//
کدخبر: ۵۲۳۲۲ //

لقب عجیب کانادایی ها به ایرانی ترین روستای ایران!

تازه ترین شماره‌ منتشر شده ی یکی از نشریات محلی در تورنتو، به معرفی روستای پلکانی پالنگان که پرونده آن برای ثبت جهانی آماده شده است، پرداخت.

لقب عجیب کانادایی ها به ایرانی ترین روستای ایران!
به گزارش فرتاک نیوز،

"تهرانتو" نام ‌نشریه ای به زبان فارسی است که از حدود دو سال پیش برای ایرانیان مقیم تورنتو با تیراژ بیش از ۵ هزار چاپ می شود و به تازگی، بخشی را به معرفی جاذبه های گردشگری، محصولات صنایع دستی و میراث فرهنگی ایران اختصاص داده است.

این اقدام به دنبال درخواست ایرانیان مقیم تورنتو مبنی بر لزوم معرفی زیبایی های تاریخی، فرهنگی و تمدنی ایران به نسل جوانی که پس از مهاجرت والدینشان در کانادا متولد شده و از خط و زبان فارسی و فرهنگ کشورمان فاصله گرفته اند، صورت گرفته است.

یک هفته پیش از آن که این نشریه از روستای پلکانی پالنگان بنویسد، روزنامه ی "ایندیپندنت" چاپ لندن نیز این روستا را با این مقدمه که "سقف یک مرد باغ مرد دیگری است" معرفی کرده و از آن به عنوان یکی از ۱۰۰ جاذبه ی گردشگری که لازم است در طول زندگی آن ها را دید، نام برده بود.

پالنگان، روستایی از توابع استان کردستان است که قدمتش به پیش از اسلام باز می گردد و در معماری آن از سکونتگاه های کوهستانی ایران باستان الهام گرفته شده است. معمولا گردشگران هنگام سفر به اورامان، گردشی هم در پالنگان می کنند. این روستاها در بخش هزار ماسوله در غرب ایران واقع شده‌اند معماری بیشتر روستاهای آن، خشکه چینی و پلکانی است. پرونده این روستاها برای ثبت جهانی در یونسکو نیز آماده شده و به تازگی بازرسان سازمان بین المللی یونسکو از آن بازدید کرده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۳۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان