//
کدخبر: ۵۲۹۲۰ //

جیر‌جیر‌ک لاکچری هم به بازار آمد! + تصاویر

هزاران سال است که «جنگ جیرجیرک ها» در چین محبوب شده است. ولی در رونق کامل اقتصادی این کشور، طرفداران «ورزش» بیش از هر زمان دیگری پول بیشتری را برای این جاندار خرج می کنند. حتی یک شهر مخصوص این کار ساخته شده که تماماً‌ مشغول این صنعت پرورش ژنتیکی جیرجیرک است و این جیرجیرک ها در زمین های اطراف زندگی می کنند.

جیر‌جیر‌ک لاکچری هم به بازار آمد! + تصاویر
به گزارش فرتاک نیوز،

گفته می شود که برترین نژادهای این جیرجیرک ها به مبالغی نزدیک به ۵۰ هزار یوآن (برابر با حدود ۷،۶۶۱ دلار آمریکا)‌ فروخته می شوند. با ما همراه باشید تا با کسب و کار خرید و فروش جیرجیرک گران تر از طلا آشنا شویم.

 

رسم «جنگ جیرجیرک‌ها» به سلسله تانگ برمی‌گردد و جیرجیرک های اطراف زمین های شهر سیدیان (واقع در استان شاندونگ) خیلی وقت است که به خاطر اندازه ی بزرگ و تهاجی بودنشان مشهور هستند. هر دوی این ویژگی ها برای علاقمندان به ورزش خیلی جالب است. گفته می شود که خیلی از امپراطورهای چین از جیرجیرک های سیدان به خاطر احتمال بالای برد ای که داشتند خیلی خوششان میامد.

 

resized_565449_141resized_565447_355

به همین منوال، افراد ثروتمند چینی هم امروزه مبالغ هنگفتی را خرج جیرجیرک هایی می‌کنند که بتوانند مزیتی نسبت به رقبای خود داشته باشند. به عبارت دیگر، آنها چنین مبالغی را برای خرید جیرجیرک های جنگی که جنگجوهای بهتری باشند خرج می کنند!

 

در اواخر تابستان و اوایل پاییز، اطرف شهر سیدان چه در طول روز و چه در شب پر از افرادی می شود که از روستاهای اطراف می‌آیند تا جیرجیرک های خود را بفروشند و در این بازار سالانه ی جیرجیرک پولی به دست بیاورند.

 

برای همین کار، آنها در طول شب برای ساعت ها اقدام به جمع کردن جیرجیرک می کنند و سپس آنها را تمرین می دهند تا جنگجوهای بهتری شوند و قیمتشان بالاتر برود! حتی هتل هایی هم در این منطقه باز شده تا خریداران جیرجیرک از سراسر چین به سیدان بیایند. تقریباً‌ تمام خانواده های این منطقه به نحوی دستی در بازار خرید و فروش جیرجیرک دارند. حتی خانواده هایی که در طول سال در شهرهای اطراف کار می کنند، سعی می کنند در طی این دوره از سال به نوعی سودی از این کسب و کار ببرند.

 

سیدان میزبان بزرگترین بازار خرید و فروش جیرجیرک در شمال چین است و خانواده هایی که بیشترین توانایی در در پیدا کردن و پرورش جیرجیرک ها داشته باشند می توانند تنها در ماه آگوست حدود ۱۰۰ هزار یوان (برابر برا ۱۵،۳۰۰ دلار) پول جمع کنند. البته قیمت این جیرجیرک ها بر اساس معیارهای خاصی مشخص می شود و ممکن است از زیر یک دلار تا صدها و شاید هم هزاران دلار قیمت داشته باشند.

 

امسال، یک کشاورز این منطقه جیرجیرکی را با مبلغ ۱۵هزار یوان (۲،۳۰۰ دلار)‌ فروخت. البته بعدی ها معتقدند که گران ترین جیرجیرکی که امسال فروخته شد به مبلغ ۵۰،۰۰۰ یوان (۷،۶۶۱ دلار) بوده است. در سال ۲۰۱۴ هم خبری پخش شده بود که به شایعه فروش یک جیرجیرک به مبلغ ۳۰۰ هزار یوان (۴۶ هزار دلار) دامن می زد.

 

رسانه های چینی و فعالان محیط زیست بارها سعی کرده اند تا آگاهی مردم این منطقه را در مورد شمار جیرجیرک های موجود در منطقه بالا ببرند، ولی از آنجایی که مردم از این طریق کاسبی می کنند و پول خوبی به دست می آورند، به حرف هایشان گوش نمی دهند و آن ها هم عملاً‌ هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۹۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان