//
کدخبر: ۹۶۰۳ //

همایش جهانی گردشگری در شهر استانبول ترکیه آغاز شد

همایش جهانی گردشگری با حضور نمایندگان صنعت توریسم کشورهای مختلف جهان روز پنجشنبه در مرکز همایش های شهر تاریخی استانبول ترکیه آغاز شد.

همایش جهانی گردشگری در شهر استانبول ترکیه آغاز شد

این همایش سه روزه با شرکت وزرای گردشگری 20 کشور جهان، چهره های سیاسی معروف، شرکت های پیشرفته گردشگری جهان، سرمایه گذاران صنعت گردشگری، تشکل های مدنی، استادان دانشگاه و با حضور حدود سه هزار مهمان گشایش یافت.

شعار امسال همایش جهانی گردشگری 'مرز به عنوان یک مانع: سفر آرام و ایمن' انتخاب شده است.

ترکیه که در زمینه گردشگری سلامت و آبدرمانی در رتبه بندی جهانی با 444 پرچم آبی در مقام دوم قرار دارد و با ظرفیت زیاد در زمینه سواحل، دریا، زمستان، چشمه ها، غارها، شکار، همایش، قایقرانی بادبانی، فرهنگ، ورزش، کوهنوردی، رودخانه، قایق سواری و گردشگری زیرآبی جذابیت بالایی برای گردشگران دارد و با بیش از یک میلیون و 200 هزار تخت اقامتی جایگاه ویژه ای در گردشگری جهان دارد، در دور قبل به عنوان میزبان این رویداد فرهنگی جهانی انتخاب شد.

در این همایش سه روزه، در خصوص کارآفرینی در صنعت گردشگری، خرید و فروش در تعطیلات، آینده گردشگری سلامت، بررسی سفرنامه چهره های مشهور جهان، گردشگری عروسی، معرفی مسیرهای کشف نشده گردشگری، معرفی سازمان های بین المللی ورزشی، نقش شبکه های مجازی در گسترش صنعت توریسم، گردشگری تغذیه، عکاسی گردشگری و موضوعات جدید دیگر مباحثه و مذاکره خواهد شد.

همچنین در این همایش در 35 بخش و شاخه تخصصی با اعطای 'مدال گردشگری جهانی' از برترین های گردشگری جهان تجلیل خواهد شد.

بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه در آیین گشایش این رویداد فرهنگی، گردشگری را حوزه مهمی برای پایداری صلح و برادری دانست و گفت: افرادی که در این زمینه تلاش می کنند، سفیران صلح هستند.

وی بیان کرد: دولت ترکیه گردشگری را فقط به عنوان بخشی مؤثر در راستای توسعه اقتصادی نمی بیند چرا که گردشگری پیش از همه گردهم آیی فرهنگ ها و تمدن هاست و ما گردشگری را به عنوان مقوله ای فرهنگی و ارزشی برای تقویت نزدیکی ملت ها با یکدیگر می بینیم.

وی افزود: گردشگری نقش مهمی در تقویت روابط بین المللی و حفظ روابط قوی میان جوامع مختلف دارد چرا که افزایش روابط میان مناطق جغرافیایی مختلف دنیا، کمک زیادی به برادری و صلح جهانی می کند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از روند توسعه گردشگری در ترکیه گفت: در سال 2002 ترکیه سالیانه پذیرای حدود 13 میلیون توریست بود و این رقم پس از 14 سال به 40 میلیون نفر افزایش یافت.

وی افزایش درآمد ترکیه در بخش گردشگری از 12 میلیارد دلار در سال 2002 به 30 میلیارد دلار در سال گذشته را از جمله دستاوردهای کشورش در زمینه توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری عنوان کرد.

یلدریم اظهار کرد: باید به جای اینکه انرژی، منابع و امکانات خود را صرف جنگ، تانک، توپ و تفنگ کنیم، صرف رفاه و خوشبختی جامعه و آینده ای روشن برای کودکان کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه برخی سعی دارند با پخش شایعه در مورد کشورهای دیگر و ناامن نشان دادن آنها، در گردشگری پیشرفت کنند، اما این رفتار مناسبی نیست.

وی ادامه داد: نباید از تروریسم برای ضربه زدن به صنعت گردشگری و یا به دست آوردن مزیت در این صنعت استفاده کرد.

وی همچنین گفت: نمایندگان بخش گردشگری و مقامات دولت مسئولیت مشترکی دارند و مهمترین مسئولیت ما دفاع از ارزش های جهانی و انسانی در مقابل فرهنگ خشونت است و معتقدیم که راه خوشبختی جامعه بشری، از همکاری میان فرهنگ ها، شناختن و شناساندن درست یکدیگر می گذرد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان