//
کدخبر: ۲۱۲۰۱ //

سال نو در تایلند چه خبر است؟

تایلند به سرزمین لبخند شهره است و شادی، جز اولین کلماتی است که در توصیف سرزمین متفاوت تایلند به ذهن خطور می کند. این کشور با جذابیت های بی شماری که از هر حیث آن را به یک مقصد گردشگری درجه یک تبدیل کرده است، بدون شک یک مقصد دوست داشتنی برای طرفداران سفر و کسب تجربه های به یاد ماندنی است.

سال نو در تایلند چه خبر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سال نو در تایلند معروف است، بنابراین شاید شما هم دوست داشته باشید بدانید که آیا تایلند هم سال نوی خود را مثل بقیه ی کشورها برگزار می کند؟ سال نوی سنتی تایلندی ها در روز ۱۳ آپریل است و اما مردم این کشور حدود ۷۰ سال است که ماننند کشورهای دیگرروز اول ژانویه را هم جشن می گیرند.

سال نو در تایلند، یک تعطیلات طولانی از روز ۳۱ دسامبر تا ۳ ژانویه است و خیلی از مردم این کشور از این فرصت برای سفر به شهرهای دیگر آن و یا سفرهای خارج از کشور استفاده می کنند. برای افرادی هم که از خانه و خانواده شان دور هستند، این یک فرصت عالی است تا به خانه بروند و با خانوده ی خود دیدار کنند.

این شادی حتی به مدارس این کشور هم کشیده می شود به طوری که در این اوقات مدارس تایلند، برای شاگردان جشن های زیادی برپا می کنند که در آن دیدن بازی ها و اجرای های نمایشی مثل تئاتر و… برای هر بچه ای لذت بخش است و به جز این، هدیه هایی هم بین بچه ها رد و بدل می شود و از طرف مدرسه هدیه های مختلفی به دانش آموزان داده می شود. علاوه بر مدارس، ادارات هم ترتیب مهمانی هایی را برای کارمندان خود می دهند، مهمانی هایی پر از غذاهای متنوع و هدایای مختلف. دادن هدیه در تایلند، یک رسم پسندیده و ارزشمند و مهم است، البته دادن هدیده های مختلف در این کشور معانی مختلفی دارد، بنابراین اگر به این کشور سفر کردید و قصد دادن هدیه داشتید بهتر است است قبل از دادن آن، خوب فکر و تحقیق کنید!

هدیه دادن در تایلند

در سال نو، خیلی از اهالی تایلند به خیابان های شهر می روند تا در آتش بازی ها و کنسرت های شادی که به عنوان شمارش معکوس شروع سال برگزار می شوند، شرکت کنند. بزرگترین وقایع در شهر بانکوک پایتخت پر هیاهوی تایلند و در جلوی مرکز خرید جهانی رخ می دهد. آتش بازی های فوق العاده، رقص نورهای عجیب و بمب جمعیت از ویژگی های این گرد همایی بزرگ خیابانی است!

سال نو در تایلند

در این میان، بعضی از اهالی تایلند هم از عبادتگاه های شهرهایشان یددن می کنند تا استحقاقشان برای خوب بودن را در سال جدید (البته به خودشان!) نشان دهند. بعضی از آنها هم به راهب ها صدقه و خیرات می دهند، به خطبه های مذهبی راهب ها گوش می کنند و به پرنده ها و ماهی هایی که آرادانه زندگی می کنند، غذا می دهند. بعضی از افراد هم می گویند که آنها در سال جدید، یوگا و مدیتیشن را تمرین می کنند و به این کلاس ها می پیوندند.

new-year-thailand

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان