//
کدخبر: ۴۳۳۳۷۴ //
گردشگری|آبشار گزو

زیبایی خیره کننده این آبشار در شهر زیبای سواد کوه|آبشار گزو کجاست؟

آبشار گزو یکی از جا‌های دیدنی سوادکوه است که در دل جنگل سرسبز و هیرکانی لفور استان مازندران جای گرفته است.

زیبایی خیره کننده این آبشار در شهر زیبای سواد کوه|آبشار گزو کجاست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

آبشار گزو یکی از جا‌های دیدنی سوادکوه است که در دل جنگل سرسبز و هیرکانی لفور استان مازندران جای گرفته است. این آبشار در فاصله ۱۵ کیلومتری بخش شیرگاه از توابع شهرستان سوادکوه شمالی، ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب و در منطقه‌ای بکر با آب‌وهوای کوهستانی قرار دارد.

. آبشار گزو به‌دلیل قرارگرفتن در منطقه‌ای بکر و جنگلی کمتر شناخته شده است و مسیر دسترسی به آن نیز کمی دشوار، اما با صفا و سرسبز است. وقتی به پای گزو برسید تماشای جلوه سحرانگیز آن خستگی راه را از بین می‌برد. این آبشار مقصدی عالی برای طبیعت‌دوستان و طبیعت‌گردان است که با پیاده‌روی در دل جنگل، کوهنوردی و صخره‌نوردی یک روز استثنایی را تجربه خواهند کرد.

نمای نزدیک آبشار گزو

آبشار زیبا و مرتفع گزو از دو آبشار تشکیل شده است. آبشار اول پنج متر ارتفاع و آبشار دوم حدود ۴۳ متر و درمجموع ۴۸ متر ارتفاع دارد. در پایین دست گزو حوضچه‌ای پر آب تشکیل شده که بهترین مکان برای فرار از روز‌های گرم بهار و تابستان و آب‌تنی در آب خنک و روح‌بخش آن است.

مسیر دسترسی به آبشار گزو
مسیر اول: از تهران تا آبشار گزو حدود دو ساعت راه در پیش دارید. مسیر رسیدن به آبشار زیبا از تهران به این‌گونه است که باید از جاده فیروزکوه تا شیرگاه بروید. بعد از شیرگاه از طریق جاده لفور و جاده کارسنگ که در پشت سد البرز قرار دارد وارد جنگل لفور شوید و ۱۸ کیلومتر جاده خاکی را در این جنگل جادویی پیش بروید.

در طول مسیر، دوراهی‌های متعدد و تابلو‌هایی خواهید دید که شما را به طرف امامزاده گزو راهنمایی می‌کند. با توجه به این تابلو‌ها راه را تا رسیدن به امامزاده برادران گزو ادامه دهید. می‌توانید خورودتان را در پارکینگ امامزاده پارک کنید. از این مکان تا پای آبشار بیشتر از نیم ساعت پیاده‌روی به‌سمت پایین جنگل با یک شیب نسبتا تند در پیش دارید.
مسیر دوم: راه دیگر برای رسیدن به آبشار گزو، مسیر جمشید آباد در پنج کیلومتری زیرآب است که این جاده نیز در نهایت به همان مسیر لفور و کارسنگ منتهی می‌شود.

موقعیت جغرافیایی: E ۵۱۵۱۳۶ N ۳۶۰۹۰۸
آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب، جنگل لفور

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۳۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان