//
کدخبر: ۱۵۰۳۶ //

گران ترین شهرهای دنیا را بشناسید

در دنیا شهرهای زیادی وجود دارد که به گران بودن معروف هستند. افرادی که در این شهرها زندگی می کنند، مجبور هستند برای پرداخت قیمت غذا گاهی حتی بیشتر از ۱۰ برابر افراد شهرهای دیگر هزینه کنند که یک نمونه بارز آن، سنگاپور است.

سنگاپور

شاید باورتان نشود که یک شهر آسیایی، از گرانترین شهرهای دنیا باشد. سنگاپور شهری است که با توجه به هزینه‌ های بالای حمل و نقل و لباس در صدر گران ‌ترین شهرهای دنیا است. مثلا یک شلوار جین در یک مغازه در خیابان Orchard که محبوب‌ ترین خیابان برای خرید در سنگاپور است، ۵۰ درصد گرانتر از یک شلوار جین در شهر نیویورک است! درست است که سنگاپور را بهشت عاشقان خرید می دانند اما یکی از گرانترین مکان ها برای خرید لباس است.

لباس گوشه ای از گرانی های این شهر است. سیستم مالکیت خودرو در سنگاپور، هزینه حمل و نقل را در این شهر، تقریبا سه برابر بیشتر از نیویورک می ‌کند. مالکان خودرو علاوه بر مبالغی که باید برای ثبت ماشین پرداخت کنند مجبور هستند برای تعداد محدود مجوز رانندگی هم درخواست بدهند.

singapore-1

پاریس

در این فهرست، پایتخت فرانسه یعنی پاریس، در جایگاه دوم قرار دارد. در واقع میل مردم پاریس برای داشتن غذا و لباس با کیفیت باعث شده است که قیمت آنها در این شهر بسیار گران باشد. به عنوان مثال، نانوایی ‌ها نان را با قیمتی حدود ۸.۸۳ دلار می‌ فروشند در حالی که در آمریکا برای هر قرص نان باید ۴.۹۰ دلار بپردازید.

اوسلو

پایتخت نروژ در مکان سوم فهرست گران ‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد، اما وقتی که حرف از هزینه‌ های حمل و نقل عمومی باشد، اوسلو از همه بالاتر است. قیمت متوسط یک بلیط مترو ۵.۱۲ دلار است که بیشتر از دو برابر قیمت آن در نیویورک است.

18

زوریخ

زوریخ به خاطر دستمزدهای بالای افراد در آن، در این فهرست در مکان پنجم قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید تقریبا یک چهارم ساکنین این شهر در بانک یا سیستم سرمایه گذاری کار می کنند. اما آیا این می تواند باعث شود که یک همبرگر به قیمت ۱۵ دلار فروخته شود؟

سیدنی

هزینه‌های زندگی در استرالیا روز به روز در حال بیشتر شدن است و به همین دلیل است که سیدنی در جایگاه ششم این لیست قرار دارد. هزینه ی املاک و اقامت در سیدنی بسیار بالاست.

ملبورن

شهر ملبورن که یکی دیگر از شهرهای خوب استرالیا است، به عنوان قابل سکونت ‌ترین شهر در دنیا شناخته شده است به این معنا که کیفیت زندگی بالایی دارد، اما زندگی در این شهر ایده آل هزینه‌ هایی هم دارد…

ژنو

دومین شهر از کشور سوییس است که در این فهرست جای گرفته است. در این شهر، قیمت یک فنجان قهوه ۶.۵۲ دلار است . شاید جالب باشد که بدانید ژنو گران ‌ترین شهر از لحاظ داشتن یک ساندویچ در یک کافه است. متوسط قیمت این ساندویچ ۳۲.۶۰ دلار است.

کپنهاک

کپنهاگ یکی دیگر از شهرهای اروپایی این فهرست است. یک فنجان قهوه در کپنهاگ حدود ۶ دلار قیمت دارد. طبق این گزارش، شهرهای اروپایی ای که از یورو استفاده نمی ‌کنند، مثل کپنهاگ، از همسایه های اروپایی خود که از یورو استفاده می‌ کنند، گران ‌تر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان