//
کدخبر: ۴۲۹۰۳۴ //

چه موقع به بوشهر سفر کنیم؟

اگر همیشه برای تماشای دریا و قدم زدن در ساحل به استان‌های شمالی سفر کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این بار کمی وقت بیشتری را به سفر خود اختصاص داده و به جنوب ایران سفر کنید.

چه موقع به بوشهر سفر کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

خواهید دید که زیبایی دریای جنوب چگونه شما را شگفت‌زده می‌کند. آب‌های خروشان خلیج فارس و دریای عمان با تصویری از مردمان خون گرمی که دریا را منشأ اصلی حیات می‌دانند، جان بیشتری می‌گیرد. بیایید این بار به بوشهر سفر کرده و چندوچون مسافرت به این خطه را مرور کنیم. ضمن آشنایی با بهترین زمان سفر به این شهر، بهترین هتل های بوشهر را نیز معرفی خواهیم کرد. همراه ما بمانید.

آب و هوای بوشهر در ماه‌های مختلف سال

تصوری که اغلب ما درباره تمام شهرهای جنوبی داریم این است که در تمام فصول سال، گرمای غیرقابل‌تحملی دارند و نمی‌توان سفری دلچسب را به این نواحی تجربه کرد. این در حالی است که در برخی ماه‌های سال، آب‌وهوای این نواحی بسیار مطلوب است و گردشگران از حضور در جنوب ایران احساس رضایت می‌کنند. اگرچه بوشهر در فصل‌های بهار و تابستان می‌تواند بسیار گرم باشد، اما درکل نسبت‌به سایر شهرهای جنوبی آب‌‌‌وهوای ملایم‌تری دارد.

حداکثر دمای اندازه گیری شده در بوشهر در بسیاری از سال‌ها، چیزی بین ۳۲ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بوده است که این روزها در شهرهایی مثل تهران، حتی بالاتر از آن نیز تجربه می‌شوند.

اگر می‌خواهید از هوایی خنک بهره‌مند شوید، اسفند تا اردیبهشت و همچنین آبان و آذر بهترین ماه‌ها هستند. در این برهه هوای شهر بهاری بوده و آب خلیج همیشه فارس نیز گرم است. این مطلوب‌ترین حالتی است که می‌توانید به بوشهر سفر کنید.

در سفر خود به بوشهر از چه جاذبه‌هایی دیدن کنیم؟

حال اگر خواستید پاییز امسال را به سفر به بوشهر و تماشای ساحل نیلگون خلیج اختصاص دهید، خوب است که چند مورد از زیباترین جاذبه‌های شهر را نیز بشناسید تا از آن‌ها بازدید کرده و خاطره خوبی از سفرتان رقم بزنید. نخلستان‌های وسیع و مردمانی از دیار دلیران تاریخ‌ساز، در کنار دریایی که به خاک ایران زندگی می‌بخشد، می‌توانند زیبایی‌های بی‌نظیری را برای هدیه به چشمان شما خلق کنند. در ادامه به چند مورد اشاره مختصری داشته‌ایم:

گنبد نمکی جاشک

گنبدهای نمکی یکی از زیباترین و جالب‌ترین جاذبه‌های طبیعی هستند که مشابه آن را در کمتر جایی می‌توانید ببینید. این گنبدها به‌عنوان تنها اثر ملی استان بوشهر در سال ۱۳۸۸ به ثبت ملی رسیدند و در نوع خود، یکی از بهترین‌ها در خاورمیانه شناخته می‌شوند. گنبد جاشک ۱۲ کیلومتر طول و ۴.۵ کیلومتر عرض دارد که به نوبه خود بسیار زیاد است. غارهای نمکی، آبشارها و چشم‌های نمکی و مواردی از این دست، بخشی از این جاذبه دیدنی هستند.

sD6y7o8pIgf9

بافت تاریخی شهر

جالب است بدانید قدمت بافت تاریخی شهر بوشهر به دوران نادر شاه افشار برمی‌گردد و این یعنی برش بزرگی از تاریخ را می‌توان در دل این شهر جست‌وجو کرد. چهار محله به نام‌های کوتی، بهبهانی، شنبدی و دهدشتی جزو بافت تاریخی بوشهر محسوب می‌شوند و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

عمارت کازرونی

اگر سری به بافت تاریخی و محله بهبهانی زدید، حتماً از عمارت کازرونی هم دیدن کنید. این عمارت مربوط به دوره قاجار و متعلق به یک تاجر به نام محمدرضا کازرونی بوده است. جالب است بدانید که این خانه در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. این عمارت در چندین طبقه ساخته شده تا در گرمای تابستان، ساکنان آن به طبقات بالاتر پناه ببرند.

مدرسه سعادت

بوشهر در میان شهرهای جنوبی همواره نقش پررنگی داشته و در تمام حماسه‌آفرینی‌ها نیز اثری از رشادت‌های دلیران بوشهر به‌چشم می‌خورد. چه در میدان نبرد و چه در عرصه علم، بوشهر یکی از پیشتازان بوده است. مدرسه سعادت که در سال ۱۲۷۸ تأسیس شد، یکی از مراکز علم‌آموزی و رشد افراد در این منطقه بوده است که می‌توانید از آن دیدن کنید.

EZNaGjMuZEY5

بهترین هتل های بوشهر برای اقامت

برای آن‌که بتوانید نهایت لذت را از اقامت خود در بوشهر ببرید، لازم است که بهترین هتل های بوشهر را بشناسید و برای اقامتی دلچسب به آن‌ها مراجعه کنید. در ادامه به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

هتل دلوار

بهترین هتل بوشهر شاید همین هتل دلوار باشد که بسیاری از مهمانان را در خود جای می‌دهد و از آن‌ها پذیرایی می‌کند. این هتل سه ستاره‌ی ۶ طبقه در مجموع ۶۵ واحد اقامتی دارد که با تعداد تخت‌های متفاوتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. نزدیکی این هتل به ساحل یکی از نکات مثبتی است که اغلب مسافران به اقامت در آن متمایل می‌کند. همچنین پرسنل خون گرم و مجرب اقامت را برای شما شیرین‌تر خواهند کرد.

هتل ناکو

هتل ناکو یکی از هتل های جدید بوشهر است که در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد. این هتل ۶ طبقه و ۲۰ واحد اقامتی دارد. برخی از اتاق های این هتل بالکنی دارند که به سمت دریا قرار گرفته و می‌توانید از منظره بی‌نظیر خلیج فارس بهره‌مند شوید. خدمات ارائه‌شده در این هتل برای اقامتی باکیفیت و بدون مشکل مناسب هستند. رستوران، کافی‌شاپ، اینترنت، لاندری و… ازجمله امکانات هتل ناکو هستند.

هتل دریاکنار

اگر می‌خواهید اقامتی ارزان قیمت در بوشهر داشته باشید، هتل دریاکنار انتخاب مناسبی برای شماست. کافیست در این هتل اقامت داشته باشید تا دسترسی آسان شما به نقاط مختلف شهر و همچنین دریا فراهم شود. از سوی دیگر خدماتی که در این هتل نوساز ارائه می‌شوند نسبت‌به هزینه‌ای که برای آن‌ها می‌پردازید بسیار مطلوب‌اند. این هتل در سال ۱۳۹۹ افتتاح شده و دارای ۱۷ اتاق در ۵ طبقه است.

فلای تودی؛ مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل

اگر به فکر سفری متفاوت در پاییز امسال هستید، درنگ نکنید؛ کافیست همین حالا بلیط هواپیمای خود به بوشهر را خریداری کرده و یکی از اتاق‌های بهترین هتل های بوشهر را نیز رزرو کنید؛ البته گمان نکنید که این کار دردسر زیادی دارد؛ کافیست همه‌چیز را به فلای تودی بسپارید. سری به وب‌سایت بزنید و با چند کلیک ساده، هم بلیط هواپیما را خریداری کنید و هم اتاق هتل را رزرو کنید. امیدواریم سفری خاطره‌انگیز به بوشهر داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۰۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان