//
کدخبر: ۵۴۱۵ //

کنایه روحانی به ترامپ: امروز روزی نیست که بین‌ ملت‌ها دیوار کشیده شود

رئیس‌جمهور گفت: امروز زمانی نیست که بین ملت‌ها دیوارکشی باشد، یادشان رفته که سالیانی پیش دیوار برلین فرو ریخت. دیوارها را بین ملت‌ها اگر هم باشد باید برداشته شود.

کنایه روحانی به ترامپ: امروز روزی نیست که بین‌ ملت‌ها دیوار کشیده شود

به گزارش فرتاک نیوز:  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، با اظهار امیدواری از اینکه سفر خارجی‌ها به ایران موجب آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران شود، گفت: در تاریخ ایران اسلامی ما هموراه مردم ایران، ملت ایران، شگفتی‌های بزرگی را آفریدند. در آستانه ایامی هستیم گه 38 سال پیش مردم ایران انقلاب بزرگی را به پیروزی رساندند.

وی افزودم در این انقلاب بزرگ هیچ کشوری و هیچ قدرت و ابرقدرتی پشتسیبان مردم نبود. مردم با اتکا به فرهنگ خود، دین خود و آرمان‌های بلند خود یک انقلاب مستقل بدون وابستگی به قدرت‌های جهانی را رقم زدند.

رئیس‌جمهور با تاکید برو طی روند دموکراسی در ایران بعد از پیرزی انقلاب، یکی از ثمره‌های انققلاب اسلامی را عزت مردم ایران دانست و تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری که در یک تجاوز 8 ساله نیز همچنان با اتکا به اراده و ایستادگی خودش، بدون حمایت‌ خارجی‌ها توانست تجاوز را از کشورش رفع و دفع کند.

روحانی اظهار داشت: ایران کشوری است که هرگز سابقه استعمارگری نداشته و هرگز سابقه استعمارشدن نیز نداشته است. کشور ما ایران هیچ‌وقت مستعمره کشور دیگری نبوده است و در طول دهه‌های گذشته و قرن‌های گذشته هیچ‌گاه مردم کشور ما به کشور دیگر و همسایگانم خود تجاوز نکرده است.

وی گفت:‌ مردم ما هیچگاه با مسئله‌ای بنام نژادپرستی خوی نداشته‌اند؛ در کشور ما ادیان مختلف، اقوام مختلف، فرهنگ‌های مختلف همزیستی مسالمت‌امیز داشته‌ند، در کشور ما در کنار مسجد کلیسا وجود دارد. در کنار مسجد، کنیسه وجود دارد، در کنار پارلمان ما و در کنار نمایندگان مسلمان، نمایندگان ادیان دیگر و نمایندگان مسیحی و یهودی و زرتشتی حضور دارند. در کشور ایران، یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان همان آزادی را دارند که مسلمانان داری آن آزادی هستند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ایران در سالیان اخیر به جهانیان نشان داد و با صدای رسا به گوششان رساند که ایران کشور صلح و دوستی است؛  ما به صلح آشتی و برادری و همزیستی افتخار می‌کنیم. امروز زمانی نیست که بین ملت‌ها دیوار کشی باشد، یادشان رفته که سالیانی پیش دیوار برلین فرو ریخت. دیوارها را بین  ملت‌ها اگر هم باشد باید برداشته شود.

روحانی ادامه داد: دنیای امروز دنیایی نیست که بین ملت‌‌ها و مردمان سرزمین‌های مختلف فاصله ایجاد کرد. امروز روز همسایگی است و از لحاظ فرهنگی و علم و تمدنی همسایه یکدیگر شده‌ایم و هستیم. جهان ارتباطات و فناروی ارتباطات فاصله‌های ما را کمتر کرده است. جهانی شدن فاصله ما را کمتر کرده است. کسی امروز نمی‌تواند با جهانی شدن مبارزه کند. امروز روزی است از لحاظ تجارت باید به هم نزدیک تر شویم.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان