//
کدخبر: ۸۰۳۰ //
نماینده مردم تهران مطرح کرد؛

توسعه گردشگری، محرک دیگر حوزه‌های اقتصادی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است که اگر صنعت گردشگری رونق بگیرد، در حوزه‌های مختلف دیگر اقتصادی نیز تحرک ایجاد می‌‌شود.

توسعه گردشگری، محرک دیگر حوزه‌های اقتصادی است

به گزارش فرتاک نیوز، سید فرید موسوی در حاشیه بازدید از  نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته که در محل دایمی نمایشگاه ها در حال برگزاری است  با اشاره به پتانسیل‌هایی که در بخش گردشگری برای رفع مشکلات اقتصادی وجود دارد، بیان کرد: در حوزه اقتصاد با یکی سری مشکلات روبرو هستیم که رکود، اشتغال و مواردی از این دست غیرقابل کتمان هستند و برای رفع این مشکلات باید براساس پتانسل‌ها و ظرفیت‌های داخلی خودمان برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: صنعت گردشگری، استعداد و ظرفیت‌هایی که در کشور داریم پتانسل منحصربه فردی را در اختیار ما قرار می‌دهد مبتنی براینکه اگر برنامه‌ریزی درستی را انجام دهیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

 

موسوی با تاکید براینکه اگر صنعت گردشگری راه بیفتد در حوزه‌های مختلف دیگر اقتصادی هم تحرک ایجاد می‌کند، گفت:توجه به این صنعت یکی از الزامات است. از طرف دیگر با یک سری محدودیت‌ها و نگاه‌هایی در صنعت گردشگری مواجه هستیم که لازم است در این خصوص هم فرهنگ‌سازی انجام شود.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه مزایای این صنعت هنوز در بسیاری از حوزه‌ها مغفول مانده است، عنوان کرد:با وجود اقداماتی که تا به حال دولت انجام داده و مجلس هم همراهی های خوبی داشته، اما نیاز است که با برنامه‌ریزی درست و مدون از ظرفیت‌ها استفاده مطلوب‌تری داشته باشیم. من فکر می‌کنم این راه شروع شده اما نیاز است که راه‌های جدیدتری را در نظر بگیرم چرا که از نظر من با اتکا بر مدل‌های قبلی ما نمی‌توانیم تحولی ایجاد کنیم.

 

موسوی تاکید کرد: مدل‌های کسب و کار مدرن و مدل‌های ذهنی جدیدی نیاز داریم که این نمایشگاه‌ها باعث می‌شود که با تجربیات مختلفی که در استان‌ها وجود دارد، تجربیاتی که فعالان گردشگری دارند و با تعامل در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند روزهای خوبی را برای صنعت گردشگری در آینده داشته باشیم.

 

وی همچنین عنوان کرد: در زمینه بین المللی هم این نمایشگاه‌ها باعث می شود که صنعتگران گردشگری در خارج از کشور با پتانسیل‌های ما بهتر آشنا شوند افرادی که در حوزه بین الملل فعال هستند با شناختن این ظرفیت ها می توانند توریست ها و جهانگردهای مختلفی به کشور بیاورند که هم ما از بعد اقتصادی منتفع می شویم و هم آشنایی با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما مفید است.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: یقینا اگر با برنامه‌ریزی درستی این اتفاق بیفتد اقدامات تکمیلی در کنار آن مانند مشارکت وزرات خارجه و نهادهای مسئول انجام شود فکر می کنم در حوزه های مختلف گردشگری مانند توریسم سلامت و ... موثر باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان