//
کدخبر: ۱۵۴۶۸ //

جاذبه های گردشگری آنتالیا

تا اسم آنتالیا می آید همه ما یاد دریا و سواحل زیبا و آرام می افتیم سواحلی که عاشقان دریا را به این شهر زیبا می کشاند اما این شهر جاذبه های دیدنی و آثار تاریخی زیادی هم دارد که می توانید علاوه بر لذت بردن از آرامش ساحل و تفریحات هیچجان انگیز آبی از این جاذبه ها هم دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

محله کالایچی (Kaleici)

بیشتر افراد آنتالیا را شهری مدرن می دانند و تصور اینکه در این شهر بتوان محله ای قدیمی را پید کرد برای آن ها عجیب است اما با رفتن به کالایچی این واقعیت را از نزدیک حس خواهید کرد. کلایچی محله ای قدیمی وباستانی در آنتالیاست که اگر در تورهای پیاده روی شرکت کنید می توانید در این محله زیبا گشت و گذار کرده و با قسمت های مختلف آن آشنا شوید. قدمت این محله به روم باستان بر می گردد و دور تا دور آن کاملا دیوارکشی شده است. ۳ ساعت زمان نیاز دارید تا از آثار تاریخی این محله بازدید کنید.

پارک کارا علی اوغلو

اگر نیاز به آرامش و فرار از شلوغی دارید به پارک بسیار زیبای کارا علی اوغلو بروید و پیک‌نیگ بگیرید. در این پارک مسیرهای گل کاری شده، آلاچیق های زیبا و تفریحگاه های تماشایی ساحلی وجود دارد. در فضای باز این پارک می توانید چند کافه را پیدا کنید و از آنجا نوشیدنی های خنک، اسنک و ساندویچ های خوشمزه و بستنی بخرید و در حالی که غرق تماشای مناظر اطراف هستید از طعم آن ها لذت ببرید.

برج هیدیرلیک (Hidirlik Kulesi)

در زمان های قدیم از برج هیدیرلیک که میان خشکی آنتالیا و سدهای دریایی قرار داشت به عنوان برج دیده بانی استفاده میشد. این برج که در کنار پارک کارا علی اوغلو قرار دارد مطمئنا یکی از مهم‌ترین آثار دیدنی آنتالیا است. اگر عصر به بازدید از این برج بروید می توانید هنگام عصر غروب آفتاب را نگاه کنید و منظره ای تماشایی را ببینید.

hidirlik_tower

شهر مینیاتوری آنتالیا

در سفر به ترکیه قطعا فرصت نمی شود که از همه بناهای دیدنی این کشور دیدن کنید. با آمدن به این شهر این فرصت برای شما محیا می شود تا همه جاذبه های این کشور را یکجا ببینید در این محل می توانید ده ها بنای تاریخی از ترکیه را که به صورت مینیاتوری در مقیاسی کوچک ساخته شده اند از نزدیک ببینید بازدید از بناهایی مثل تئاتر آسپندوس، ایا صوفیه‌ی استانبول، معبد آرتمیس پاموکاله در فضای باز بسیار لذت بخش است.

کباب‌ سرای پاشا بیگ (Pasa Bey Kebapcisi)

اگر می خواهید طعم غذاهای خوشمزه و کباب های ترک را بچشید سری به کباب سرای پاشا بیگ بزنید. در اینجا از طعم اصیل کباب های ترکی لذت می بریم و در فضای صمیمی با چشم اندازی زیبا لحظات خوشی را می گذارانید.

KEBAB

موزه آنتالیا

موزه‌ی باستان‌شناسی آنتالیا از مهمترین و بهترین موزه های ترکیه است حتما به این موزه زیبا سر بزنید. در اینجا می توانید آثار و مجسمه‌های کنده ‌کاری شده را از شهر باستانی پرگه را ببینید و مجسمه هایی که در محوطه آن وجود دارد واقعا زیبا هستند.

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۴۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان