//
کدخبر: ۴۱۵۱۶۳ //

شب در استانبول کجا بریم؟

استانبول زیبا و رویایی، با توجه به تاریخ طولانی و آثار تاریخی بسیار، موقعیت جغرافیایی و امکانات رفاهی، یکی از بهترین شهرهای جهان برای گذران اوقات فراغت به‌شمار می‌آید.

شب در استانبول کجا بریم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

هیچ شهری در تکیه به اندازه استانبول دیدنی نیست. اما اگر به استانبول سفر کردید، علاوه بر بازدید از مکان‌های تاریخی استانبول، می‌توانید با زندگی شبانه این شهر نیز خاطرات شیرینی بسازید. زندگی شبانه در استانبول به طور کلی هیجان‌انگیز است و غذا نقش مهمی در آن دارد. حالا شاید برای شما این سوال پیش بیاید که «شب در استانبول کجا بریم؟» ما به شما چند مکان عالی برای بازدید در شب معرفی می‌کنیم.

خیابان؛ بهترین مکان برای تفریح در شب

اگر برنامه خاصی برای گشت و گذار در شب ندارید، کافی است به خیابان‌های استانبول بروید. این شهر سرزنده، در ساعات شبانه‌روز در بیشتر خیابان‌های اصلی خود آماده سرگرم کردن شما است. میدان تقسیم مرکز تفریحات شبانه پر جنب و جوش استانبول است که در سمت اروپایی و با شیب تند از تنگه بسفر قرار دارد. پل بسفر نیز از شلوغ‌ترین قسمت‌های شهر در شب به‌شمار می‌آید و منظره دیدنی‌ای در شب دارد. جز این‌ها، شما می‌توانید از پیاده‌روی در میدان استقلال لذت ببرید. مغازه‌های اطراف میدان استقلال تا دیروقت باز هستند. در طول مسیر هم موزه‌ها، کلیساها و مسجدهایی وجود دارد که در شب باز هستند. مانند کلیسای سنت آنتوان یا مسجد ایاصوفیه که دست کم ارزش یک توقف کوچک را دارند. پس اگر با بلیط هواپیما تهران استانبول سفر کردید شب‌ها در محل اقامتتان نمانید؛ به خیابان بروید و غذاهای خیابانی ترکی بخورید، از بستنی‌فروشان مشهور شهر بستنی بخرید، در اورتاکوی «Ortaköy» قدم بزنید و کومپیر بخورید، به کادیوکوی بروید، چای و قهوه ترکی بخورید، به موسیقی خیابانی هنرمندانی از ملت‌های مختلف گوش دهید و خاطرات خوب بسازید.

سفر دریایی، به‌صرف شام در کشتی

بیشتر کسانی که تور استانبول را خریداری می‌کنند، مشتاق یک سفر دریایی جذاب هستند. افراد در اکثر مواقع روزها را برای سفر دریایی انتخاب می‌کنند؛ اما در طول شب حتی شگفت‌انگیزتر است. غذا خوردن در استانبول، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. این شهر، مملو از طعم‌های بی‌نظیری است که از ادغام فرهنگ مردمان شرق و غرب به‌دست آمده است. به همین خاطر اساسا تور غذا استانبول، طرفداران زیادی دارد. حالا شما می‌توانید این غذاهای خوشمزه را در یک کشتی زیبا، بر روی تنگه بسفر میل کنید. منظره جادویی شهر با میلیون‌ها نور از نمای کشتی، پس از غروب خورشید، بسیار دوست‌داشتنی است. شما می‌توانید چشم‌اندازهایی از مناظر محبوب شهر، مانند مسجد بیوک مجیدیه «Büyük Mecidiye» و پل شهدای ۱۵ جولای که آسیا و اروپا را جدا می‌کند را از روی کشتی ببینید. نکته مهم: قبل از رفتن به سمت کشتی‌ها، تور دریایی خود را رزرو کنید.

Picture2

پل گالاتا

اگر سفر به استانبول را تجربه کرده باشید، در ترافیک‌های وحشتناک پل گالاتا در طی روز گیر کرده‌اید؛ اما پل گالاتا، در شاخ طلایی استانبول، تنها برای ترافیک نیست، بلکه یکی از سرزنده‌ترین مقاصد شهر برای غذا، نوشیدنی، خرید و معاشرت به‌شمار می‌آید. منظر دیدنی پل گالاتا، در شب جلوه‌ای دوچندان می‌یابد. در اطراف پل غذاخوری و رستوران‌های بسیاری وجود دارد. شما می‌توانید بخشی از بهترین رستوران‌های استانبول را در این اطراف پیدا کنید. در پل گالاتا غذاهای دریایی، به دلیل تازه بودن مواد اولیه، محبوب‌ترین هستند.

به تماشای رقص سماع بنشینید

به‌عنوان یک ایرانی که با اشعار مولانا آشنایی کامل داریم، نسبت به دیگر گردشگران، از تماشای رقص سماع درویشان، لذت بیشتری خواهیم برد. رقص سماع که یک نوع آیین مذهبی-فرهنگی در ترکیه است، با تاریخ طریقت صوفیه ارتباط دارد. بیشتر این مراسم‌ها، پس از غروب آفتاب شروع می‌شوند و تا پاسی از شب ادامه دارند. برخی از مکان‌هایی که می‌توانید از نمایش درویشی در استانبول لذت ببرید عبارتند از:

موزه گالاتا مولوی که محبوب‌ترین تالار برای رقص سماع درویشان است. این نمایش، هر یکشنبه از ساعت ۵ بعداز‌ظهر شروع می‌شود. بلیت را می‌توان در ورودی خریداری کرد؛ اما از آنجایی که این یک نمایش محبوب است که به سرعت فروخته می‌شود، می‌توانید بلیط هواپیما خود را بر از قبل خریداری کنید. همچنین اگر مایل هستید در صندلی‌های ردیف جلو بنشینید، زودتر به سالن برسید.

یکی دیگر از مکان‌های محبوب برای نمایش سالن حج‌پاشا است. از جمله نکاتی که این سالن را متمایز می‌کند، موقعیت مکانی آن است. نمایش سالن حج پاشا، در حمام سابق آن برگزار می‌شود. برای دیدن رقص سماع در این سالن، هر سه شنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت ۷ غروب می‌توانید به این سالن بروید. از آنجایی که این بلیط‌ها نیز به سرعت فروخته می‌شوند، توصیه می‌کنیم بلیت را از قبل خریداری کنید.

از برج گالاتا دیدن کنید

برج گالاتا یکی از بلندترین برج‌های باستانی ترکیه است. اگر در شب به برج گالاتا بروید، از دیدن چراغ روشن این شهر بزرگ شگفت‌زده خواهید شد. تاریخ گالاتا به دوران امپراتوری بیزانس می‌رسد. شهرت این برج به دلیل چشم‌انداز زیبایی است که از شهر ارائه می‌دهد. از بالای برج گالاتا می‌توانید شهر تاریخی پنینسولا «Peninsula»، منطقه تاریخی گلدن‌هورن، دریای مرمره، تنگه بسفر، مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی و بافت شهری را تماشا کنید. این برج یکی از بهترین منظره‌ها را برای عکاسی کردن دارد. در بالاترین قسمت برج، کافه و رستوران گالاتا وجود دارد و می‌توانید به صرف غذا نیز مشغول شوید. این برج تا ساعت ۱۱ شب باز است؛ اگرچه گیشه در ساعت ۱۰ شب بسته می‌شود؛ بنابراین در صورت نیاز به تهیه بلیت یا رزرو میز در رستوران، به آن توجه داشته باشید.

Picture3

به موزه پرا بروید

استانبول یک شهر با پیشینه تاریخی بسیار طولانی است. این شهر یادگاران بسیاری را چه از آن زمان که تحت سلطه امپراتوری ایران بود، چه در زمان حکومت امپراتوری روم شرقی و چه از دوران سلطنت شاهان عثمانی، حفظ کرده است. به همین خاطر، در جای جای شهر موزه‌هایی برای بازدید وجود دارد. موزه پرا در بی‌اوغلو نزدیک میدان تقسیم قرار دارد. این بنا بر هنر شرقی قرن نوزدهمی متمرکز است و در سال ۲۰۰۵ در یک ساختمان تاریخی که قبلا یک هتل بوده افتتاح شد. ازجمله ویژگی‌های این موزه با بودن آن در شب برای بازدیدکنندگان است. موقعیت مکانی آن، نزدیک به قلب تفریحات شبانه استانبول، موزه پرا را به گزینه‌ای عالی برای لذت بردن به عنوان بخشی از تفریحات شبانه شهر تبدیل کرده است. موزه پرا هر از گاهی میزبان نمایشگاه‌های موقت و همچنین ارائه برنامه‌های آموزشی، کنسرت‌ها و رویدادهای سمعی و بصری است. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید در یکی از این رویدادها شرکت کنید.

سخن آخر

مواردی که بالا اشاره شد، تنها بخشی از کارهایی است که در استانبول می‌توانید انجام دهید. این شهر همیشه چیزی برای شگفت‌زده کردن شما دارد. اگر برنامه سفر به استانبول را چیده‌اید و قصد دارید بلیط هواپیما استانبول را خریداری کنید، توصیه می‌کنیم به جای گشتن در سایت‌های فروش مختلف، به یک بازار مجازی مطمئن برای فروش خدمات مربوط به گردشگری مراجعه کنید. سفرمارکت، هر خدماتی که در سفر به استانبول به آن نیاز دارید را برای شما فراهم آورده است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۱۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان