//
کدخبر: ۱۵۸۸۹ //
معرفی شهر نوروزی؛

نجف‌آباد شهر کبوتران و سبک‌بالان عاشق + تصاویر

نجف آباد با 2377 شهید در دوران دفاع مقدس، از نظر سرانه شهدا بیشترین آمار را در استان و کشور به خود اختصاص داده است.

نجف‌آباد شهر کبوتران و سبک‌بالان عاشق + تصاویر

به گزارش فرتاک نیوز، نجف آباد سومین شهر پرجمعیت اصفهان است که در مرکز این استان قرار دارد. این شهر در زمان شاه عباس صفوی بنا شده و قدیمی‌ترین شهر جدید ایران لقب گرفته است. نجف ‌آباد از جمله شهرهایی است که در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی پیشرو داشته و همچنین با 2377 شهید در دوران دفاع مقدس، از نظر سرانه شهدا بیشترین آمار را در استان و کشور به خود اختصاص داده است.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی نجف ‌آباد را شهر علم و ایثار و نگاه روشن‌بینانه به مسائل کشور دانسته و مردم آن را به پایداری بر دین خدا و وفاداری به اسلام شهره می‌داند.

 

نجف‌آباد شهر کبوتران و سبک‌بالان عاشق
 

کبوترخانه‌های نجف‌آباد

 

نجف ‌آباد به شهر کبوتران و کبوترخانه‌ها معروف است. این کبوترخانه‌ها بخشی از هویت فراموش شده نجف آباد و ریشه در صنعت کشاورزی آن دارند. نجف آباد از باغ شهرهای بزرگ ایران بوده که به جهت تولید محصولات کشاورزی نیاز به کود داشته و این کود توسط همین کبوترخانه‌ها تولید می‌شده است. زمانی هر مسافری که قصد سفر به این شهر را داشت، از پرواز کبوتران بی‌شماری که بر فراز آن پرسه می‌زدند، می‌فهمید که به نجف ‌آباد نزدیک شده‌ است، اما امروز کبوتران لانه‌های خود را در این شهر تاریخی از دست داده‌اند. 
 
نجف‌آباد شهر کبوتران و سبک‌بالان عاشق

 

ارگ شیخ بهایی

ارگ شیخ بهایی یا «هفت برج خارون» در جنوب شرقی شهرستان نجف‌آباد واقع است و بزرگترین مجموعه تفریحی در غرب استان اصفهان به شمار می رود. این ارگ از 7 برج کبوترخانه تشکیل شده‌، برج هایی که جزو آثار نادر کشور بوده و همانند آن‌ها را تنها در شهر تبریز می‌توان یافت.

 

نجف‌آباد شهر کبوتران و سبک‌بالان عاشق
 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان