//
کدخبر: ۴۷۹۵ //

دره هایی که زیباییشان نفس تان را می گیرد

بدون شک دره های بسیار زیادی در دنیا وجود دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و از طبیعت فوق العاده ای برخوردارند. تعداد این دره ها آنقدر زیاد است که معرفی همه ی آنها غیر ممکن است با اینحال الی گشت سعی کرده تا تعدادی از آنها را به شما معرفی کند.

دره هایی که زیباییشان نفس تان را می گیرد

دره ی منحصر بفرد سابی در روستایی دور دست در آفریقای جنوبی قرار گرفته است و در سایه ی انبوه درختان جنگل قایم شده است. برای رسیدن به این دره، باید از جاده ای طولانی که در دشتی هموار قرار گرفته عبور کنید اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. بعد از عبور از جاده ی لانگ تم به دره ی سرسبزی می رسید که از پوشش های گیاهی کم ارتفاع علفزار پوشیده شده است. تماشای غروب خورشید از این دره واقعا زیباست و تجربه ای به یاد ماندنی برایتان خواهد شد.

چرا باید به سابی برویم؟

سابی یک مکان تاریخی و دیدنی مهم است که در نزدیکی پارک ملی کروگر قرار گرفته است. درباره ی این پارک ملی و اهمیت بازدید از آن در نوشته های قبلی صحبت کرده ایم. بنابراین با رفتن به این دره می توانید از محبوبترین پارک ملی آفریقای جنوبی هم دیدن کرده و از حیات وحش فوق العده آن لذت ببرید.

۲- دره ی جیمیسون در استرالیا

این دره در کوه های Blue Mountains بطول ۱۲ کیلومترکشیده شده است. جنگل های اکالیپتوس انبوه سرتاسر این منطقه را دربرگرفته است و همچنین آبشارهای زیادی در آن وجود دارد. توریست های زیادی در مواقع مختلف سال برای کمپینگ به این دره ی زیبا می آیند و مدتی را در آن سپری می کنند.

چرا باید به جیمیسون برویم؟

این دره مکان های دینی زیادی دارد و همچنین مسیرهای مختلفی برای دسترسی به آن وجود دارد بنابراین راه سختی برای رفتن پیش رو نیست. جالب است بدانید فاصله ی این دره از شهر مشهور سیدنی فقط ۱۰۰ کیلومتر سات که می توان با اتوبوس یا قطار آن را پیمود.

۳- دره ی زابریسکی در ایالت کالیفرنیای آمریکا

تا بحال نام دره ی مرگ (Valley of death) را در آمریکا شنیده اید؟ دره ی مرگ همان جایی است که هر ساله در آن مسابقه ی ماراتن انجام می شد. در قسمت شرقی این دره ی مشهور، دره ی زابریسکی قرار گرفته است. کسانی که به این دره می روند باید از تپه ها بالا بروند تا بتوانند چشم انداز بسیار زیبایی از این دره داشته باشند.

چرا به زابریسکی برویم؟

این دره مشهوریت زیادی دارد و علاوه بر این از نظر فرهنگی هم بسیار ممهم است.

Kaluahine_Waterfalls

دره وایپیو۴- دره ی وایپو در جزایر هاوایی

دره ی وایپو در زمانهای قبل پایتخت محسوب می شد و حتی خانواده ی سلطنتی هم در این دره اقامت داشتند. وایپو چشم انداز بسیار زیبایی به ساحل و اقیانوس دارد و بوسیله ی صخره های مرجانی احاطه شده است. همچنین آبشارهای بسیار زیادی از این صخره ها جاری هستند و به پایین می ریزند.

چرا به وایپو برویم؟

این دره در مکانی بسیار زیبا قرار گرفته و از نظر لوکیشن موقعیت جغرافیایی مهمی هم دارد. علاوه بر این دسترسی به این دره از جزایر هاوایی آسان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان