//
کدخبر: ۲۱۲۷۲ //
در سمینار نقش مجموعه داران در گردشگری هنری بیان شد؛

موزه آثار زنده‌یاد افشین یداللهی تأسیس می‌شود

موزه آثار دکتر افشین یداللهی به درخواست انجمن مجموعه داران ایران و با موافقت خانواده آن مرحوم تأسیس می‌شود.

موزه آثار زنده‌یاد افشین یداللهی تأسیس می‌شود

به گزارش فرتاک نیوز، حاضر در سمینار نقش مجموعه داران در گردشگری هنری که امروز در موزه ملی ایران برگزارشد؛ برادر افشین یداللهی با حضور بر روی سن از تأسیس موزه آثار دکتر افشین یداللهی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: ما با تأسیس این موزه موافقیم و برای تأسیس آن به کمک انجمن مجموعه داران ایران نیاز داریم.

همچنین؛ پرچمی، فعال رسانه ای در مجله دنیای تمبر در بخش دیگری از این سمینار از امضای تفاهمنامه ای با وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت: بر اساس آنچه در این تفاهمنامه آمده از این به بعد به مدارس می‌رویم و اطلاعاتی در خصوص مجموعه داری را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهیم.

وی افزود: از مجموعه داران نیز می‌خواهیم که با حضور در مدارس تجربیات خود را به دانش آموزان منتقل کنند.

همچنین، منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه داران ایران در بخش دیگری از این نشست با بیان این امر که امروزه موزه های خصوصی ذوقی نیست و شغل است، گفت: از مجموعه داران می‌خواهم که هیئت مؤسس اتحادیه مجموعه داران ایران را در همین جا شکل بدهند.

همچنین؛احمد اصغری قاجاری،رئیس کمیسیون گردشگری،ورزش و اقتصاد هنر اطاق بازرگانی و نایب رئیس محترم اطاق اکو ایران در بخش دیگری از این سمینار،گفت:من کنار شما هستم تا اعتماد کنید بزرگترین پارلمان بخش خصوصی ایران در کنار شما هست.شما همه از بخش خصوصی هستید و تردیدی ندارم سمینار نقش مجموعه داری در گردشگری هنری پیامی برای سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دارد.

وی افزود:کمیسیون گردشگری،ورزش و اقتصاد هنر اطاق بازرگانی با3وزارتخانه در تعامل است و تردیدی نداشته باشید که ما مطالبات شما را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خواهیم گرفت.

رئیس کمیسیون گردشگری،ورزش و اقتصاد هنر اطاق بازرگانی اظهار داشت:امروز انجمن مجموعه داران ایران یک انجیوی قوی و مستقل است و ما نیز در جهت ارتقای این انجمن از هیچ حمایتی دریغ نمیکنیم.

اصغری قاجاری در بخش دیگری از سخنانش به شکل گرفتن بودجه سال 96سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در اطاق بازرگانی ایران خبر داد و تصریح کرد:ما همچنان که در تصویب بودجه سازمان میراث فرهنگی کمک میکنیم در توزیع بودجه هم نقش خواهیم داشت.

وی ادامه داد:ما معتقدیم در سطح کلان صنعت گردشگری که باید جایگزین صنعت نفت شود باید فرصتها را شناسایی کرده و آنها را در طرح جامع گردشگری جای بدهیم.

نایب رئیس اطاق اکو ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت:ما در میان 200 کشور گردش پذیر رتبه 56 را از لحاظ درآمد ارزی به خودمان اختصاص داده ایم.امروز جاذبه های صنایع دستی ما مظلوم واقع شده اند و تولیدکنندگان ما مورد حمایت قرار نمیگیرند.

وی ادامه داد:امروزه ویزای یک هفته ای گردشگرانی که به ایران میآیند از یک هفته به 3 هفته ارتقا یافته است و ویزای الکترونیک در همه فرودگاه های کشور معتبر است.

اصغری قاجاری در پایان سخنانش چند پیشنهاد برای انجمن مجموعه داران ایران داشت که از آن جمله میتوان به لزوم معرفی کتبی یک کارشناس به عنوان نماینده به کمیسیون گردشگری،ورزش و اقتصاد هنر اطاق بازرگانی ،معرفی پکیج ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در این کشور به این کمیسیون و انعقاد تفاهمنامه 4جانبه میان انجمن مجموعه داران ایران،سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و اطاق بازرگانی اشاره کرد.

همچنین؛لطفی،رئیس انجمن مجموعه داران ایران در بخش دیگری از سمینار نقش مجموعه داران در گردشگری هنری خطاب به احمد مسجد جامعی،عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:انجمن مجموعه داران ایران میتواند 200موزه سرا را در ایران تاسیس کند منتها کسی به نامه های ما پاسخ نمیدهد.ما میتوانیم شهر تهران را به شهر موزه ها و کشور ایران را به کشور موزه ها تبدیل بکنیم.

در پایان سمینار نقش مجموعه داران در گردشگری هنری از تمبری که از طرف انجمن مجموعه داران ایران برای خلیل غفاری ،موسس اولین موزه خصوصی اتومبیل کلاسیک چاپ کرده رونمایی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان