//
کدخبر: ۳۶۳۲ //

آتش فشانی از آب!

در دل صحرای سوزان و گرم نوادا، آبفشان رنگارنگی با حوضچه های کوچک و بزرگ در حال رشد کردن است.شاید تعجب کنید اگر بدانید این زیبایی بی عیب و نقص را انسان بوجود آورده و طبیعت با هنرمندی هرچه تمام تر آن را زیبا ساخته.

 آتش فشانی از آب!

درواقع سرآغار این پدیده به آغاز خلقت باز نمی گردد، بلکه یک مته حفاری که زمین را می شکافته، روزنه ای را بوجود آورده تا از دل زمین، این همه رنگ های زیبا و براق بیرون بریزد.

در سال 1916، در طی حفاری های اکتشافی که انجام میشد، مته اشتباها با منبع آبی در زیر زمین برخورد کرد، حفاری متوقف و از این روزنه، آبی پر از مواد معدنی بر تن داغ صحرا جاری شد. آب از دل زمین بیرون می آمد و آفتاب سوزان تبخیرش می کرد، مواد معدنی هم، به صورت رسوب باقی مانده و بر روی هم انباشته شدند. روزنه بزرگ و بزرگ تر می شد تا اینکه فشار آب دست آخر، راهی برای خروج به صورت فورانی پیدا کرد.

مواد معدنی با ترکیبات مختلف در اطراف دهانه می ریخت، تبخیر شده و رنگ های بی نظیر و متفاوتی را بوجود می آورد، دهانه چشمه قطور شد، ارتفاع پیدا کرد تا در نهایت به مانند دهانه ی یک آتشفشان شد. در اطراف منطقه هم حوضچه هایی رنگارنگی شکل گرفت. نام این آبفشان زیبا " fly geyser " است و هر ساله توریست های بسیاری برای بازدید از آن به نوادا در آمریکا می آیند.

هرچند که رنگ ها به اندازه کافی زیبا هستند، اما این آبفشان فوق العاده بودن خودش را مدیون جلبک های گرمادوستی است که باعث براق شدن آن شده.

1__hamgardi_fly_geyser (1)

1__hamgardi_fly_geyser1

1__hamgardi_Fly-Geyser

1__hamgardi_Geiser-Fly

1__hamgardi_Geiser-Fly1

1__hamgardi_MG_7162-Edit-800x533

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان