//
کدخبر: ۴۲۱۷۶۸ //

مردم این کشورها اصلا مهمان نواز نیستند!

کشور خاصی وجود ندارد که مردم مطلقا نخواهند به آن سفر کنند، چرا که اولویت‌های سفر در ذهن هر شخص متفاوت است. با این حال برخی کشورهای دنیا به دلیل بی‌ثباتی سیاسی، امنیت پایین و یا شرایط آب و هوایی نامطلوب ممکن است مسافران کمتری را به خود جذب کنند.

مردم این کشورها اصلا مهمان نواز نیستند!

در این مطلب به معرفی معروف‌ترین این کشورها از نگاه مسافران می‌پردازیم.

سومالی

اکثر کشورها به دلایل ایمنی به شهروندان خود درباره سفر به سومالی هشدار می‌دهند. مسافران برای دریافت ویزای این کشور باید از قبل به سفارت جمهوری سومالی در کنیا مراجعه کنند. در این سرزمین هیچ کارت اعتباری خارجی به رسمیت شناخته نمی‌شود و بازدیدکنندگان مجبورند پول محلی را با خود به همه جا ببرند.

الجزایر

گرفتن ویزای این کشور نیازمند رعایت قوانین متعددی است، از جمله پاسپورت با اعتبار شش ماهه، تاییدیه محل اقامت و یک دعوتنامه. گفته می‌شود حتی در صورت سکونت در هتل نیز باید از مسئولین آن درخواست تاییدیه کرده و قبل از درخواست ویزا، محل اقامت خود را رزرو کنید.

عربستان سعودی

شهروندان قطر و اسرائیل اجازه ورود به این کشور را نداشته و حتی داشتن مهر پاسپورت اسرائیل یا یک تمبر از کشورهای نزدیک مرز این کشور نیز ممکن است در هنگام ورود مشکل ساز شود. ویزای مسافران باید توسط یک گروه، سازمان یا یک شهروند سعودی حمایت شود و همه زنانی که وارد کشور می‌شوند نیز باید در فرودگاه با یکی از بستگان مرد خود ملاقات کنند. به‌علاوه عکاسی از بیشتر مکان‌های معروف این کشور ممنوع بوده که در عصر اینستاگرام ممکن است برای بازدیدکنندگان ناراحت کننده باشد.

بوتان

بسیاری از گردشگران حرفه‌ای برای تماشای مناظر بی‌نظیر به این کشور سفر می‌کنند اما باید بدانند که محدودیت‌های زیاد می‌تواند لذت سفر را از بین ببرد. مسافران پیش از سفر باید بسته متناسب با مدت اقامت خود را دریافت کنند که تمامی هزینه‌های غذا، اقامت و حمل و نقل را پوشش می‌دهد. همچنین وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ و دوربین نیز حین ورود در اداره گمرک ثبت شده و در حین خروج مجددا بررسی می‌شوند.

روسیه

روسیه سالانه توریست‌های بیشماری را از سراسر جهان می‌پذیرد اما ورود به آن دردسرهای خاص خود را دارد. مسافران باید قبل از ورود برای ویزا اقدام کرده و از طریق آژانس‌های مسافرتی حامی مالی پیدا کنند. حتی برای ملاقات دوستان و خانواده نیز آن‌ها ملزم به ارسال یک دعوت نامه رسمی برای مهمان خود هستند. همچنین هنگام ورود به فرودگاه نیز اشیا قیمتی و ارز باید رسما ثبت شوند، چرا که عدم انجام این کار می‌تواند منجر به مصادره آن‌ها در هنگام خروج شود.

آذربایجان

آذربایجان یکی دیگر از کشورهایی است که برای دریافت ویزای توریستی نیاز به دعوت نامه دارد، این کار همچنین توسط آژانس‌های مسافرتی انجام می‌شود. نکته مهم برای مسافران این است که سفر به قره‌باغ کوهستانی باعث ممنوعیت ورود به آذربایجان می‌شود و حتی یک تمبر از ارمنستان نیز ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

سوریه

حتی پیدا کردن یک پرواز به مقصد سوریه یا برای خروج از این کشور نیز بسیار سخت است، بنابراین به طور کلی سفر به این کشور توصیه نمی‌شود. همچنین اقامت بیش از ۱۴ روز با ویزا مستلزم ثبت در اداره مهاجرت بوده و داشتن تمبر از اسرائیل، اردن یا مصر می‌تواند منجر به ممنوعیت ورود شود.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۷۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان