//
کدخبر: ۱۵۲۴۱ //

چرا دبی را دوست دارم

اولین باری که قدم به شهر دبی گذاشتم سال ۲۰۰۷ بود. در این شهر یک انرژی خاصی بود که به سرعت من را به خودش جذب کرد، هر طرف را که نگاه می کردم مردمی با ملیت های گوناگون می دیدم انگار این شهر درهای خودش را به روی همه مردم جهان باز کرده بود.

به گزارش فرتاک نیوز،

من خیلی غذا خوردن را دوست دارم برای همین  تنوع غذاهای بین المللی این شهر واقعا برایم خوشحال کننده بود. کلا آدمی هستم که خرید کردن را زیاد دوست ندارم و به نظرم کار سختی می آید اما خرید در این شهر برایم لذت خاصی داشت. دبی شهریست که همیشه در حال رشد است و دیدن پیشرفت و بلوغ آن برای هر کسی می تواند هیجان انگیز باشد. بی صبرانه منتظر این هستم که در آینده نزدیک دوباره به این شهر بروم و ببینم که در این چند سال چقدر پیشرفت داشته است.

شهری عالی برای خرید

دبی و ابوظبی جایی مناسب برای فروشندگان حرفه ای و آن هایی است که همیشه به دنبال حراج و تخفیف هستند، به ویژه در دبی هر سال دو فستیوال خرید انجام می شود که محلی عالی برای خرید را به وجود آورده است. با آمدن به مراکز خرید این شهر انگار در حال تفریح و گشت و گذار هستید چون مراکز خرید فقط فروشگاه و مغازه ندارند، بعضی از آن ها شبیه هتل های لوکس ایتالیایی و بعضی شبیه قصرهای ایرانی هستند و با جاذبه هایی مثل زمین اسکی و آکواریوم بزرگ مردم را شیفته خود می کنند. این شهر، بازارهای سنتی زیادی هم دارد که در تمام ایام سال در آنجا می توانید خریدهایی با قیمت مناسب انجام دهید.

duba-mall

پویایی فرهنگی

اماراتی ها فقط بخش کوچکی از جمعیت این شهر را تشکیل می دهند، دبی و ابوظبی پذیرای فرهنگ های مردم مختلف سراسر جهان شده اند. این تنوع فرهنگی خودش را در غذاها، مد و فشن، موسیقی و نمایش های مختلف نشان می دهد. این شهر با اینکه ریشه در فرهنگ سنتی اسلامی دارد اما جامعه ای آزاد است که در آن گردشگران می توانند به آسانی تجربه های مختلف را امتحان کنند؛ در ساحل شادی کنند، صنایع دستی محلی بخرند و یا دربیابان تجربه شترسواری داشته باشند.

شب های سرزنده

بعد از تاریکی گاهی دبی شهری پر از تفریح و هیجان می شود. کنسرت ها، موسیقی ها و نمایش های  شاد و سرزنده ای که در ساحل زیر نور ستاره ها انجام می شود آنقدر مهیج است که که دیگر به خوابیدن فکر نمی کنید.

dubai-1

نوآوری

خیلی سخت است که دبی و ابوظبی را برای ذوق خستگی ناپذیر، جاه طلبی شجاعانه و توانایی آن ها در رویا پردازی و تبدیل به واقعیت کردن پروژه هایی که در جاهای دیگر دنیا فقط در حد طرح پروژه بوده تحسین نکنیم.  دبی ولع سیری ناپذیری دارد که توانسته بزرگ ترین ساختمان دنیا، جزیره ای به شکل درخت نخل، پیست اسکی سرپوشیده بزرگ، سریع ترین ترن هوایی دنیا و … را درست کند. این شهر پروژه های در دست ساخت زیادی را برای اکسپو ۲۰۲۰ دارد. دیدن دبی مثل سفر به آینده  است،  این دو شهر در رقابتی جالب در حال نوشتن ایده ها و طرح های خود برای خلق جاذبه های تازه و نو هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۲۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان