//
کدخبر: ۵۰۸۱۳ //

سفر به آمستردام هلند | پایتخت کشور لاله های نارنجی

این روزها بسیاری از مسافران و گردشگران ایرانی، شهرها و کشورهای اروپایی را مقصد سفر خود انتخاب می کنند. آمستردام هم یکی از همین موارد است که گردشگران ایرانی، آن را انتخاب می کنند. این شهر پایتخت کشور هلند است که به لاله های نارنجی مشهور می باشد. از جمله جاهای دیدنی آمستردام هلند، پل ها و کانال های آبی می باشند که با آن ها شناخته می شود. برای سفر به آمستردام باید نکاتی را مورد توجه قرار دارد که سعی شده در این مطلب، به طور خلاصه بیان شود.

 سفر به آمستردام هلند | پایتخت کشور لاله های نارنجی

آشنایی با شهر گل لاله

-در شهر آمستردام هلند، مشکلی در رابطه با برقراری ارتباط با مردم، با زبان انگلیسی، پیدا نمی کنید. مردم این شهر زبان انگلیسی را به خوبی بلدند و این موضوع مربوط به کل شهر می شود.

 

-مانند سفر به دیگر کشورهای دنیا سعی کنید پول نقد به همراه داشته باشید، برخی از دستگاه های خودپرداز این شهر، کارت های اعتباری چیپ الکترونیک را نمی خوانند. با این وجود به حواستان به جیب بر ها باشد. این در حالی است که آمستردام نسبت به دیگر شهرهای اروپایی، میزان جرم کمتری دارد.

 

-در سفر به آمستردام متوجه خواهید شد که هر زمانی امکان بارش باران وجود دارد، حتی در روزهای گرم، پس حتما وسایل مورد نیاز مانند لباس مناسب و چتر را به همراه داشته باشید، اما به طور کلی آب و هوای مطبوعی دارد.

 

-ولتاژ برق در کشور هلند همانند ایران 220 ولت است و برای استفاده از پریز برق تنها نیاز به تبدیل دارید. اگر ولتاژ برق در کشور مبدا شما 110 ولت باشد، باید از یک ترانس استفاده کنید.

 

-در این شهر به دوچرخه سواری بسیار اهمیت داده می شود و از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه استفاده می کنند. در آمستردام مسیرهای مختص دوچرخه سواری، بسیار طویل می باشد و پارکینگ های مخصوص آن نیز بسیار به چشم می خورد. به همین دلیل، دوچرخه سواران حق و حقوق بسیاری دارند و این موضوع تبدیل به فرهنگ آن ها شده است. وجود دوچرخه و دوچرخه سوار به تعداد زیادتبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری آمستردام شده است.

 

-در حومه شهر آمستردام می توان از جاذبه های گردشگری بسیاری مانند قلعه های مختلف، آسیاب ها، مراتع گل و... دیدن کرد.

 

-مراکز خرید آمستردام، زود تعطیل می کنند. فروشگاه ها و مغازه ها ساعت 6 و مراکز خرید، دیرتر تعطیل می کنند.

 

-از جاهای دیدنی آمستردام هلند، کانال های آبی آن می باشد که به 160 عدد می رسد. حتما به این کانال ها بروید و سوار قایق های پدالی و سنتی شوید. با گشت و گذار در این کانال ها هم می توانید مناظر زیبایی از شهر را ببینید و هم به محلی که می خواهید دسترسی پیدا می کنید.

 

-در مدت زمانی که در آمستردام هستید و به گشت و گذار می پردازید، کافه های این شهر را از دست ندهید. کافه ها و کافی شاپ ها در آمستردام، مکان های متفاوتی هستند. از کافه ها برای صرف چای و قهوه استفاده می شود و در کافی شاپ ها سیگار کشیدن و حتی استفاده از برخی مواد مخدر مجاز می باشد، این در حالی است که در فضای عمومی این شهر سیگار کشیدن ممنوع است.

 

-از جاذبه های این شهر هلندی، موزه های مختلف آن در زمینه های مختلف می باشد. این موزه ها به 50 عدد می رسد و در اطراف آن ها مغازه ها و رستوران های مختلفی وجود دارد که می توانید یک روز بسیار خوبی را در این مکان ها طی کنید.

1__hamgardi_Amesterdam_031__hamgardi_راهنمای-سفر-به-آمستردام1__hamgardi_ftghf

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۸۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان