//
کدخبر: ۴۳۸۷۲ //

بهترین جشنواره های غذایی دنیا

هر سال صدها جشنواره ی غذا در گوشه و کنار دنیا برگزار می شود، این جشنواره ها از بخش های مهم صنعت گردشگری محسوب می شوند و در آن انواع خوراکی ها، از خوراکی های محلی گرفته تا انواع غذاهای بین المللی و دسرها سرو می شود و باعث می شود تا به خاطر آنها افراد زیادی بار سفر خود را ببندند و به سمت آن کشور سفر کنند. اما آیا همه ی این جشنواره ها ارزش سفر دارند؟ قطعا همه ی آنها نه. اما بهترین جشنواره های غذایی دنیا بله!

به گزارش فرتاک نیوز،

جشنواره کیک ماه، چین

در کشور چین هر سال در روز پانزدهم ماه هشتم چینی جشنواره ای به نام کیک ماه برگزار می شود که در آن، انواع غذاها به خصوص نوعی کیک به نام کیک ماه درست می شود، کیکی گرد و شیرین که در واقع برای شکرگزاری و تشکر از ماه درست می شود. در این روز کیک ماه درست می شود و افراد آن را به همراه بهترین آرزوها برای طرف مقابلشان به او هدیه می دهند. این جشنواره تا اندازه ای اهمیت دارد که دومین اتفاق مهم بعد از سال چینی در تقویم کشور چین است.

 

Mooncake-Festival

جشنواره پیتزا، ایتالیا

کمتر کسی در این دنیا پیدا می شود که پیتزا دوست نداشته باشد که این نشان دهنده ی جهانی شدن این غذا است. با این حال قطعا اگر این غذا را در زادگاهش بخورید طعم دیگری خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده اگر توانستید در این جشنواره شرکت کنید، جشنواره پیتزا در ایتالیا که یکی از بهترین جسنواره های غذایی دنیا است، هر سال در ماه سپتامبر در منطقه ناپل این کشور برگزار می شود و ۱ هفته طول می کشد. هم فال است و هم تماشا!

 

Pizzafest-Italy

جشنواره غذای ملبورن، استرالیا

در روز دهم مارس هر سال، جشنواره ی غذا در شهر ملبورن استرالیا برگزار می شود و در آن غذاهایی که توسط آشپزهای برتر این شهر درست شده است، به صورت یک ناهار خیلی بزرگ و در واقع بزرگترین ناهار محلی جهان، بین مردم سرو می شود. در این جشنواره، یک میز ۳۵۰ متری برپا می شود و مردم در کنار هم به صرف غذا مشغول می شوند.

 

Melbourne-Food-Festival

جشنواره پوتین اتاوا، کانادا

پوتین در واقع نوعی غذای محلی کانادا است که مشخص نیست ریشه ی این کلمه ی عجیب دقیقا از کجا وارد فرهنگ کانادا شده است. با این حال، غذایی شامل سیب زمین سرخ شده به همراه آب گوشت و کشک است که ریشه ی آن به استان کبک کانادا بر می گردد. این غذا علی رغم اینکه بسیار ساده است اما تا حدی خواهان دارد که برای آن جشنواره ای جداگاه برگزار می شود و درکنار آن، فعالیت های تفریحی در نظر گرفته می شود. در واقع پوتین را می توان بخشی از فرهنگ مردم کانادا دانست.

 

Ottawa-Poutine-Fest-Canada

جشنواره طعم‌ها، سنگاپور

در جشنواره ی طعم ها که در کشور سنگاپور برگزار می شود، ۳۰ نوع متفاوت غذا از بهترین رستوران های جهان سرو می شود و جالب تر از همه اینکه می توان ای غذا را با حداقل قیمت و هزینه ی ممکن میل کرد. یکی دیگر از مزیت های شرکت در این جشنواره این است که در آن می توان با بهترین سرآشپزهای دنیا دیدار کرد.

Savour-Singapore

جشنواره شکلات، فرانسه

یکی از خوشمزه ترین و بهترین جشنواره های غذایی دنیا، جشنواره شکلات است که از سال ۱۹۹۲ تا الان هر سال در کشور فرانسه در حال برگزاری است. در این جشنواره که در شهر پاریس برگزار می شود، انواع و اقسام شکلات ها ساخته می شود و کارگاه های شکلات سازی برپا می شود.

 

Salon-du-Chocolat-France

 

 

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان