//
کدخبر: ۷۳۷۱ //
وزیر ارشاد در افتتاحیه دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته:

امن ترین نقطه منطقه خاورمیانه

ایران در امن ترین نقطه منطقه خاورمیانه قرار گرفته و برای گردشگران خارجی امن است.

 امن ترین نقطه منطقه خاورمیانه

به گزارش فرتاک نیوز، حاضر در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته؛ صالحی امیری، در بخشی از مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته گفت: شما  مهمانان خارجی این مراسم، دو نگاه به ایران دارید؛ اول، ایران نفتی و دوم ایران فرهنگی. ما بر این باور هستیم که نفت نمی‌تواند ما را به اهداف عالی توسعه پایدار برساند و معتقدیم که از بستر فرهنگی و گردشگری، می‌توانیم منابع درآمدی کشور را جایگزین نفت کنیم.

 

وی افزود: این سرزمین، سرزمین راز و رمزهای مختلف در دل خاک و در شمال و جنوب و شرق و غرب است.  عزیزانی که در نقاط مختلف این سرزمین تلاش می‌کنند، در حفر کانال ها به منابعی از میراث فرهنگی برخورد می‌کنند. ایران فرهنگی با تنوع میراث فرهنگی و تاریخی مجموعه ای از رمزها و رازها را در خود جای داده، وقتی که شما به تمدن اصفهان و قزوین نگاه می‌کنید، چیزهایی را می‌بینید که برای جهانیان شگفت آور است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ایران در حال حاضر در امن ترین نقطه خاورمیانه قرار گرفته و برای گردشگران خارجی و همه اقشار اجتماعی امن است. ما وقتی به شوش و چغازنبیل می‌رویم، می‌بینیم که تحولات عظیم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از چند صد هزار سال قبل در این منطقه وجود داشته است و 72ملت با 72مذهب زیر نظر یک حکومت واحد زندگی می‌کردند. همچنین با سفر به هگمتانه متوجه می‌شویم آثار کشف شده از آنجا هنوز برای ما شگفت آور هستند.

صالحی امیری ادامه داد: با کمی فاصله به تمدن جیرفت می رسیم و در می یابیم که رمزهای زیادی در دل تپه های جیرفت نهفته است که در آینده برای جهانیان مکشوف خواهد شد.

وی تصریح کرد: تنوع فرهنگی و اقلیمی در سرزمین ایران کم نظیر است و برای همه گردشگران در همه فصول جذابیت دارد. ویژگی سوم فرهنگی کشورمان سازگاری اقوام آن است. ایرانیان از دیرباز از لحاظ مهمان نوازی شهره بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که می‌توانیم از راه گردشگری به اصلی ترین وجه همکاری و تعامل میان کشورها برسیم و رییس جمهور نیز با تداوم مذاکره بسترهای مناسبی را برای گردشگری ایجاد کرده است. ما همگان را به حضور در ایران و بازدید از میراث فرهنگی این کشور دعوت می‌کنیم.

همچنین زهرا احمدی پور، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در این مراسم گفت: خوشحالم که بگویم در شرایطی نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته را افتتاح می‌کنیم که کشور امن ما از نظر دیپلماسی در شرایط مناسبی قرار گرفته و دولت تدبیر و امید با انتخاب مسیر گفتگو در صدد آن است که از ظرفیت گردشگری برای افزایش قدرت ملی استفاده کند. این عزم جدی در دولت وجود دارد که از طریق گردشگری امکان برپایی صلح و امنیت پایدار در منطقه را ایجاد کند.

 

وی افزود: به همین دلیل سازمان میراث فرهنگی با توجه به اصولی که دولت بر پایه آن فعالیت می‌کند، در حال بسترسازی برای تقویت گردشگری است و این نمایشگاه نشان خواهد داد که ایران سرزمین تنوع و تمدن است. ما با پشتوانه این تنوع و تمدن گردشگری را تقویت می‌کنیم.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور ایران به عنوان مهم ترین مقصد گردشگری معرفی شود.

رحمانی موحد ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در بخشی از مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته گفت: خیلی خوشحالیم که امروز دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ایران را افتتاح میکنیم.

وی افزود: امیدوارم این نمایشگاه بتواند به انتقال پیام صلح و دوستی و همکاری به همه کشورهای دوست به خصوص کشورهای همسایه و ارتقای صنعت گردشگری ایران کمک کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در فضایی بالغ بر 40 هزار متر مربع ،11سالن و 9 گروه فعالیت خود را آغاز می‌کند و به کار خود ادامه خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان