//
کدخبر: ۹۸۵۲ //

درونگرا هستید؟ این راهنمای سفر برای شماست

افراد مختلف با خصوصیات اخلاقی و روحی متفاوتی در دنیا وجود دارند که هر کدام قلق خاص خود را دارند. ممکن است تا حالا افرادی را دیده باشید که به هر جایی که می روند فوری خودشان را با محیط وفق می دهند، معمولا انسان های پر هیجان و شلوغی هستند و به هر جمعی که وارد می شوند سریع فرمان صحبت را در دستشان می گیرند، اینها افراد برونگرا هستند. افرادی هم هستند که در مقابل خیلی دوست ندارند با کسی زود ارتباط برقرار کنند و بیشتر ترجیح می دهند در لاک خودشان بمانند. سفر برای این دسته از افراد کمی سخت تراست چون در طول سفر خواه نا خواه باید کم یا زیاد با افراد دیگر جوش بزنند و شاید این برایشان خیلی خوشایند نباشد. اما اگر این افراد آدا­ب سفر مخصوص خود را بدانند می توانند بهترین سفر زندگی شان را تجربه کنند. در ادامه با الی گشت همراه باشید تا با این آداب آشنا شوید.

درونگرا هستید؟ این راهنمای سفر برای شماست

نکات سفر افراد درونگرا

در هواپیما فرد پر حرفی کنار شما نشسته است که از دستش به ستوه آمده اید، چطور مودبانه از او می خواهید ساکت شود؟

باید مستقیما و خیلی رک به او بگویید: «ببخشید من هفته ی شلوغی در پیش رو دارم و الان باید کمی رآرامش داشته باشم.» سعی کنید تا جایی که می توانید در نحوه ی بیان حرفتان آرام و مودب باشید و آن را درست بیان کنید. تن صدایتان می تواند تاثیر زیادی در قبول کردن یا رد گفته تان از طرف مخاطب داشته باشد. یا اینکه بگویید: «حرف زدن با شما واقعا عالی است اما من نیاز دارم که در طول سفر کمی آرامش داشته باشم، بنابرین ببخشید اگر مجبورم چشمهایم را ببندم.»

اگر این روشها جواب ندادند باید چه کار کنید؟

کمی لحن تان را جدی تر و مصمم تر کنید و بگویید:« من الان می خواهم کتابم را بخوانم بنابراین اگر دیگر جوابتان را ندادم مرا ببخشید یا حتی بگویید: «واقعا مرا ببخشید اما نمی توانم جوابتان را بدهم». اصلا هم لازم نیست در این جور مواقع احساس بدی پیدا کنید. بهترین کار این است که حرفتان را خیلی رک بزنید.

در هتل چکار کنید؟

اگر شما فردی درونگرا هستید پس احتمالا غذا خوذدن در فضاهای شلوغ و در حالیکه کنارتان ۶ نفر دیگر نشسته اند را خیلی دوست ندارید و ترجیح می دهید در جایی که آرام تر و خلوت تر است غذا بخورید. اگر در سفر وقتی در محل اقامت تان هستید احساس کردید فضای شلوغی برای شماست و خیلی باب میلتان نبود کافی است از مهماندار ساعت هایی که هتل خلوت تر است را بپرسید و در آن زمان ها برای صرف غذا اقدام کنید. مطممئن باشید شما تنها فرد درونگرای آنجا نیستید و مهماندار ها این را خوب می دانند.

در تاکسی و با برخی راننده های پرحرف چه کنیم؟

اگر در تاکسی نشستید و دیدید راننده شروع به سوال کردن کرد می توانید یکی یا دو تا از سوال هایشان جواب دهید اما اگر دیدید برایتان اذیت کننده شد می توانید بگویید:«ببخشید من چند کار کوچک داشتم که امیدوارم بودم در حین رانندگی شما بتوانم انجامشان دهد» یا «از اینکه با شما هم صحبت شوم خوشحال می شوم اما متاسفانه الان کمی کار دارم». اگر هیچکدام از اینها جواب نداد می توانید با لحن آرام بگویید «هی من می خوام به کارام برسم!»

حرف آخر

هر چقدر هم که مودب باشید و سعی کنید افراد را اینگونه از خودتان دور کنید، باز هم ممکن است به برخی افراد اینچنینی بر بخورید پس سعی کنید خونسردی تان را حفظ کنید.

 

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان