان وجود دارد تا شما بتوانید حتی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های کشور فرانسه تحصیل کنید. به منظور تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی باید مدرک IELTS یا TOEFL خود را ارائه دهید.

همچنین یکی از سوالات مهمی که افراد مطرح می‌کنند این است که حداقل نمره زبان برای قبولی در دانشگاه‌های فرانسه چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که برای ورود به دانشگاه نمره قبولی بر اساس به نوع دانشگاه و نوع دوره تحصیلی شما تعیین می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به منظور آماده سازی مدارک، به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کرده و شرایط تحصیل و حداقل نمره زبان را بررسی کنید.

در صورتی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارید، پیشنهاد ما این است که از حضور در دوره‌های آموزشی زبان فرانسه نیز غافل نشوید. چرا که به منظور برقراری ارتباط با مردم فرانسه در هنگام تحصیل نیاز است تا تسلط قابل توجهی به این زبان داشته باشید.

شرایط پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه‌های فرانسه

روند تحصیل در مقطع دکتری در کشور فرانسه مراحل خاصی دارد. به منظور دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور نیاز است تا در گام اول با استاد مربوطه از دانشگاه مورد نظر خود مکاتباتی را انجام دهید. در صورتی که پذیرش شما از سوی استاد مربوطه انجام شد، نیاز است تا برای تشکیل پرونده به سایت کامپوس فرانس مراجعه کنید.

از سوی دیگر اگر بتوانید از استاد قرارداد کاری دریافت کنید، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید برای اخذ ویزای علمی درخواست دهید. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای دریافت پذیرش در دوره دکتری ممکن است طبق درخواست استاد راهنما نیازی به ارائه مدرک زبان وجود نداشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۵۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان