//
کدخبر: ۴۲۱۹۲ //
بخشدار دودانگه ساری:

توانمندسازی زنان روستایی برای تولید و عرضه صنایع دستی به گردشگران

طرح توانمندسازی زنان روستایی در تولید و عرضه صنایع دستی به گردشگران از برنامه‌هایی است که قابلیت اجرایی شدن دارد.

به گزارش فرتاک نیوز،

توانمند سازی زنان روستایی برای تولید و عرضه صنایع دستی به گردشگران جهانبخش عشوری بخشدار دودانگه ساری  عملیاتی شدن طرح توانمندسازی زنان روستایی برای تولید و عرضه صنایع دستی را موجب اشتغال و درآمدزایی زنان روستایی به ویژه زنان سرپرست خانوار در منطقه دودانگه دانست؛گفت: اگر شرایط اشتغال پایدار برای جوامع روستایی فراهم شود، هیچگاه شاهد مهاجرت جوانان از روستا به شهر‌ها نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه توسعه  فعالیت‌های گردشگری  یکی از کم هزینه‌ترین و سریع‌ترین مسیر‌ها برای اشتغال در مناطق روستایی هستند، افزود: باید با انجام یک برنامه ریزی هدفمند از حضور گسترده گردشگران منطقه دودانگه در نیمه دوم سال به ویژه فصل تابستان برای اشتغال و درآمد اهالی منطقه بهره ببریم.

وی گفت: طرح توانمندسازی زنان روستایی برای تولید و عرضه صنایع‌دستی به گردشگران در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاوتی، تولید و اشتغال» است. اقتصاد مقاومتی یعنی فرهنگ استفاده از محصول داخلی با هدف اشتغال هموطنان که خرید صنایع دستی روستایی می تواند حقیقت این شعار باشد.

بخشدار دودانگه در پایان تأکید کرد: بازارچه‌های موقت عرضه محصولات صنایع دستی زنان روستایی در کنار جاذبه‌های گردشگر پذیر نظر شیرین رود باید با کمک دهیاران و اهالی روستا‌ها اجرایی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان