//
کدخبر: ۱۸۵۵۴ //

کارهایی که در این کشورها ممنوع است!

اگر شما قصد دارید تا به خارج از کشور سفر کرده و یا در آنجا اقامت نمایید،چنانچه با قوانین و مقررات کشور مربوطه آشنا نباشید امکان دارد برخی از رفتارهای شما در کشور مربوطه جریمه ها و هزینه های مازادی را برای شما به همراه داشته باشد به عبارتی توجه به قوانین و مقررات آن کشور لازم و ضروری خواهد بود. در این قسمت، برخی از قوانین لازم توضیح داده شده اند. لازم به ذکر است که برخی از آن ها بسیار عجیب و غریب هستند. می خواهیم به کارهای ممنوع در هر کشور شاره کنیم، با الی گشت همراه باشید.

کارهایی که در این کشورها ممنوع است!
به گزارش فرتاک نیوز،

۴ فعالیت ممنوعه در پاریس!

فرانسه

از نظر قانونی شما موظف هستید که دستگاه (breathalyzer)  را در ماشین خود نصب نموده و سپس به رانندگی بپردازید. نصب هر گونه دستگاهی که بتواند دوربین های سرعت گیر را شناسایی نماید غیر قانونی است. در ضمن، عکاسی از برج ایفل در شب کاملا ممنوع است. به عبارتی دیگر، در شب های پاریس اگر زیبایی چراغ های برج ایفل توجه شما را به خود جلب نماید، عکس گرفتن از آن غیر قانونی خواهد بود.

بلژیک

اتومیوم (Atomium)، یکی از بناهای تاریخی کشور بلژیک است که پنج کره ی آن (از بین نه کره) در هشت سطح مختلف قرار گرفته اند. این بنای مدرن، به عنوان یک نمایشگاه جهانی در بروکسل و در سال ۱۹۵۸ ساخته شد. اتومیوم، یکی از جاذبه های پر بازدید در بلژیک و نماد سرمایه در اروپا است که عکس گرفتن از آن ممنوع می باشد. برای انجام این کار، شما باید دوربین خود را مخفی نگه دارید.

اسپانیا

در شهر بارسلونا، اگر گردشگران تنها با لباس های شنای خود به گردش و پیاده روی بپردازند، با جریمه ی ۲۶۵ یورویی رور به رو خواهد شد. در شهر مایورکا، اگر گردشگران از لباس های شنای خود در سطح شهر استفاده نمایند، با جریمه ی سنگینی مانند ۵۰۰ یورو مواجه خوهند شد. این مجموعه قوانین توسط شورای مدنی شهر پالما وضع شده و به عنوان طرح شهروند خوب شناخته شده است.

 

یونان

در این کشور، گرفتن عکس از ساختمان های دولتی، کلیساها، و حتی هواپیما ها نیز ممنوع است. در سال ۲۰۰۱، دوازده نفر از کسانی که برای جاسوسی از یک هواپیمای نظامی عکس گرفتند راهی زندان شدند. علاوه بر این، به اطلاع می رساند که رفتار های خارج از عرف و نزاکت مانند پرسه زنی و یا پوشیدن  لباس های توهین آمیز نیز غیر قانونی بوده و می تواند قوانین حاکم را به لزره درآورد. در ضمن، داروی کدئین به عنوان یک داروی غیر قانونی در کشور یونان در نظر گرفته شده است.

سنگاپور

از سال ۱۹۹۲، جویدن آدامس در مکان های عمومی خلاف قوانین حاکم بر جامعه است. تنهای استثناء جویدن آدامس نیکوتین است که با تجویز پزشک به فروش خواهد رسید. اگر شما در مکان های عمومی پرچم ها و یا نمادهای ملی خود را نشان دهید، با مشکلات عجیبی رو به رو خواهید شد.

 

تایلند

در این کشور انتقاد از  خانواده ی سلطنتی و حتی پادشاهان متوفی نیز کاملا ممنوع است. این جرم به عنوان خیانت (Lèse Majesté) به کشور در نظر گرفته شده و مجازات آن سه تا پانزده سال زندان (و حتی طولانی تر) است.

ژاپن

در کشور ژاپن، زادگاه کشتی سومو، داشتن چربی و یا چاقی مفرط ممنوع خواهد بود. طبق قانون، دور کمر مردان بالای ۴۰ سال نباید بیش از ۸۰ سانتی متر باشد. همچنین، دور کمر زنان نیز نباید از ۹۰ سانتی متر فراتر رود.

 

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان